Εικαστικα

Απεταξάμην το Σατανά!

Πώς λογοκρίθηκε η έκθεση του Χρήστου Τσιντσάρη στο Πρατήριο του ΟΤΕ

Δημήτρης Καραθάνος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Λάβαμε εχθές το ακόλουθο e-mail από τον καλλιτέχνη Χρήστο Τσιντσάρη:

«Μόλις πληροφορήθηκα, πράγμα που με λυπεί αφάνταστα, πως μια ομάδα φανατισμένων “Χριστιανών” θεώρησε βλάσφημο το κεντρικό έργο της έκθεσής μου στο Πρατήριο Επικοινωνίας του ΟΤΕ Θεσσαλονίκης (επί της Καρόλου Ντηλ) και απαίτησε να αποσυρθεί από αυτή. Παρόμοια λογοκρίθηκε και το λογότυπο του ονόματός μου, διότι παρέπεμπε στον χριστιανικό Σταυρό!

Αυτή η μορφή λογοκρισίας, το λιγότερο, με απογοητεύει και μου δημιουργεί πολλά ερωτήματα για το πόσο καλλιτεχνικά ανέτοιμη είναι η κοινωνία μας!!! Αληθεύει πως το έργο μου “Holy Moly” βασίζεται στην κλασσική φόρμα του Αγίου Γεωργίου που σφαγιάζει το δράκο. Η ίδια όμως εικόνα εκφράζει, παράλληλα, ανά τους καιρούς, το θρίαμβο του καλού ενάντια στο κακό. Παρόλα αυτά, ακόμη αναρωτιέμαι γιατί το συγκεκριμένο θέμα και μήνυμα να θεωρηθεί βλάσφημο αν τεθεί υπό τους όρους της σύγχρονης τέχνης!

Μπορεί, λοιπόν, να ζούμε σε μια εποχή όπου ύψιστο ρόλο παίζει ο ελεύθερος λόγος και η δημιουργική ελευθερία, στη χώρα όμως που γέννησε τη δημοκρατία απέχουμε πολύ από κάτι τέτοιο.

Στη συνέχεια ο Χρήστος Τσιντσάρης μας είπε: «Το πρωί της Δευτέρας 4 Μαρτίου με ενημέρωσαν πως κάποιοι παραπονέθηκαν έντονα στη διοίκηση του ΟΤΕ για το περιεχόμενο του συγκεκριμένου πίνακα και για να μη δημιουργηθεί θέμα τον ξεκρέμασαν. Παρόμοια λογοκρίθηκε και το λογότυπο του ονόματός μου, διότι παρέπεμπε στον χριστιανικό σταυρό. Από τη δική μου πλευρά, θέλοντας με αξιοπρέπεια να συνεχίσει η έκθεσή μου στις προθήκες, παρέλαβα το έργο και στη θέση του παρέδωσα ένα διαφορετικό».

n

Ποιος είναι: Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη το 1974, ο δημιουργός ζωγραφίζει από μικρό παιδί, καλλιέργησε το ταλέντο του στο Saint Andrews και το Pine Crest School στη Φλόριντα, κέρδισε υποτροφία στο College of Fine Arts της Βοστόνης, συνεργάστηκε με αμερικάνικα έντυπα, συμμετείχε σε πλήθος εκθέσεων. Σήμερα ζει και εργάζεται στη γενέτειρά του. Το επινοημένο εικαστικό σύμπαν αλλόκοσμου σουρεαλισμού, το οποίο ανακαλεί τα πιο εμπνευσμένα δείγματα της τεχνοτροπίας του Mark Ryden, φιλοξενείται σε πάμπολλες ιδιωτικές συλλογές στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και την Αυστραλία.

n

n

n