- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Oι «Φαντασιακές Εστίες» της 6ης Μπιενάλε Θεσσαλονίκης ανοίγουν τις πόρτες τους
96 καλλιτέχνες και ομάδες από 37 χώρες και 4 τέσσερις ηπείρους τοποθετούν την τέχνη σε πρώτο πλάνο
Η γλύκα του φθινοπώρου απλώνεται στην πόλη και η Θεσσαλονίκη ζει τη δική της πολιτιστική έξαρση. Η Athens Voice βρέθηκε στην Αποθήκη Β1 στο λιμάνι για να μετρήσει το πλήθος των άστρων που θα ανάψουν στο στερέωμα της 6ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης. Φαίνονται άπειρα. Στην κεντρική της έκθεση και στο φεστιβάλ περφόρμανς, η Μπιενάλε φιλοξενεί 96 καλλιτέχνες και ομάδες που προέρχονται από 37 χώρες και τέσσερις ηπείρους.
Sharlene Khan, Ματωμένο Φεγγάρι ΙΙΙ, 2016, μικτή τεχνική, παραχώρηση του καλλιτέχνη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Με εκθεσιακό πυρήνα της σε τέσσερις χώρους, την έδρα του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών, το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης στην Αποθήκη Β1 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την Αγιορειτική Εστία. Με το φεστιβάλ περφόρμανς Θεσσαλονίκης, τις εκθέσεις της Κίνησης των 5 Μουσείων Θεσσαλονίκης, το πρόγραμμα δράσεων, τις εκπαιδευτικές δράσεις για παιδιά και ενήλικες και το παράλληλο πρόγραµµα στο οποίο έχουν ενταχθεί αυτοχρηματοδοτούµενες εκθέσεις-δράσεις και παρουσιάζονται υπό την αιγίδα της Μπιενάλε, η μεγάλη πολιτιστική γιορτή θα απλωθεί σχεδόν σε κάθε γωνιά της Θεσσαλονίκης.
Einat Amir, Σύντομα κοντά σας, 2011, βίντεο εγκατάσταση και περφόρμανς, παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Aspect Ratio Gallery, Σικάγο, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Η διοργάνωση η οποία και φέτος φέρει τη σφραγίδα του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και συμπληρώνει 10 χρόνια παρουσίας, ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου, με κεντρικό θέμα τις «Φαντασιακές Εστίες / Ιmagined Homes», ένα ζήτημα που λαμβάνει ως αφορμή την παρούσα συγκυρία της έξαρσης του μεταναστευτικού προβλήματος για να επικεντρωθεί στη ρευστότητα και τον συνεχή επαναπροσδιορισμό του σπιτιού.
Ανδρέας Λόλης, Χωρίς τίτλο, 2017, μάρμαρο, παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Breeder Gallery, Αθήνα, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης
«Η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης κλείνει φέτος δέκα χρόνια ζωής. Μαζί της συμπληρώνει τα 20 χρόνια από την ίδρυσή του ο φορέας διοργάνωσής της, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Για ένα μουσείο που στηρίζει την ανατροφοδότηση της στρατηγικής του στην ίδια την κοινωνία και τις απαιτήσεις των καιρών η Μπιενάλε κατέχει ιδιαίτερα σημαίνουσα θέση: είναι η αιχμή της έρευνάς του πάνω στην εξέλιξη της τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο και φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα δυναμικό πλαίσιο γα την ανάδειξη πρωτότυπων καλλιτεχνικών προτάσεων από όλο τον κόσμο», τόνισε στη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΜΣΤ, Ανδρέας Τάκης.
