- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
5 εκθέσεις που αξίζει να δεις το Δεκέμβριο στην Αθήνα
Φωτογραφία, εικαστικά και ζωγραφική από καταξιωμένους δημιουργούς, με ελεύθερη είσοδο
Στην εορταστική Αθήνα, πραγματοποιούνται 5 εκθέσεις που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συνδυάζουν φωτογραφία, εικαστική φωτογραφία και ζωγραφική. Φιλοξενούνται σε υπέροχους χώρους τέχνης του κέντρου, έχουν ελεύθερη είσοδο και αποτελούν ιδανική περίπτωση για ένα art walk στην πόλη, τις ημέρες των Χριστουγέννων.
Ιερότητα
Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών διοργάνωσε για πρώτη φορά το 2016 ένα τετραήμερο σεμινάριο φωτογραφίας στους Δελφούς με εισηγητή τον Πλάτωνα Ριβέλλη (πρόεδρο και ιδρυτή του Φωτογραφικού Κύκλου) και με θέμα «Ίχνη και Ερείπια». Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους διοργανώθηκε στους Δελφούς έκθεση με το ίδιο θέμα με τη συμμετοχή των φωτογράφων που πήραν μέρος στο σεμινάριο. Η εμπειρία επαναλήφθηκε το 2017 με το θέμα «Ιερότητα». Αυτή η τελευταία έκθεση μεταφέρεται τον Δεκέμβριο στην Αθήνα.
Ο Πλάτων Ριβέλλης αναφέρει: «Οι τέχνες γεννήθηκαν από τις θρησκείες. Η διάσταση, επομένως, της ιερότητας τις συνοδεύει ακόμα και σήμερα που η γονική σχέση θρησκείας και τέχνης τείνει να λησμονηθεί και που ελάχιστοι καλλιτέχνες συνειδητά συνεχίζουν τη δημιουργία τους πιστεύοντας ότι το κάνουν «προς μεγίστην του Θεού δόξαν». Είναι (ευτυχώς) δύσκολο να ορισθεί αυτή η διάσταση της ιερότητας, αλλά δεν θα είμασταν πολύ μακριά από την αλήθεια, αν λέγαμε ότι είναι μια διάσταση που υπερβαίνει το φυσικό, το υπαρκτό, το υλικό, το εφήμερο, το χρονικά περιορισμένο. Και κυρίως είναι η διάσταση ενός μυστηρίου. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά όμως είναι παράλληλα και χαρακτηριστικά της τέχνης. Κατά συνέπεια κάθε σημαντικό έργο τέχνης λογικά πρέπει να εμπεριέχει μια διάσταση ιερότητας. Είναι επομένως χρήσιμο να διερευνήσει κανείς αυτή τη διάσταση, όχι βέβαια για να επιδιώξει να την ενσωματώσει στη δημιουργία του, αφού τότε θα κατέρρεε η διάσταση του μυστηρίου, αλλά για να ασκηθεί να τη διακρίνει, έτσι ώστε να εξοικειωθεί με την υπόγεια παρουσία της. Αυτό ήταν και το περιεχόμενο του σεμιναρίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών τον Μάιο του 2017».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Guide της Athens Voice
Sally Mann: Remembered Light
Υπάρχει αυτή η αίσθηση του αμετάβλητου, της αιώνιας ζωής. Σ’ αυτά τα καινούρια έργα υπάρχει και η αίσθηση της συνέχειας που χαρακτήριζε τη δουλειά του Cy –η ποιότητα του έργου που μας κληροδότησε, η τέχνη του– δεν πρόκειται για μνημείο, πρόκειται για κάτι ζωντανό. -Sally Mann
Η Mann είναι διάσημη για τον τρόπο με τον οποίο μεταμορφώνει τα ιδιωτικά και οικεία θέματα που φωτογραφίζει –παιδιά, τοπία, οικογένεια και θνητότητα– έτσι ώστε να προκαλούν τόσο δέος όσο και ταραχή. Σε προηγούμενες δουλειές της διερευνούσε τις σχέσεις μεταξύ γονέων και παιδιών, μεταξύ συζύγων, αδελφών, όπως και μεταξύ φύσης και ιστορίας.
