Εικαστικα

Η αφαιρετική Ελλάδα του Κώστα Κοντογιάννη

Μια ζωγραφική-επιστολή αγάπης στους ανθρώπους!

4754-202316.jpeg
Στέφανος Τσιτσόπουλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
351699-729582.jpg

Γεννήθηκε το 1926 στα Γρεβενά, τέλη ’40 σπούδασε στην Καλών της Αθήνας, έως το ’58 έζησε στη Φλώρινα κι από εκεί τράβηξε για Φλωρεντία. Στην Ιταλία, αυτός ο εκπρόσωπος της μεταπολεμικής γενιάς που επιστρέφει αυτές τις μέρες μέσω 50 έργων του που εκτίθενται στο Τελλόγλειο, γνώρισε δόξες κι εκθέσεις μεγάλες.

Η αφαιρετική Ελλάδα του Κώστα Κοντογιάννη

Ποδηλάτισσα, 1993, ακρυλικά 

«Κάνω αφαίρεση για να τονίσω τα ουσιώδη και να τα προβάλω με όσο γίνεται πιο ζωντανή την ένταση της συγκίνησης και του οράματος που μου δημιούργησαν. Αγαπώ την ανθρώπινη μορφή, η αφαίρεση για μένα είναι ένα μέσο για να εκφράσω καλύτερα το ον, όχι για να το εξαφανίσω». Τοπία, πορτρέτα, μεγάλα έργα σε διάσταση, ένας από τους τελευταίους των ρομαντικών, μιας κι ο ομφάλιος λώρος του ανθρώπου με τη φύση είναι κυρίαρχα διακριτός στους πίνακές του, συνθέτει βλέμμα, σώμα - στάση κορμιού, αγρότες, φυτά και καφενεία, σε μια «οικοπεριηγητική» εικόνα, ριζωμένη βαθία στον τόπο, κι όχι μια απλά εξωτική καρτ ποστάλ, όπως οι σέλφις των εκδρομών του Σαββατοκύριακου. Από 4 Μαΐου έως και 15 Ιουνίου ο «κόσμος» του. (Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, Αγίου Δημητρίου 159Α)

Η αφαιρετική Ελλάδα του Κώστα Κοντογιάννη

Κοπέλες με μηχανή, 1999, ακρυλικά

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Άποψη της έκθεσης "Δημοκρατία" στην Εθνική Πινακοθήκη
«Δημοκρατία»: μια έκθεση για την πολιτική λειτουργία της τέχνης στον ευρωπαϊκό νότο

140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.