Εικαστικα

Δύο χρονιά γκαλερί Genesis

...και όλες οι νέες εκθέσεις στην πόλη

4662-35212.jpg
Δήμητρα Τριανταφύλλου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
19970-49405.JPG

Ο José Manuel Hortelano-Pi ζει και εργάζεται στη Μαδρίτη. Η τελευταία του δουλειά έχει τίτλο ‘Landscapes’. Για αυτή την έκθεση η έμπνευσή του αντλείται από κλασικά σκίτσα μέσα από τα οποία αναπτύσσεται η ανδρική φιγούρα. Με τη χρήση της πένας αποδίδει με ακρίβεια τις λεπτομέρειες της ανδρικής μορφής. Για τον καλλιτέχνη το ανδρικό σώμα είναι ένα «τοπίο». Ένα τοπίο γεμάτο τρίχες συμπληρώνουμε εμείς. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτά τα σούπερ τριχωτά σώματα- μιλάμε για μοκέτες ολόκληρες- θα τα δείτε κρεμασμένα σε μια ιστορική αίθουσα μπιλιάρδου στην Αθήνα. Συνδυασμός που σκοτώνει και ιδέα τόσο σουρεαλιστική που απλώς αυτή την εβδομάδα μας έκλεψε την καρδιά.

Ως 19/2, Mondial, Μαυρομιχάλη 56-58, καθημερινά 10:00-18:00


n

Η γκαλερί Genesis προσγειώθηκε στην πόλη μας πριν από δύο χρόνια και μπήκε αμέσως στη λίστα με τις αγαπημένες χάρις στις υπέροχες εκθέσεις ζωγραφικής που ξεκίνησε να διοργανώνει δίνοντας έμφαση στο έργο ταλαντούχων Σκανδιναβών καλλιτεχνών- μια σχολή με την οποία σπάνια ερχόταν σε επαφή το ελληνικό κοινό. Στην επετειακή έκθεση για τα δύο χρόνια λειτουργίας της η γκαλερί κάνει την ανατροπή φιλοξενώντας μια εγχώρια δυνατή καλλιτεχνική ομάδα (Χαμπίδης, Παππάς, Μπελντέκος, Γεωργιοπούλου κ.α) και την γνωστή επιμελήτρια Ίρις Κρητικού. Το θέμα πίσω από τον τίτλο «Ανθρώπινο Δυναμικό» είναι μια ειρωνική αναφορά στην ατομική ανθρώπινη ύπαρξη που εξακολουθητικά συρρικνώνεται σε παγκόσμια και τοπική κλίμακα.

Ως 10/3, Χάρητος 35, 211 7100566


Χρύσα Νικολέρη, Ίδρυμα Ευγενίδου

Λεωφ. Συγγρού 387

‘Diaries’, έως 18/2

Φωτογραφία

Στο νοσταλγικό της φωτογραφικό ημερολόγιο (βλ. τίτλος έκθεσης ‘Diaries’) οι εικόνες έχουν τετράγωνο format, ξεθωριασμένα χρώματα και αισθητική που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Υπεύθυνος για το αποτέλεσμα η ερασιτεχνική Polaroid που στοχεύει στο ζήτημα της μνήμης σαν ένα ταξίδι στον χρόνο χωρίς πατρίδα και ημερομηνία.


Δημήτρης Τσουμπλέκας, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Αρματολών & Κλεφτών 48, 210 6439466

«Τέξας/ το πρόβλημα με τη δική μας κατάσταση τώρα», ως 10/3

Φωτογραφία

Τι συνθέτει το τοπίο του ελληνικού Τέξας; Εγκαταλελειμμένα κτήρια, δωμάτια με πεσμένους σοβάδες και κοινωνικές συρράξεις στην Αθήνα του Μνημονίου. Η νέα φωτογραφική ενότητα του καλλιτέχνη είναι αναμφίβολα σκοτεινή γι’ αυτό και τη βαφτίζει «Τέξας/ το πρόβλημα με τη δική μας κατάσταση τώρα»- για τις συνδηλώσεις δηλαδή της βίας, του Νότου και της ερήμωσης που εμπεριέχει αυτό το τοπωνύμιο.


