Θεσσαλονίκη: Σεπτέμβριος Ante Portas
Ένα tips πορτφόλιο για μουσική, φωτογραφία, οικολογία, θέατρο, τέχνη και φθινοπωρινές διαδρομές στην πόλη
Ένα tips πορτφόλιο για μουσική, φωτογραφία, οικολογία, θέατρο, τέχνη και φθινοπωρινές διαδρομές στην πόλη εν είδει καλωσορίσματος της νέας σεζόν. Ακολούθησε τα σημεία στο χάρτη και βγες στα καλύτερα του βορρά αυτές τις μέρες προσαρμογής στην πόλη.
Greenwave 2012: Είμαι περίεργη πράσινη
Ένα πράσινο, εναλλακτικό και ελευθεριακό τριήμερο γεμάτο αλληλέγγυα οικονομία, βιολογική και ποιοτική γεωργία, άγρια ζωή, εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, ενάντια στις διακρίσεις και τον αποκλεισμό και μάχιμο ως προς τη δράση για την προστασία του περιβάλλοντος. Συμμετέχουν από την Greenpeace, την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία, τον Αρκτούρο και το Γραφείο Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, έως τον Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Κορώνειας, τις Δράσεις για την Άγρια Ζωή, την Πρωτοβουλία για την Κοινωνική Διαχείριση των Απορριμμάτων και δεκάδες ακόμα σύλλογοι και ομάδες, που θα μεταμορφώσουν το πάρκο σε ένα τριήμερο οικολογικό μανιφέστο έμπρακτης παρουσίασης ενός πράσινα ευαισθητοποιημένου τρόπου ζωής.
13 έως 16 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Πάρκο Πρώην Αναψυκτηρίων, δίπλα στο Θέατρο Κήπου, είσοδος ελεύθερη
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης: Χρόνια και Zamanια
Η εφημερίδα «Zaman» γιορτάζει τα 25 χρόνια κυκλοφορίας της με ένα φωτογραφικό εγχείρημα που όμοιό του δεν έχει ξαναϋπάρξει στην Τουρκία. Η έκθεση τιτλοφορείται «Time in Turkey» και ο εκδοτικός όμιλος προσκάλεσε 25 διεθνώς αναγνωρισμένους φωτογράφους να αφηγηθούν ιστορίες μέσα από φωτογραφίες που αντανακλούν την καθημερινότητα και το ιδιαίτερο πρόσωπο της Τουρκίας από τη δική τους οπτική γωνία. Οι φωτογράφοι ταξίδεψαν σε όλη την Ανατολία, λίκνο πολλών πολιτισμών, και ανέδειξαν ιστορίες της χώρας που κανείς δεν είχε προσέξει, ακόμη κι αν τις γνώριζε. Η Jane Eveylyn Atwood κατέβηκε σε ένα ανθρακωρυχείο στη Zonguldak, ο Bruno Barbey εργάστηκε σε μέρη που αντανακλούσαν το ιστορικό υπόβαθρο της Κωνσταντινούπολης, ο Samuel Bollendorff αναζήτησε στα νοτιοανατολικά τις αλλαγές που επέφερε στις ζωές το «νερό». Ο Eric Bouvet συνόδευσε αστυνομικούς στις νυχτερινές τους περιπολίες. Η Kathryn Cook ακολούθησε ίχνη πολιτισμών 4.000 ετών στην περιοχή Ahlat, η Claudine Doury κατέγραψε γυναίκες που εργάζονται στην κλωστοϋφαντουργία. Η Carolyn Drake επικεντρώθηκε στην ποδοσφαιρική κουλτούρα. Ο Νίκος Οικονομόπουλος συνέλεξε με το οδοιπορικό του ιστορίες μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Ο Michel Vanden Eeckhoudt φιλοξενήθηκε από τους Τούρκους νομάδες που ζούνε στο λιμάνι της Mersin. Η Rena Effendi περιδιάβηκε τους δαιδαλώδεις δρόμους του Tarlaba. Ο George Georgiou κατέδειξε πώς έχει αλλάξει η Ανατολία, ενώ ο Harry Gruyaert αποτύπωσε τα χρώματα της Πόλης. Ο Guillaume Herbaut διέσχισε τα υψίπεδα της Rize για να απεικονίσει τον πολιτισμό του τσαγιού. Ο Ed Kashi κατέγραψε στις φωτογραφίες του την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ ο Massimo Mastrorillo έστρεψε το βλέμμα του στη νέα Τουρκία που ανοικοδομείται στα πλαίσια ενός αστικού μετασχηματισμού. Ο Steve McCurry συμπεριέλαβε στη δουλειά του τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες της Bursa. Ο Davide Monteleone κινήθηκε γύρω από τη θάλασσα του Μαρμαρά. Ο Christopher Morris απαθανάτισε τον πρόεδρο Abdullah Gül και τους ανθρώπους του. Ο Paolo Pellegrin το φεστιβάλ πάλης Oil Kirkpinar. Ο Anders Petersen ασχολήθηκε με τις μειονότητες και ο Reza με την τελετή της ημέρας της Ashura. Ο Anthony Suau εστίασε στις έννοιες του πλούτου και της ευημερίας, ενώ ο Gaël Turine μελέτησε τη βιομηχανία της τηλεόρασης μέσα από τη σειρά «Valley of the Wolves». Η Vanessa Winship παρουσίασε πορτρέτα παιδιών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Τουρκικής Γλώσσας, ενώ η Ami Vitale προέβαλε μια άλλη όψη της Καππαδοκίας. Εγώ Χριστό, εσύ Αλάχ, όμως κι οι δυο μας κλικ αχ και κλικ βαχ! Σπεύσατε.
Χρόνος / Zaman / Στιγμές από την Τουρκία, 4/9 έως 22/10, Αποθήκη Α’, Λιμάνι
Το χέρι: «Art is Anything You Can Get Away With»
«Μέσα στο αυτοκίνητο είχα το χέρι μου ψηλά έξω από το παράθυρο και ένιωθα σαν super hero. ‘Ενιωσα πως θα ήταν μεγαλύτερη η προσπάθεια που θα έπρεπε να καταβάλω για να ζήσω με το μπράτσο μου κάτω από ό,τι πάνω». Ο μονόλογος του Άγγλου συγγραφέα Τιμ Κράουτς «Το χέρι» αφηγείται με τρόπο απλό, τρυφερό και οδυνηρά αστείο την ιστορία ενός κοριτσιού που αποφάσισε σε ηλικία δέκα ετών να σηκώσει το χέρι της ψηλά και να το κρατήσει. Τριάντα χρόνια μετά, το κορίτσι με το σηκωμένο χέρι έχει γίνει διάσημο και το χέρι της έργο τέχνης. Ενα συγκινητικό έργο για τη σύγχρονη τέχνη, για το πώς μία αθώα κίνηση μπορεί να γίνει επαναστατική. Η Έλενα Πέγκα επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, γενέθλια πόλη, έχοντας κάνει τη μετάφραση αλλά και τη σκηνοθεσία. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η Θεοδώρα Τζήμου.
Το χέρι, Θέατρο Αυλαία (2310 423.925), από 5 έως 16 Σεπτεμβρίου, καθημερινά τι 21:00 εκτός Δευτέρας. Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό € 15, φοιτητικό € 10.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.