- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Με τη Ράνια Εμμανουηλίδου μπορούμε να μιλάμε χωρίς διακοπή για ώρες. Πέρα από την κοινή μας θέση απέναντι στην τέχνη και στις αγωνίες που αυτή μας δημιουργεί, έχουμε να θυμόμαστε μοναδικές στιγμές καθώς και να προγραμματίζουμε και να ονειρευόμαστε μελλοντικά πρότζεκτ και συνεργασίες. Ένα ήσυχο λοιπόν ηλιόλουστο πρωινό στην Art Athina, από αυτά που οι επισκέπτες έρχονται το απογευματάκι μετά το μπάνιο τους, αποφασίσαμε να πιούμε τον καφέ μας στην υπέροχη ταράτσα με θέα τη θάλασσα. Ήταν μοναδική ευκαιρία διότι η Ράνια έμεινε στην Αθήνα αρκετές μέρες λόγω του ότι αυτή και η ομάδα της les yper yper συμμετείχαν στο πρότζεκτ της Άρτεμις Ποταμιάνου, Platforms που παρουσιάστηκε στη φετινή γιορτή της τέχνης.
Τα ξαναθυμηθήκαμε όλα! Τις αξέχαστες βόλτες και τις αναλύσεις στα ταβερνάκια της Αμφιλοχίας όπου άνθρωποι της τέχνης συναντιούνται κάθε καλοκαίρι για το φεστιβάλ που οργανώνει το Ίδρυμα Μάργαρη, τα ξενύχτια με τη Μαριάννα (Ιγνατάκη) στα Σκόπια με αφορμή τη συνεργασία μας με τον πολιτιστικό χώρο Public Room και τέλος τη Βαλαωρίτου, το καλλιτεχνικό δρομάκι της Θεσσαλονίκης όπου δε χάνουμε την ευκαιρία να νυχτοπερπατήσουμε τις σπάνιες πλέον φορές που είμαστε και οι τρεις στη γενέτειρά μας, η Μαριάννα ζει πλέον μόνιμα στο Πεκίνο.!
Καθημερινότητα
Τρέχω και δε φτάνω!!!
Έμπνευση
Εικόνες από το internet, δίπολα, αρσενικό-θηλυκό, ζωή-θάνατος, υβρίδια, ανθρωποζωομορφισμός, φύλο και ταυτότητα, υποσυνείδητο...
Αγαπημένο έργο ή καλλιτεχνικό γεγονός
Το Origine du Monde του Gustave Courbet, τα σχέδια του Kubin και του Gunter Brus, το Breaking the Waves του Lars Von Trier, τα έργα των φίλων μου. Τα καλοκαίρια στην Αμφιλοχία με τις εικαστικές δράσεις του Ιδρύματος Μάργαρη.
Artworld, τι σημαίνει για σένα
“Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει γίνει αποστεωμένος, αυτοαναφορικός και όμηρος σε αδαείς”. Ντέιβιντ Χίκει Ζητούνται ανατροπείς!
Σημαντικό επαγγελματικό γεγονός
Η έκθεση in existence σε επιμέλεια της Μαρίνας Αθανασιάδου που υπήρξε αφορμή για τη γνωριμία μου με 3 ιδιαίτερες προσωπικότητες (Μαρίνα Αθανασιάδου, Ζήνα Αθανασιάδου και Γιάννα Καλή) και για τη μόνιμη συνεργασία μου με τη γκαλερί. Επίσης η συμμετοχή μου στη νέα ομάδα les yper yper η οποία προέκυψε από την ανάγκη κάποιων φίλων που προέρχονται από διαφορετικούς αλλά πολύ συγγενικούς χώρους να δημιουργήσουν μία καλλιτεχνική συλλογικότητα που δραστηριοποιείται με επίκεντρο τη σύγχρονη τέχνη.
Αγαπημένη προσωπική στιγμή
Απαραίτητη μία τη μέρα αλλά όχι πάντα εφικτή.
Αγαπημένο μέρος στην Αθήνα
Το σπίτι της αγαπημένης μου φίλης, Δέσποινας, στο Νέο Κόσμο, το πιο οικείο για μένα κομμάτι της Αθήνας και το αρχιτεκτονικό γραφείο της Χριστίνας Δωρή στην Φιλοθέη ως ατμόσφαιρα αλλά και ως τμήμα ενός χαρακτηριστικού κτίσματος της καλής εποχής του μοντέρνου.
Αγαπημένο μέρος στον κόσμο
Σε αναζήτηση αλλά πάντα με τους αγαπημένους μου!
Αγαπημένο μότο σου
“Δε χειροκροτάμε τον τενόρο όταν βήχει”
Η Ράνια Εμμανουηλίδου σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Zει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Έχει παρουσιάσει τις εξής ατομικές εκθέσεις: Project Space-Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2011) / Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη (2008) / Ίδρυμα Μάργαρη, Αμφιλοχία (2003) / Public Room, Skopje (2009) και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές μεταξύ άλλων: Happiness, Kulturhuset, Στοκχόλμη (2013) / Hulda Festival, Tουρκία, Ελλάδα, Μάλτα (2012) / Ιn Time, Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη (2009) / Beautiful is Just the Beginning of the Terrible, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2009) / Naughtiness-Συλλογή Μπέλτσιου, Ίδρυμα Μάργαρη, Αμφιλοχία (2009) / Dynamo Project Space, Θεσσαλονίκη (2009) / Women Only-Συλλογή Μπέλτσιου, Ίδρυμα Μάργαρη, Αμφιλοχία (2008) / Neoerotica Boudoir Street Stories, Πεδίο Δράσης Κόδρα (2008) / 1η Biennale Θεσσαλονίκης (2007) / XII Biennale Νέων Καλλιτεχνών της Ευρώπης και της Μεσογείου, Ιταλία (2006) / ΙΙΙ Festival for Women Artists of the two Seas–Mediterranean and Black Sea, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2006) / Στην Εξοχή-Συλλογή Μπέλτσιου (2006) / Open Studios, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2004). Τέλος συμμετέχει στην Art Athina από το 2007 έως σήμερα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κλαίρη Χοτζάι μας μιλά για την πρώτη της ατομική έκθεση στην γκαλερί Iamart
Η έκθεση «Cycladic Blues» ξεκινάει στις 5 Ιουνίου
Μια βόλτα στα μουσεία και τις γκαλερί του κέντρου
Στο MOMus Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λαμπυρίζουν αστέρια
Mε δυο σημαντικές εκθέσεις εγκαινιάζεται το έτος στην ΕΠΜΑΣ
Η εικαστικός μελετά την πόλη εδώ και χρόνια και την αποτυπώνει στις υδατογραφίες της
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα αφηρημένης ζωγραφικής (ακρυλικών σε καμβά), φωτογραφίες και το σύνολο των βιβλίων ποίησης και πεζογραφίας του καλλιτέχνη
Μία αναπάντεχη έκθεση με άγνωστες προσωπογραφίες γυναικών που είχαν χρήματα, αλλά οχι τίτλους
Ανακαινισμένα μουσεία, καινοτόμες Μπιενάλε κι επικές αναδρομικές εκθέσεις, σε μια χρονιά που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τον παγκόσμιο χάρτη της Τέχνης
Το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων αναμένεται να ανοίξει το 2026
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.