Σε αυτή την έκθεση με έγχρωμες και ασπρόμαυρες φωτογραφίες που τράβηξε μεταξύ 1999 και 2012 αποτυπώνει –κάπως φευγαλέα– το ατελιέ του Cy Twombly, αγαπημένου φίλου και μέντορά της, που πέθανε πριν από μερικά χρόνια. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της Mann στην Ελλάδα, η οποία, πριν έρθει στην Αθήνα παρουσιάστηκε στην Gagosian της Νέας Υόρκης, του Παρισιού και της Ρώμης.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Guide της Athens Voice
Συγκάτοικες εικόνες: 11 εικαστικοί και ένας φωτογράφος, στο μακρύ τραπέζι της μνήμης του Μισέλ Φάις
Πώς θα έμοιαζε ένα τραπέζι της μνήμης; « Ένα μακρύ, στρωμένο, ξύλινο, τραπέζι, τόσο μακρύ που χάνεις την κεφαλή, τη μέση και τα άκρα, ένα τραπέζι που ενδέχεται και να το ονειρεύεσαι, πολύ καθαρά όμως, τόσο που όταν ξυπνάς, βλέπεις αυτά που έβλεπες πριν συμπαγή και ευκρινή, θολά και ρευστά πλέον, χωρίς περιγράμματα». Σ’ αυτό το μεταιχμιακό τραπέζι, το μεταξύ ύπνου και ξύπνου, κάθονται έντεκα ζωγράφοι κι ένας φωτογράφος για να ανασύρουν εικόνες από το σύνολο σχεδόν του έργου (1994-2017) του Μισέλ Φάις. Οι ζωγράφοι Άγγελος Αντωνόπουλος, Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, Μαριλίτσα Βλαχάκη, Περικλής Γουλάκος, Μαριλένα Ζαμπούρα, Μανώλης Μπιτσάκης, Χρήστος Μποκόρος, Χρόνης Μπότσογλου, Αχιλλέας Παπακώστας, Κώστας Παπανικολάου, Γιώργος Ρόρρης και ο φωτογράφος Ηλίας Κοσίντας, πατώντας στο πεζογραφικό, θεατρικό και φωτογραφικό έργο του συγγραφέα συνθέτουν τις δικές τους ιστορίες βλεμμάτων (μέσα από ζωγραφική, βίντεο και φωτογραφίες) στο πέρασμα του χρόνου. Λίγο πριν τα εγκαίνια μιας ιδιότυπης έκθεσης όπου η ζωγραφική συναντάει τη λογοτεχνία, μιλήσαμε με τον Μισέλ Φάις.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Guide της Athens Voice
Whispers of Siberia: Mioara Chiparus
Το "Whispers of Siberia" αναφέρεται στο ταξίδι των 9.130 χλμ, που έκανε η φωτογράφος με το τρένο, από τη Μόσχα μέχρι το Βλαδιβοστόκ. Καθώς διέσχιζε τις παγωμένες εκτάσεις της Σιβηρίας, φωτογράφισε τα τοπία από το παράθυρό μου, ανέπτυξε δεσμούς με τους συνεπιβάτες, παρατήρησε τις δραστηριότητες των ανθρώπων στους σταθμούς και εξερεύνησε τους δρόμους των πόλεων που επισκέφτηκε.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Guide της Athens Voice
Χρωμογραφία IIΙ: Αγγελική Δεκουλάκου
Στην έκθεση αυτή θα παρουσιαστεί η τρίτη και τελευταία φωτογραφική ενότητα που αποτελεί εξέλιξη των δύο προηγούμενων, οι οποίες παρουσιάστηκαν το 2008 και το 2012 στην Αθήνα. Πρόκειται για μια εικαστική πρόταση πάνω στη νεκρή φύση. Η δουλειά αυτή αποτελείται από δύο μέρη, τα οποία έχουν στενή συνομιλία μεταξύ τους. Το ένα μέρος είναι ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί με φιλμ και το άλλο, είναι έγχρωμες φωτογραφίες τραβηγμένες με ψηφιακή μηχανή, με την χρήση ενός κόκκινου φίλτρου.
Θα παρουσιαστούν 35 φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων καθώς επίσης και 50 μικρές. Θα εκτεθεί επίσης και μια παλιά φωτογραφία του πατέρα μου Ηλία Δεκουλάκου, με την τεχνική του κόκκινου φίλτρου.
Την επιμέλεια κάνει ο Ηλίας Κοσίντας, ενώ κείμενο γράφει η Συγγραφέας - Θεωρητικός Τέχνης Μαρία Γιαγιάννου.
Η έκθεση είναι αφιερωμένη στον Ηλία Δεκουλάκο, αφού εκείνος πρωτο-πειραματίστηκε με το κόκκινο φίλτρο καθώς επίσης, το 2018 είναι τα 20 χρόνια από τον θάνατό του.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Guide της Athens Voice