Ο Λεωνίδας Γιαννακόπουλος σχεδίασε το εξώφυλλό μας & μιλά για όλα
«Το μόνο όριο για τη σάτιρα είναι ο ουρανός»
![sgdi.jpg sgdi.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/sgdi.jpg)
![356337-738416.jpg 356337-738416.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/05/27/356337-738416.jpg)
Λεωνίδας Γιαννακόπουλος: Συνέντευξη με τον εικαστικό, γνωστό από τη συμμετοχή του στην τηλεοπτική «Ελληνοφρένεια»
Ο Λεωνίδας Γιαννακόπουλος είναι ορισμός του πολυσχιδούς καλλιτέχνη. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ζωγραφική και χαρακτική. Έχει επίσης εργαστεί και στον τομέα της σκηνογραφίας, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια εργάζεται και στον χώρο του Θεάτρου. Στο ευρύ κοινό έχει γίνει γνωστός από τη συμμετοχή του στην τηλεοπτική «Ελληνοφρένεια», ενώ αυτή την περίοδο συμμετέχει στο Art Athina με την ατομική του έκθεση «Sky Voyagers». Μέρος της συλλογής και το έργο του που επέλεξε για αυτή την εβδομάδα η Athens Voice για εξώφυλλό της.
Με αφορμή αυτό, ο Λεωνίδας Γιαννακόπουλος μας μίλησε για την τέχνη, τον ρόλο της στην πολιτική, τα όρια της σάτιρας και την Ελληνοφρένεια.
Τι σκέψεις κάνατε όταν είδατε το έργο σας τυπωμένο στο εξώφυλλο μιας εφημερίδας δρόμου σε όλη τη πόλη;
Σίγουρα χάρηκα πάρα πολύ! Είναι πάντα πολύ ωραίο να μοιράζεσαι και να επικοινωνείς την δουλειά σου με όσο περισσότερο κόσμο γίνεται. Ήταν για μένα μεγάλη τιμή.
Φέτος συμμετέχετε στο Art Athina με την ατομική σας έκθεση «Sky Voyagers», στην οποία περιλαμβάνεται το έργο του εξωφύλλου της Athens Voice. Τα έργα σας στα μάτια ενός απλού ανθρώπου μοιάζουν σαν είναι μια σύνθεση από χιλιάδες τελείες. Μιλήστε μας για την τεχνική που έχετε χρησιμοποιήσει.
Και είναι ακριβώς έτσι! Δουλεύω με μελάνι σε χαρτί, χρησιμοποιώντας κυρίως ραπιτογράφους .Σαρώνω την επιφάνεια του χαρτιού πυκνώνοντας την γραφή μου με πάρα πολλές τελείες, μέχρι να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Με τον ίδιο τρόπο δουλεύω και σε μεγαλύτερες επιφάνειες όπως τελάρα και τοίχους, έχοντας σαν μέσο διάφορες βούρτσες.
Έχετε σπουδάσει ζωγραφική και χαρακτική κι έχετε ασχοληθεί με το θέατρο. Όμως, τα τελευταία χρόνια το ευρύ κοινό σας έχει συνδυάσει με την τηλεοπτική Ελληνοφρένεια, μια σατιρική πολιτική εκπομπή. Πάνε μαζί τέχνη και πολιτική;
Η τέχνη είναι πολιτική πράξη.
Πώς βρεθήκατε στην ομάδα της Ελληνοφρένειας;
Άξαφνα. Ένα απόγευμα χτύπησε το τηλέφωνο και με κάλεσαν για ένα δοκιμαστικό στην τηλεόραση του Alpha. Μετά από λίγες μέρες ξεκινάγαμε το πρώτο γύρισμα.
Κατά πόσο ένας καλλιτέχνης μπορεί να επηρεάσει πολιτικά το κοινό;
Αναλόγως με το πόσο αφήνεται το κοινό από μόνο του να επηρεαστεί.
Δικαιούται ο καλλιτέχνης να εκφράζει την πολιτική του άποψη;
Αυτή είναι η δουλειά του, ακόμα και αν του το απαγορεύουν.
Τι σας λέει ο κόσμος για το πολιτικό σχόλιο της εκπομπής και τον τρόπο που σατιρίζει την πολιτική κατάσταση της χώρας;
Από μικρός μου έλεγαν οι γονείς μου να μην μιλάω σε αγνώστους.
Δημοψήφισμα στην Ελλάδα, Brexit, Τραμπ στις ΗΠΑ, δεύτερη σε ψήφους στη Γαλλία η Λεπέν. Υπάρχει ελπίδα για αυτόν τον κόσμο;
Σημασία δεν έχει η πτώση, αλλά η πρόσκρουση.
Θεωρείτε ότι μια «πραγματική» αίθουσα σύνταξης έχει πολλές ομοιότητες με την τηλεοπτικής σας αίθουσα σύνταξης; Κρύβεται κάπου ένας Μπαλούρδος-αρχισυντάκτης;
Εάν σε μια πραγματική αίθουσα σύνταξης κρύβεται ένας Μπαλούρδος-αρχισυντάκτης δύο σε ένα δηλαδή, τότε πρέπει να τον βρούμε και να τον παραδώσουμε στις αρχές. Ένα τέτοιο άτομο με αυτό τον συνδυασμό χαρακτήρων είναι πολύ επικίνδυνο για την σωματική και ψυχική ακεραιότητα των υπολοίπων.
Πρέπει να υπάρχουν όρια στη σάτιρα; Θεωρείτε κάποιες διώξεις σκιτσογράφων ή αρθρογράφων δικαιολογημένες;
Το μόνο όριο, κατά τη γνώμη μου, που πρέπει να υπάρχει, είναι το να μην θίγει η σάτιρα παιδιά και ηλικιωμένους. Κατά τα άλλα όριο ο ουρανός.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.