Εικαστικα

Βασίλης Σελιμάς

Οικογενειακές ιστορίες

Δημήτρης Αθανασιάδης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μην μπερδεύεσαι με τη ριάλιτι τηλεκλάψα, γιατί στο καβαλέτο του Βασίλη Σελιμά το υποσυνείδητο είναι σκέτη ζωγραφιά. Οι ζωγραφικές περιπέτειές του ξεκίνησαν στην εφηβεία, αλλά, ακόμα και όταν συμμετείχε σε graffiti κόλπα, προτιμούσε να κρατά πινέλο αντί για σπρέι, για να καταλάβεις. Ο Βασίλης Σελιμάς στα μαθητικά του χρόνια εντυπωσίαζε με τις εικαστικές του επιδόσεις σε θρανία και βιβλία, γλίτωνε όμως τις καθηγητικές κατσάδες αποτυπώνοντας συχνά τις μορφές των διδασκόντων σε αυτά.

Το μηχανογραφικό του δελτίο στις εξετάσεις είχε προορισμό τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Σχολή-χάος, εργατοώρες και τριβή με τα χρώματα και το σχέδιο, ελλιπής οργάνωση ίσως και ο λόγος που εγκατέλειψε και τη Θεσσαλονίκη για να εγκατασταθεί στην Αθήνα. «Οι σχολές έχουν πεθάνει πλέον, με ένα κλικ μπορείς να βρεθείς από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ στην Τουρκία, είτε σπούδασες είτε είσαι αυτοδίδακτος, αυτό που είναι ζητούμενο είναι η καλή ματιά, το ένστικτο», σημειώνει σήμερα διανύοντας το 28ο έτος της ηλικίας του. Ακρυλικές δημιουργίες σε καμβά αλλά και mixed media, μια διαρκής σπουδή πάνω στην έννοια της οικογένειας, που τον απασχολεί πολύ.

Η ζωγραφική του Βασίλη Σελιμά, άκρως ανθρωποκεντρική, αν ήταν πόστερ ταινίας θα ήταν το «Benny’s Videos» του Χάινεκε, αν ήταν εξώφυλλο δίσκου, θα κοσμούσε τις κυκλοφορίες των Sigur Rós. Συμμετέχοντας από το 2006 σε ομαδικές εκθέσεις, τα έργα του έχουν εκτεθεί στη Σερβία και την Κύπρο, ενώ σήμερα συνεργάζεται με τη Thanassis Fryssiras Gallery. Η μοναξιά, η αληθινή φιλία, η φυγή, ιστορίες που αφηγούνται τα παιχνίδια με το υποσυνείδητο είναι αγαπημένες θεματικές του και σε πολλές περιπτώσεις τιτλοδοτούν τα όσα φτιάχνει.

«Αυτά που ζούμε τώρα, κάποιοι εικαστικοί τα είχαν πει πιο πριν, απλώς κάποιοι κοιτούσαν περισσότερο αν ταιριάζει το έργο με τον καναπέ τους», σχολιάζει αναφερόμενος στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα της κρίσης, πιστεύοντας «πως θα υπάρξει άνθηση δημιουργικότητας, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα καλύτερα έργα. Η ζωγραφική είναι αυτοθεραπεία, ένας σχετικά οικονομικός τρόπος έκφρασης».

image

Μόνος, ακρυλικά σε καμβά, 2011

image

Μετανάστες, ακρυλικά σε καμβά, 2011

image

Αντί έρωτος, ακρυλικά σε καμβά, 2011

image

Journey with him, ακρυλικά σε καμβά, 2011

image

It’s complicated, ακρυλικά σε καμβά, 2011

image

Έφυγε, ακρυλικά σε καμβά, 2011

Ο Βασίλης Σελιμάς συμμετέχει στην έκθεση «Πρόσωπο με πρόσωπο: οι καλλιτέχνες και ο συλλέκτης» που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Φρυσίρα, στο κτήριο της Μονής Αστερίου 3, στην Πλάκα και θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

www.selimas.com