- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η τραγική ιστορία πίσω από το νέο γλυπτό της πλατείας Trafalgar
Ένα έργο τέχνης που δεν ξεχνά και εμπνέει
Η «τέταρτη» εξέδρα της πλατείας Trafalgar είναι ένα από τα πιο διάσημα σημεία έκθεσης νέων έργων τέχνης στο κεντρικό Λονδίνο. Από το 2007 η εξέδρα έχει φιλοξενήσει το γυμνό άγαλμα “Alison Lapper Pregnant” του Marc Quinn, 2.400 εθελοντές που συμμετείχαν στη διαδραστική performance του Antony Gormley αλλά και το “Blue Cockerel” - γλυπτό της Katharina Fritsch.
Πλέον, το σημείο κοσμεί το γιγαντιαίου μεγέθους γλυπτό “The Invisible Enemy Should Not Exist” του ιρακινο-αμερικανού καλλιτέχνη Michael Rakowitz. Πρόκειται για την αναπαράσταση ενός αρχαίου μνημείου, το οποίο καταστράφηκε το 2015 από το ISIS. Συγκεκριμένα, το Φεβρουάριο του 2015 μαχητές του ISIS είχαν δώσει στη δημοσιότητα βίντεο στο οποίο φαίνονταν να καταστρέφουν –μεταξύ άλλων- το εν λόγω γλυπτό.
Το πρωτότυπο άγαλμα ήταν αναπαράσταση μιας Lamassu, προστατευτικής θεότητας των Ασσυρίων, η οποία απεικονιζόταν με ανθρώπινο κεφάλι, σώμα ταύρου ή λιονταριού και φτερά πουλιών. Το συγκεκριμένο γλυπτό βρισκόταν στην αρχαία πόλη της Νινευή, κοντά στη σημερινή Μοσούλη, για περισσότερο από χίλια χρόνια.
Το έργο του M. Rakowitz έχει ύψος 4.5 μέτρα, ζυγίζει 6.000 κιλά ενώ για την κατασκευή του χρειάστηκαν σχεδόν 4 μήνες. Περίπου 10.500 άδεια δοχεία (date syrup cans) χρησιμοποιήθηκαν ως πρώτη ύλη για τη δημιουργία του γλυπτού, τα οποία ενώνονται από 39.500 καρφιά.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης δηλώνει: «Πιστεύω ότι η ανάγκη για αναδημιουργία είναι ενδεικτική του καλού που υπάρχει στο ανθρώπινο πνεύμα, αλλά βλέπω τις δημιουργίες μου ως “φαντάσματα” ή “αναπαραστάσεις” της υπόστασης των πρωτότυπων έργων».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.