- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Εντυπώσεις από τη φετινή έκθεση Documenta, που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην Αθήνα, μεταφέρει ο γερμανικός Τύπος, ενώ πολλοί αρθρογράφοι εστιάζουν στον έντονα πολιτικό χαρακτήρα της κορυφαίας έκθεσης τέχνης.
«Τέχνη και πολιτική - Αντικαπιταλιστική ματιά: η Documenta 14 ανανεώνει αυτό το σχήμα», γράφει σε σχόλιό της η Neue Osnabrücker Zeitung.
Όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων, ο Άνταμ Σίμτσικ «ανανεώνει με τη δική του οργανωτική δομή για την Documenta στην Αθήνα και το ερώτημα περί πολιτικής σημασίας της τέχνης.
Οι συμμαχίες της με την πολιτική δεν ήταν πάντα ευτυχείς επειδή οδήγησαν σε υπερβολικές απαιτήσεις. Ωστόσο, συναρπάζει η ιδέα, μέσω της μεταφοράς της έκθεσης στο εξωτερικό, να αλλάξει ο τρόπος που η κοινή γνώμη βλέπει την Ευρώπη».
Όπως σημειώνει η Frankfurter Rundschau στην ηλεκτρονική της έκδοση, «είναι ένα πείραμα: Για πρώτη φορά η Documenta δεν διεξάγεται μόνο στο Κάσελ (τη φυσική της έδρα), αλλά αρχικά στην Αθήνα.
Η εφημερίδα της Φραγκφούρτης σχολιάζει ότι «το Κάσελ κάνει διακοπές στον Νότο» και αναφέρεται μεταξύ άλλων στα εγκαίνια της έκθεσης παρουσία του Γερμανού προέδρου Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ο οποίος δήλωσε ότι «η Documenta δεν ήταν ποτέ ένα πεδίο όπου ένιωθαν άνετα οι πολιτικοί. Αυτό το χαρακτηριστικό επιδιώκεται να διατηρηθεί και υπό τον καλλιτεχνικό διευθυντή ( Άνταμ Σίμτσικ) της σημερινής έκθεσης», σημειώνεται.
Η Berliner Zeitung αναφέρει ότι «η Documenta 14 έχει ανοίξει και μαζί με αυτήν άνοιξε και η συζήτηση για μια τέχνη που μεταλλάσσεται ολοένα περισσότερο σε πολιτικό ισχυρισμό. Θέση αντί για θέαση, τύποι αντί για φόρμες», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου, επισημαίνοντας την «αντικαπιταλιστική ματιά» της έκθεσης στην Αθήνα.
Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων, «η Documenta είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτικής κρατικών επιχορηγήσεων που προέκυψε από τη σκέψη, ότι ειδικά η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συνεισφέρει το μερίδιό της για τη σταθεροποίηση μιας εύθραυστης δημοκρατίας, κάτι που αναμφίβολα ήταν η Γερμανία το 1955, έτος ίδρυσης της Documenta.
Δεν είναι η εκτίμηση αυτή ειδικά σήμερα και πάλι άκρως επίκαιρη;» διερωτάται η Berliner Zeitung.
Σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα, η ηλεκτρονική έκδοση της Hannoversche Allgemeine Zeitung καταθέτει τη δική της άποψη:
«Αυτή η Documenta είναι ιδιαίτερα πολιτική. Μαρτυρά το τέλος της άνεσης και μια σκληρή πραγματικότητα που δεν νοιάζεται για συνοριακές γραμμές.
Φυγή και εκτοπισμός είναι τα κεντρικά θέματα της έκθεσης, ενώ εξετάζονται ζητήματα όπως η ταυτότητα και το ανήκειν ( π.χ. σε μια κοινότητα).
Επίσης εξετάζονται κρίσεις, πόλεμοι και οι απαρχές τους, τις οποίες οι δημιουργοί εντοπίζουν στον ‘νεοαποικισμό' και τον ‘νεοφιλελευθερισμό'.
Πολλοί Έλληνες πάντως καθιστούν υπεύθυνο για την φτωχοποίησή τους τον Γερμανό Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και τη γερμανική ευρωπαϊκή πολιτική», σημειώνει η εφημερίδα του Ανοβέρου.