- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Under the Acropolis
Χιλιάδες χρόνια ιστορίας, μεγαλοπρέπεια και τελειότητα. Από το «χρυσό αιώνα» του Περικλή στους καιρούς της ελληνικής κρίσης. Πώς φαντάζει το διασημότερο ελληνικό trademark στους εκατομμύρια επισκέπτες του; Ο φωτογράφος Πέτρος Πουλόπουλος αποφάσισε να λύσει την απορία και αποτυπώνει στο φακό του τις απαντήσεις.
Πολυταξιδεμένος, ανήσυχος και εθισμένος στο rush της στιγμής, συνθέτει στη σειρά φωτογραφιών «Under the Acropolis» ένα ξεχωριστό οπτικό ανθολόγιο για την Ελλάδα που εμπνέει και τον κοσμοπολιτισμό. Συζητήσαμε για το εγχείρημα και ξεχωρίσαμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες λήψεις του.
«Under the Acropolis». Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτή τη σειρά φωτογραφιών στο μυαλό σου; Κοίτα, αρχικά μετακόμισα στη γειτονιά και βλέποντας καθημερινά τόσο κόσμο να επισκέπτεται το μνημείο άρχισα να αναρωτιέμαι για ποιο λόγο και με ποια διάθεση έρχονται. Για εμάς η Ακρόπολη είναι κομμάτι της πολιτισμικής μας ταυτότητας-ότι κι αν σημαίνει αυτό-αλλά τι είναι για κάποιον που απλά επισκέπτεται την πόλη; Έτσι, μια μέρα πήρα την κάμερα και άρχισα να φωτογραφίζω και να κουβεντιάζω μαζί τους. Το ότι το δημοσίευσα ανήκει στο κομμάτι του ότι ήθελα να το μοιραστώ.
Η Ακρόπολη αποτελεί σήμα-κατατεθέν της Αθήνας. Ποια άλλα σημεία σε εμπνέουν στην πόλη; Πολλές γωνιές της πόλης είναι ενδιαφέρουσες και προσφέρουν υλικό. Η Ακρόπολη απλά έγινε σημείο-αναφοράς στο συγκεκριμένο project λόγω της ιστορικότητάς της και του πλήθους κόσμου που την επισκέπτεται.
Συμφωνείς με την άποψη πως η πατριδοκαπηλία οξύνθηκε τα χρόνια της κρίσης; Αν ναι, πώς αξιολογείς εσύ το φαινόμενο; Σε περιόδους κρίσης τέτοιου είδους φαινόμενα εντείνονται, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Κατά την άποψή μου είναι κατακριτέο να γίνεται εκμετάλλευση της εθνικής ταυτότητας για την εξυπηρέτηση πολιτικών και προσωπικών συμφερόντων.
Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις των ανθρώπων που έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκλησή σου για να φωτογραφηθούν; Οι περισσότεροι είναι ανοιχτοί, θετικοί, χαμογελαστοί και πρόθυμοι να συμμετάσχουν στο project. Σε περιπτώσεις, κάποιοι απλά δεν θέλουν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία καταλαμβάνει μεγάλο μέρος στη δουλειά σου. Εντούτοις στο «Under the Acropolis» οι εικόνες σου έχουν χρώμα. Ήταν συνειδητή επιλογή; Ο σκοπός του project είναι να παρουσιαστούν οι άνθρωποι που επισκέπτονται το μνημείο και η διάθεσή τους. Η ασπρόμαυρη φωτογραφία έχει ένα πιο δραματικό χαρακτήρα που θα αποπροσανατόλιζε από το ρεαλιστικό, καθημερινό τόνο του project.
Ακολουθήστε τη δουλειά του Πέτρου Πουλόπουλου εδώ και εδώ. Η έκθεση φωτογραφίας του «Εye is Another» στο Barrett (Πρωτογένους 11) συνεχίζεται μέχρι τις 30 Ιανουαρίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.