«Σμύρνη η καταστροφή μια κοσμοπολίτικης Πόλης 1900-1922», Μουσείο Μπενάκη Κεντρικό Κτήριο

Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 210 367 1000

Προβολή ντοκιμαντέρ και φωτογραφική έκθεση, ως 11/3

Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας και έρευνας σε Ευρώπη και Αμερική η σκηνοθέτις και επιμελήτρια Μαρία Ηλιού και ο ιστορικός Αλέξανδρος Κιτροέφ φέρνουν πίσω στο κοινό εικόνες ξεχασμένες σε «κλειστά» αρχεία αλλά και μια νέα οπτική που συμπεριλαμβάνει όλες τις κοινότητες στη ζωή της Σμύρνης, καθώς και τα δραματικά γεγονότα του 1922.Το ιστορικό ντοκιμαντέρ και η έκθεση είναι μεγάλης σημασίας όχι μόνο γιατί το ελληνικό κοινό θα δει άγνωστες εικόνες από τη Σμύρνη αλλά και γιατί συγχρόνως οι δύο συνεργάτες, φέρνουν μια νέα ματιά στον τρόπο με τον οποίο διηγούνται την ιστορία.


Ζήσης Κοτιώνης, Μουσείο Μπενάκη Κτήριο Οδού Πειραιώς

Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου

«Πληθοδομές», ως 19/2

Έκθεση αρχιτεκτονικής

« Η σχέση του πλήθους με τη μητρόπολη αντικαθιστά σήμερα τη σχέση που είχε ο εργάτης με το εργοστάσιο. Στην αρχιτεκτονική, η μηχανή και το εργοστάσιο αντικαθίστανται από τις χωρικές αναπαραστάσεις του πλήθους». Ο αρχιτέκτονας Γιώργος Τζιρτζιλάκης εξηγεί την κεντρική ιδέα στην οποία πατάει η έκθεση (στην οποία έκανε την επιμέλεια) του φίλου του αρχιτέκτονα Ζήση Κοτιώνη. Άκρως ενδιαφέρουσα γιατί μας συστήνει έναν κόσμο όπου η αρχιτεκτονική κάνει στις μητροπόλεις θαύματα- θα δείτε πολλά εφαρμόσιμα παραδείγματα και για την Αθήνα.


Χριστίνα Σορόβου/ Λουκάς Βασιλάκος, Ελληνοαμερικανική Ένωση

Μασσαλίας 22

«Αντιθετικές Συγγένειες», ως 24/2

Φωτογραφία

Είναι φίλοι, μέλη του «Φωτογραφικού Κύκλου» κι οι δύο με κοινή πορεία και προβληματισμούς. Τώρα «μοιράζονται» και την έκθεση «Αντιθετικές Συγγένειες», τη δεύτερη δηλαδή διοργάνωση της σειράς «Φωτογραφικά Ζεύγη» σε επιμέλεια Πλάτωνα Ριβέλλη. Οι εικόνες της Χριστίνας είναι όλες ασπρόμαυρες με θέμα το φιλικό κι οικογενειακό της περιβάλλον ενώ αυτές του Λουκά είναι όλες έγχρωμες με θέμα σκηνές από το δρόμο.


