- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Αν ο Τραμπ ήταν πρόσφυγας και ο Πούτιν άστεγος: Οι ξεχωριστοί πίνακες του Αμπντάλα Αλ Ομάρι
«Το να είσαι ευάλωτος είναι δώρο»
Ο μεγάλος Ρώσος σκηνοθέτης Αντρέι Ταρκόφσκι είχε πει ότι μόνο μέσα από την προσωπική εμπειρία αντιλαμβανόμαστε τη ζωή.
Πολλοί λένε ότι αν ήταν στη θέση των Σύρων, θα έμεναν στην πατρίδα τους να πολεμήσουν. Φυσικά αυτοί που με τόσο μεγάλη άνεση και ευκολία ξεστομίζουν τόσο «θαρραλέα» λόγια δεν έχουν δει να πέφτει ναπάλμ στην παιδική χαρά της γειτονιάς τους. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι όταν κάποιος έχει γνωρίσει την προσφυγιά ή την μετανάστευση αποφεύγει τις μεγαλοστομίες.
Περίπου το ίδιο τροπάρι ψέλνουν και οι πολιτικοί, που όταν δεν είναι στην εξουσία είναι οι μεγαλύτεροι μάγκες του κόσμου και όταν την αναλαμβάνουν ξαφνικά ανακαλύπτουν ότι υπάρχουν λέξεις όπως συμβιβασμός, υποχώρηση κ.ο.κ. και κάπου εκεί τελειώνουν οι αυταπάτες. Υπάρχουν και κάποιοι που στην αρχή πουλάνε ανθρωπισμό και όταν αναλαμβάνουν την εξουσία, οι πρόσφυγες μετονομάζονται σε παράτυπους μετανάστες μέσα σε μία μέρα.
Είναι επίσης σίγουρο ότι οι περισσότεροι πολιτικοί ηγέτες έχουν γνωρίσει λίγα πράγματα από την «πραγματική» ζωή. Λέγοντας πραγματική εννοώ τη ζωή που ζούμε όλοι οι άνθρωποι που πρέπει να δουλέψουμε για να πληρώσουμε το νοίκι και το σουπερμάρκετ. Όσοι έχουμε μείνει άνεργοι (και μάλιστα με μικρά παιδιά), όσοι χάνουμε και θα χάσουμε από το κτηνώδες κράτος, όπως ακριβώς η οικογένεια στο «Λεβιάθαν» του Andrey Zvyagintsev. Ή η οικογένεια ενός Μεξικανού, ο οποίος μετά από 20-30 χρόνια στις ΗΠΑ αναγκάζεται να αποχωριστεί τα παιδιά του και να γυρίσει στο Μεξικό.
Κάποιους από αυτούς τους πολιτικούς είχε στο μυαλό του και ο Σύρος καλλιτέχνης Αμπντάλα Αλ Ομάρι. Και για λίγο τους άλλαξε τη ζωή. Ο Αμπτάλα φαντάστηκε τον Τραμπ ως πρόσφυγα, τον Πούτιν ως άστεγο, την Χίλαρι ως χαροκαμένη μάνα ενώ την ίδια «περιποίηση» είχαν και άλλοι ηγέτες.
Θέλει να δείξει ότι δυνητικά όλοι είναι ευάλωτοι. «Ας το πούμε ξεκάθαρα, είμαι ευάλωτος. Και εσύ, ο επισήμως πιο ισχυρός, δεν είσαι και τόσο δυνατός» αναφέρει ο καλλιτέχνης στη σελίδα της νέας του έκθεσης.
Και συνεχίζει «Είμαι πλέον πεπεισμένος ότι το να είσαι ευάλωτος είναι το πιο ισχυρό όπλο της ανθρωπότητας, πολύ πιο ισχυρό από οποιοδήποτε παιχνίδι ισχύος, από κρατήρες που έχουν ανοίξει οι βόμβες και από τις τρύπες από σφαίρες στους τοίχους. Το να είσαι ευάλωτος είναι ένα δώρο που όλοι πρέπει να γιορτάζουμε».








Ο Αμπντάλα Αλ Ομάρι μπροστά σε έργο του με τον Μπάρακ Ομπάμα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.