Ο Έλλην Βρικόλαξ: επεισόδιο 2
Ο αρχιτέκτονας και κομίστας Φώτης Παπαστεφάνου δημιουργεί για την A.V. ένα κύκλο από ιστορίες της Αθήνας των αρχών του 19ου αι.
Με αφορμή την ιστορία για τον «Βρικόλακα» του Πολιντόρι και τη σχέση του με την Αθήνα των αρχών του 19ου αι., ο αρχιτέκτονας και κομίστας Φώτης Παπαστεφάνου δημιουργεί για την A.V. έναν κύκλο από ιστορίες που αφορούν την περίοδο της Τουρκοκρατίας, στην οποία η Αθήνα ήταν μία μικρή κωμόπολη, πολύ διαφορετική από τη μητρόπολη που είναι σήμερα. Οι ιστορίες που θα παρουσιαστούν στη συνέχεια είναι: Ο τρελός της Αθήνας, Οι πελαργοί της Αθήνας, Το θαυματουργό άγαλμα της Ελευσίνας.
Ο Έλλην Βρικόλαξ
Έχοντας ρίξει μία σύντομη ματιά στο έργο του Τζον Πολιντόρι, είναι ευκαιρία να δούμε το θρύλο πάνω στον οποίο βασίστηκε η ιδέα του νεκροζώντανου ήρωα. Για πολλά χρόνια η ιδέα του βρικόλακα τρομοκρατούσε τους ανθρώπους της υπαίθρου και των πόλεων και η ψυχολογική επίδραση ήταν τόσο μεγάλη που μεταδίδονταν συλλογικά σε όλους τους κατοίκους ενός μέρους.
Η παρουσίαση του Έλληνα βρικόλακα βασίζεται στο βιβλίο του Μόνταγκ Σάμερς «Ο Έλλην Βρικόλαξ», που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Δελφίνι (1995). Το έργο αυτό είναι τμήμα μίας ευρύτερης έρευνας για το βαμπιρισμό στην Ευρώπη, η οποία εκδόθηκε στην Αγγλία το 1929. Ο συγγραφέας του βιβλίου ήταν εξίσου αλλόκοτος όσο τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε. Προερχόμενος από συντηρητικό περιβάλλον, χειροτονήθηκε ιερέας, κατηγορήθηκε για παιδεραστία και χάνοντας το χρίσμα του αφοσιώθηκε στη μελέτη του υπερφυσικού. Πολλοί πιστεύουν πως δεν περιορίστηκε μόνο στην έρευνα αλλά ασχολήθηκε και με την εξάσκηση στο συγκεκριμένο πεδίο, ίσως γιατί ο ίδιος επέλεξε να συντηρεί αυτή την εντύπωση. Το μυστήριο της προσωπικής του ζωής μπορεί να φωτίζονταν από την αυτοβιογραφία που ξεκίνησε να γράφει το 1948, χωρίς όμως να την ολοκληρώσει. Προσωπικές σημειώσεις και βιβλία δεν διασώθηκαν, εξαφανίζοντας έναν άνθρωπο που υπήρχε για να τροφοδοτεί τα γραπτά του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ο καλλιτέχνης επιχειρεί μια τολμηρή και πρωτότυπη μεταγραφή του εικονογραφικού κόσμου του Dürer.
Το έργο απεικονίζει μια επικείμενη καταιγίδα πάνω από τη Βενετία
Ο σπουδαίος ζωγράφος, σκηνογράφος και ενδυματολόγος μιλάει για τη ζωή του, με αφορμή την έκθεση «Το βλέμμα» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Ανδρέας Πετρουλάκης, Ηλίας Μακρής και Στάθης Σταυρόπουλος θα εκθέσουν τα έργα τους στο Maliotis Cultural Center
Η έκθεση εξετάζει θέματα αλλαγής και μεταμόρφωσης, αναστοχαζόμενη την καλλιτεχνική πορεία του καλλιτέχνη, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το πλούσιο πολιτιστικό και μουσικό περιβάλλον του Βερολίνου
Στον Βόλο στήθηκε το Paddocks, μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης, που εμπνέεται από τα άλογα
Η Κλαίρη Χοτζάι μας μιλά για την πρώτη της ατομική έκθεση στην γκαλερί Iamart
Η έκθεση «Cycladic Blues» ξεκινάει στις 5 Ιουνίου
Μια βόλτα στα μουσεία και τις γκαλερί του κέντρου
Στο MOMus Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λαμπυρίζουν αστέρια
Mε δυο σημαντικές εκθέσεις εγκαινιάζεται το έτος στην ΕΠΜΑΣ
Η εικαστικός μελετά την πόλη εδώ και χρόνια και την αποτυπώνει στις υδατογραφίες της
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα αφηρημένης ζωγραφικής (ακρυλικών σε καμβά), φωτογραφίες και το σύνολο των βιβλίων ποίησης και πεζογραφίας του καλλιτέχνη
Μία αναπάντεχη έκθεση με άγνωστες προσωπογραφίες γυναικών που είχαν χρήματα, αλλά οχι τίτλους
Ανακαινισμένα μουσεία, καινοτόμες Μπιενάλε κι επικές αναδρομικές εκθέσεις, σε μια χρονιά που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τον παγκόσμιο χάρτη της Τέχνης
Το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων αναμένεται να ανοίξει το 2026
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.