Δημήτρης Παπαδήμος, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης

Αγίου Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου, 210 5223101

«Ταξιδιώτης Φωτογράφος», ως 24/3

Φωτογραφία

Μια υπέροχη έκθεση φωτογραφίας, ένα μαγικό ταξίδι στη ζωή των ανθρώπων και την Ιστορία από ένα φωτογράφο που η φωτογραφική μηχανή ήταν προέκταση του χεριού του. Γεννήθηκε στο Κάιρο το 1918 στην ανθούσα ελληνική παροικία, ξεκίνησε στα εφηβικά του χρόνια να πειραματίζεται με τη φωτογραφία και ασχολήθηκε συστηματικά στα χρόνια της υπηρεσίας του ως στρατιωτικός φωτογράφος στις Ελληνικές Δυνάμεις Μέσης Ανατολής και στο Γραφείο Τύπου της εξόριστης ελληνικής κυβέρνησης. Αφού αποτύπωσε τη τραγωδία των Δεκεμβριανών ταξίδεψε στην Αίγυπτο, στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, ασχολήθηκε με τα εικονογραφημένα ταξιδιωτικά βιβλία και με τον κινηματογράφο ως φωτογράφος ή βοηθός παραγωγής. Από το 1956 μέχρι το 1980 ταξίδεψε και φωτογράφισε εξαντλητικά την Ελλάδα. Η έκθεση στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης περιλαμβάνει περισσότερες από 200 φωτογραφίες με στιγμιότυπα από την Αίγυπτο και την Ελλάδα


Ανδρέας Σιτορένγκο, Fizz Gallery,

Βαλαωρίτου 9Γ, 210 3607598

‘Placenta’, ως 18/2

Σχέδια με πενάκι

Σχέδια με πενάκι κι ένα δίδυμο γλυπτό από neon και μοχαίρ παρουσιάζει ο καλλιτέχνης στην έκθεση με τίτλο Placenta. Θεματικός άξονας του η γεωπολιτική διαφοροποίηση του πλανήτη ανάμεσα στον πλούσιο Βορά και το φτωχό Νότο και τις συνέπειες αυτού του διαχωρισμού σε ανθρωπιστικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Ο Σιτορέγκο γεννήθηκε στη Σιένα της Ιταλίας και σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. ζωγραφική, χαρακτική, και γλυπτική, στα εργαστήρια των Δ. Μυταρά, Τ. Πατρασκίδη και Γ. Λάππα αντίστοιχα.


Στέφανος Καμάρης , Cheap Art

Θεμιστοκλέους & Ανδρέα Μεταξά 25, 210 3817517

«Ιστορία του Κλημέντ Τστατέλνικοφ», ως 9/3

Γλυπτική κι εγκαταστάσεις

Normal
0

Μηχανές ευχών, μαγικές μηχανές, μνημεία ευχών, «αντιμηχανές» που αυτοκαταστρέφονται, αμφιλεγόμενα εκπαιδευτικά παιχνίδια και γλυπτά όπου πρωταγωνιστούν σταλινικά μουστάκια.  Οι νέες εγκαταστάσεις του Στέφανου Καμάρη είναι μέρος μιας περιπετειώδους φανταστικής υπόθεσης με τίτλο «Ιστορία του Κλημέντ Τστατέλνικοφ». Την επιμέλεια έχει ο Κωστής Βελώνης


Kalup Linzy, The Breeder

Iάσωνος 45, 210 3317527

‘Notes from a limerent’, ως 25/2

Video art και φωτογραφίες

O Linzy δημιουργεί βίντεο-επεισόδια για την σειρά “Conversations Wit De Churen” από το 2003 ως μέρος της πολύπλευρης πρακτικής του που περιλαμβάνει βίντεο, περφόρμανς, μουσική, κολάζ, φωτογραφία και ζωγραφική. Τα σατυρικά σενάρια των βίντεο είναι εμπνευσμένα από σαπουνόπερες, τηλεοπτικές νουβέλες και Χολυγουντιανά μελοδράματα. Είναι γεμάτα καυστικά σχόλια που αφορούν φυλετικά και σεξουαλικά ζητήματα αλλά και τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια και το εργασιακό περιβάλλον.


Ομαδική έκθεση, Stigma Lab

Ανδρέα Mεταξά 4, Εξάρχεια

‘Brodmann Area 17 - who is Brodmann?, ως 29/2

Έργα street art αισθητικής

H ΒΑ 17 είναι μια ομάδα καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε το 2011 στην Αθήνα και αποτελείται από τους: Έρση Βαρβέρη, Κωνσταντίνο Λιανό, Ανδρέα Χρονόπουλο και Σωτήρη Φωκέα. Μαζί με τους Μίου, Poison & Tesla Lab θα παρουσιάσουν μια έκθεση- φόρο τιμής στον Korbinian Brodmann, για πολλούς τον πρώτο public artist της ιστορίας.