Φωτεινή Καρυωτάκη, Η κούνια, 2017, εγκατάσταση , παραχώρηση του καλλιτέχνη, με την ευγενική υποστήριξη του Joerg Wotschack, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Λόγο για τις πέντε καινοτομίες της 6ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης έκανε η διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Μαρία Τσαντσάνογλου, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι η φετινή διοργάνωση «στηρίζεται στις δυνάμεις της, επιλέγοντας ένα ομαδικό επιμελητικό σχήμα που αποτελείται από τους ιστορικούς τέχνης του ΚΜΣΤ, κεφαλαιοποιώντας έτσι τη γνώση και την εμπειρία, που έχουν συσσωρευθεί από προηγούμενες διοργανώσεις. Είναι παρούσα, παρά τη ραγδαία συρρίκνωση των χρηματοδοτικών πόρων, καθώς φέτος είναι διαθέσιμο μόλις το 20% της χρηματοδότησης που αντιστοιχούσε για καθεμία εκ των τριών προηγούμενων Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (περί το ένα εκατ. ευρώ ανά διετία). Για πρώτη φορά υιοθετεί την πρακτική της ανοικτής πρόσκλησης προς τους καλλιτέχνες και μάλιστα σε τόσο μεγάλη έκταση (50%). Δημιούργησε πρόγραμμα δημιουργικής διαμονής καλλιτεχνών με αποτέλεσμα οκτώ εικαστικοί που επελέγησαν από τους επιμελητές να φιλοξενηθούν στη Θεσσαλονίκη και τα έργα τους να παρουσιάζονται στην κεντρική έκθεση. Και συνεργάζεται με τη Μπιενάλε του Τσανάκαλε, η οποία πέρυσι δεν κατάφερε να υλοποιηθεί».
Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου, Dreamland, 2016-17, διαδραστική εγκατάσταση, παραχώρηση του καλλιτέχνη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Όσο για τη θεματική γύρω από την οποία κινείται η 6η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, η διευθύντρια της, Συραγώ Τσιάρα έδωσε το στίγμα ως εξής: «Η εστία που χάνουμε, το σπίτι που κρατάμε μέσα μας ως μνήμη σε συνθήκες αναγκαστικού εκτοπισμού, εκείνο που ονειρευόμαστε και προσδοκούμε να δημιουργήσουμε, αλλά και ό,τι αλλάζει γύρω και μέσα μας στο μεταξύ είναι το κεντρικό νήμα της αφήγησης των «Φαντασιακών Εστιών. Και παρά το γεγονός ότι οι «Φαντασιακές Εστίες» εδράζονται στη μεταναστευτική κρίση που διανύουμε, δεν αντανακλούν απλώς την περιρρέουσα συνθήκη, αλλά δίνουν χώρο να εκφραστεί το νέο που γεννιέται: νέοι τρόποι κοινωνικής συναναστροφής, αυτό-οργάνωσης, αλληλεγγύης, συμπερίληψης και συλλογικής λειτουργίας, αλλά και της αίσθησης αποκλεισμού και περιθωριοποίησης».
Μπάμπης Αλεξιάδης, Καταφύγιο, 2017, εγκατάσταση, Παραχώρηση του καλλιτέχνη, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
6η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Φαντασιακές Εστίες / Ιmagined Homes»
30 Σεπτεμβρίου 2017– 14 Ιανουαρίου 2018
Αναλυτικό πρόγραμμα: http://thessalonikibiennale.gr
Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες στην κεντρική έκθεση: Γιώργος Αλεξανδρίδης, Μπάμπης Αλεξιάδης, Halil Altindere (Χαλίλ Αλτιντερέ), Einat Amir (Εϊνάτ Αμίρ), Arushee (Αρουσί), Oreet Ashery (Ορίτ Ασερί), Younes Baba-Ali (Γιούνες Μπάμπα Άλι), Ινώ Βαρβαρίτη, Μπάμπης Βενετόπουλος, Λουκάς Βενετούλιας, Eva Borner (Εύα Μπόρνερ), Ascan Breuer (Ασκάν Μπρόιερ), James Βridle (Τζέιμς Μπράιντλ), Myriam Chaieb (Μίριαμ Τσαϊέμπ), Bo Choy (Μπο Τσόι), Raffaella Crispino (Ραφαέλα Κρισπίνο), Sophie Dubosc (Σοφί Ντουμπόσκ), Ahmet Elhan (Αχμέτ Ελχάν), Alessandra Eramo (Αλεσάντρα Εράμο), Δημήτρης Φραγκάκης, Alicia Framis (Αλίσια Φράμις), Alexander Glandien (Αλεξάντερ Γκλαντιέν), Dylan Graham (Ντίλαν Γκράχαμ), Chaja Hertog & Nir Nadler (Τσάζα Χέρντογκ & Νιρ Νάντλερ), Paolo Incarnato (Πάολο Ινκαρνάτο), Dzamil Kamanger & Kalle Hamm (Ντζαμίλ Καμανγκέρ & Κάλε Χαμ), Reysi Kamhi (Ρέιζι Καμχί), Άκης Καράνος, Φωτεινή Καρυωτάκη, Norayr Kasper (Νοραϊρ Κάσπερ), Sharlene Khan (Σαρλίν Χαν), Πέγκυ Κλιάφα, Gustav Klucis (Γκούσταβ Κλούτσις), Πάνος Κόμπης, Mikko Kuorinki (Μίκο Κουορίνκι), El Lizzitzky (Ελ Λιζίτζκι), Σωτήρης Λιούκρας, Ανδρέας Λόλης, Orly Maiberg (Ορλί Μέιμπεργκ), Kazimir Malevich (Καζιμίρ Μαλέβιτς), Πάνος Ματθαίου, Oleg Mavrommati & Boryana Rossa (Όλεγκ Μαυρομμάτι & Μποργιάνα Ρόσα), Agnes Meyer-Brandis (Άγνκες Μέγιερ - Μπράντις), Vladimir Miladinović (Βλαντιμίρ Μιλαντίνοβιτς), Sherry Millner & Ernie Larsen (Σέρι Μίλνερ & Έρνι Λάρσεν), Δώρα Μπελεγρίνου, Νατάσα Μπιζά, Άλκης Μπούτλης, Marina Naprushkina (Μαρίνα Ναπρούσκινα), Kristian Nemeth (Κρίστιαν Νέμεθ), Παύλος Νικολακόπουλος, Νεφέλη Παπαδημούλη, Eύα Παπαμαργαρίτη, Φωτεινή Παπαχατζή, Κώστας Παππάς, Κοσμάς Παυλίδης, Martha Rosler (Mάρθα Ρόσλερ), Deniz Sağdıç (Ντενίζ Σαγκντίτς), Mark Salvatus (Μαρκ Σαλβάτους), Ξενής Σαχίνης, Sermin Sherif (Σερμίν Σερίφ), Walter Solon (Γουόλτερ Σόλον), Έφη Σπύρου, Tatiana Stadnichenko (Τατιάνα Σταντνιτσένκο), Στεφανία Στρούζα, Κωνσταντίνος Ταλιώτης, Δημήτρης Τάταρης, The Kingdoms of Elgaland-Vargaland, Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου, Γιώργος Τσεριώνης, Στέφανος Τσιβόπουλος, Άντρη Τσιουτή - Μιχάλης Χαραλάμπους - Γιώργος Στυλιανού - Στέφανος Παπαδάς, Mona Vatamanu & Florin Tudor (Μόνα Βαταμάνου & Φλορίν Τιούντορ), Marian Wijnvoord (Μαριάν Βάινβουρντ), Διονύσης Χριστοφιλογιάννης, Arseny Zhilyaev (Αρσένι Ζιλγιάεφ).
Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες στο Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης: Lanfranco Aceti (Λανφράνκο Ατσέτι), Maria Jose Arjona (Μαρία Χοσέ Αρχόνα), Filippo Berta (Φίλιπο Μπέρτα), Fuku Cosmonaut, Ευθύμης Θέου – Ηλέκτρα Αγγελοπούλου, oμάδα Geopoetics, Ana Mendieta (Άνα Μεντιέτα), Julie Tolentino (Τζούλι Τολεντίνο) - Stosh Fila (Στος Φίλα), Παρασκευή Φρασιόλα, VestAndPage.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.