Οι περιορισμένοι οικονομικοί πόροι -μόνο το 20% της χρηματοδότησης που αντιστοιχούσε για κάθε μια από τις προηγούμενες τρεις- κάθε άλλο παρά τη σταμάτησαν ή την έριξαν σε κατηφή απραγία! Ζήτω επομένως για όλους τους εκεί στη διοργάνωση της 6ης Μπιενάλε, που ανακοίνωσε τα καλά νέα κι ετοιμάζεται, όταν με το καλό μπει ο Σεπτέμβριος, να γιορτάσει τα δέκα της χρόνια υποδεχόμενη 75 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.
Με θεματικό πλαίσιο το «Imagined Homes - Φαντασιακές Εστίες» και με 1352 προτάσεις κατατεθειμένες, που αποδεικνύουν την εγκυρότητα αλλά και τη σημαίνουσα θέση της στα ελληνικά και διεθνή δρώμενα, η φετινή Μπιενάλε τολμά και επαναπροσδιορίζει πρώτα από όλα την ίδια της την ύπαρξη: επιλέγει ένα ομαδικό επιμελητικό σχήμα που αποτελείται από ιστορικούς τέχνης του ΚΜΣΤ, αντί να απευθυνθεί σε έναν προσκεκλημένο επιμελητή. Και ενσωματώνει παράλληλα εντός της και την ακυρωμένη περσινή Μπιενάλε του Τσανάκαλε, που είχε μια παραπλήσια θεματική με τη θεσσαλονικιώτικη: Homeland!
Επαναπροσδιορίζοντας τις έννοιες της πατρίδας, του «σπιτιού» δηλαδή, αλλά και εκκινώντας από τις μεταναστευτικές ροές που καθορίζουν τη ρευστή εποχή μας, και σε συνεργασία με ιδρύματα και θεσμούς του εξωτερικού που μοιράζονται ομοειδείς προβληματισμούς - «συμπαραγωγές» δράσεων, η 6η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης δεν πάει διακοπές.
Βλέπω την ομαδική φωτογραφία των «Μπιενάλιανς» όπως ποζάρουν στην είσοδο του «ευαγούς» της Μονής Λαζαριστών και νιώθω την ανάγκη πέρα από το κούρντισμα τύπου «Παιδιά, έχετε φοβερή φωτογένεια, η αδρεναλίνη στα ύψη να χτυπart κόκκινο, η δε καλή χημεία είναι τόσο εμφανής», να δώσω κι ένα μεγάλο μπράβο. Ειλικρινές, μεγαλόκαρδο και παρηγορητικό, καθώς στον καιρό της διάλυσης κάθε έννοιας και υποστήριξης της σύγχρονης τέχνης, τούτοι οι άνθρωποι αυτοοργανώθηκαν, προσπαθούν, συμβάλλουν και ονειρεύονται τη συνέχεια του θεσμού. Κι αυτό είναι κάτι που μόνο στη Θεσσαλονίκη μπορεί να συμβεί. Εδώ που ακόμα αξίζει να δρας και να μην το βάζεις κάτω, εν είδει ενός τεράστιου -με την καλή έννοια- «ναι, ρε γαμώτο, θα το κάνουμε!»
Επίσης, θέλω να δώσετε έμφαση και στην πρώτη γάτα-επιμελητή τέχνης που ποζάρει ισότιμα και εγγυάται πώς το θέμα γρατζουνάει.
6η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης - 30 Σεπτεμβρίου 2017– 14 Ιανουαρίου 2018
Διεύθυνση 6ης Μπιενάλε Θεσσαλονίκης Σύγχρονης Τέχνης: Συραγώ Τσιάρα, διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του ΚΜΣΤ.
Διαχείριση έργου: Αθηνά Ιωάννου, προϊσταμένη διοικητικών υπηρεσιών ΚΜΣΤ
Επιμελητική ομάδα: Δόμνα Γούναρη, Αρετή Λεοπούλου, Θοδωρής Μάρκογλου, Γιάννης Μπόλης, Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Τσαντσάνογλου, Συραγώ Τσιάρα, Αγγελική Χαριστού, ιστορικοί τέχνης-επιμελητές ΚΜΣΤ.
Εύη Παπαβέργου, Κατερίνα Παρασκευά, μουσειοπαιδαγωγοί ΚΜΣΤ
Συμβουλευτική Επιτροπή: Γιώργος Διβάρης, Θούλη Μισιρλόγλου, Μαρία Τσαντσάνογλου, Συραγώ Τσιάρα, Έλλη Χρυσίδου
Κεντρική φωτογραφία © Γιώργος Κατσάγγελος
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το έργο απεικονίζει μια επικείμενη καταιγίδα πάνω από τη Βενετία
Ο σπουδαίος ζωγράφος, σκηνογράφος και ενδυματολόγος μιλάει για τη ζωή του, με αφορμή την έκθεση «Το βλέμμα» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Ανδρέας Πετρουλάκης, Ηλίας Μακρής και Στάθης Σταυρόπουλος θα εκθέσουν τα έργα τους στο Maliotis Cultural Center
Η έκθεση εξετάζει θέματα αλλαγής και μεταμόρφωσης, αναστοχαζόμενη την καλλιτεχνική πορεία του καλλιτέχνη, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το πλούσιο πολιτιστικό και μουσικό περιβάλλον του Βερολίνου
Στον Βόλο στήθηκε το Paddocks, μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης, που εμπνέεται από τα άλογα
Η Κλαίρη Χοτζάι μας μιλά για την πρώτη της ατομική έκθεση στην γκαλερί Iamart
Η έκθεση «Cycladic Blues» ξεκινάει στις 5 Ιουνίου
Μια βόλτα στα μουσεία και τις γκαλερί του κέντρου
Στο MOMus Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λαμπυρίζουν αστέρια
Mε δυο σημαντικές εκθέσεις εγκαινιάζεται το έτος στην ΕΠΜΑΣ
Η εικαστικός μελετά την πόλη εδώ και χρόνια και την αποτυπώνει στις υδατογραφίες της
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα αφηρημένης ζωγραφικής (ακρυλικών σε καμβά), φωτογραφίες και το σύνολο των βιβλίων ποίησης και πεζογραφίας του καλλιτέχνη
Μία αναπάντεχη έκθεση με άγνωστες προσωπογραφίες γυναικών που είχαν χρήματα, αλλά οχι τίτλους
Ανακαινισμένα μουσεία, καινοτόμες Μπιενάλε κι επικές αναδρομικές εκθέσεις, σε μια χρονιά που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τον παγκόσμιο χάρτη της Τέχνης
Το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων αναμένεται να ανοίξει το 2026
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.