Γιάννης Απέργης, Αγγέλων Βήμα

Σατωβριάνδου 36, 210 5242211

«Εαυτοί», ως 26/2

Ζωγραφική


Πάρις Πετρίδης & Φανή Σοφολόγη, Γκαλερί Α.Δ

Παλλάδος 3, 210 3228785

ως 29/2 κι οι δύο

Φωτογραφία με θέμα την ελληνική παροικία στην Αίγυπτο από τον Πάρι Πετρίδη και σχέδια σε χαρτί από τη Σοφολόγη


Εύα Μελά. Αίθουσα Τέχνης Έκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου

Βαλαωρίτου 9α, 210 3607598

«Τοπία, ζωγραφική», ως 18/2

Ζωγραφική

«Η φύση με τον πλούτο της με διδάσκει χρώμα, σύνθεση κι αρμονία. Κι αυτά πιστεύω τα έχει ανάγκη κάθε ζωγράφος σε κάθε του βήμα. Εγώ έχω ανάγκη διαρκώς να επανέρχομαι στη φύση» λέει η εικαστικός περιγράφοντας το θέμα της νέας της έκθεσης με τοπία από τη Σύμη και τη νότια Μάνη δημιουργημένα με νεροχρώματα, αυγοτέμπερες κι ακουαρέλες.


Φίλιππος Θεοδωρίδης, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Γλύκωνος 4, Δεξαμενή

Untitled, ως 18/2

Ζωγραφική


Ομαδική έκθεση, Εθνικό Θέατρο

Αγίου Κωνσταντίνου 22-24

«Κοινή Θέα», ως 26/2

Εγκαταστάσεις των Μάρθα Δημητροπούλου, Κώστα Μπασάνου και Νίκου Κεσσανλή στους χώρους του φουαγέ

Ο Νίκος Κεσσανλής, εμβληματική μορφή της ελληνικής τέχνης του 1960 εκπροσωπείται με δύο ενότητες έργων του αυτής της περιόδου. Η Μάρθα Δημητροπούλου παρουσιάζει τη νέα εγκατάσταση ‘The Forest I’ σχεδιασμένη για τo φουαγέ του Α’ εξώστη της Κεντρικής Σκηνής σε διάλογο με την παράσταση «Περικλής» του Σαίξπηρ. O Κώστας Μπασάνος, στο γενικότερο πλαίσιο της δουλειάς του που διερευνά τη σχέση κειμένου και αρχιτεκτονικής, δημιουργεί μια εγκατάσταση με τίτλο ‘This is the way the world ends’.


Damien Hirst, Γκαλερί Gagosian

Μέρλιν 3, 210 3640215

‘The Complete Spot Paintings 1986-2011’, έως 10/3

Ζωγραφική

Ο πιο πολυσυζητημένος διεθνής καλλιτέχνης επιστρέφει στην Ελλάδα αυτή τη φορά στη γκαλερί Gagosian ή καλύτερα εντάσσει τη χώρα μας στις 8 «στάσεις» της νέας παγκόσμιας του έκθεσης (οι υπόλοιπες είναι στις γκαλερί Gagosian στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Λος Άντζελες, τη Ρώμη, τη Γενεύη και το Χονγκ Κονγκ).

Όλα ξεκίνησαν το 1986 όταν ο βραβευμένος με Turner Prize το 1995 καλλιτέχνης ζωγράφισε το πρώτο spot (κουκίδα) πάνω σε μια σανίδα. Από εκείνη τη στιγμή οι κουκίδες σε όλες τις πιθανές αποχρώσεις άρχισαν να καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στο εικαστικό σύμπαν του καλλιτέχνη. Το 1996 δημιουργήθηκε και το μικρότερο spot painting που περιέχει μισή κουκίδα κι οι διαστάσεις του είναι 2,4 χ 1, 2 εκ.


Σταμάτης Ζέρβας, Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5

Καπλανών 5 & Μασσαλίας, 210 3390946

«Μια πόρτα στο Εγώ», ως 18/2

Ζωγραφική

Έργα μεγάλων και μικρών διαστάσεων.


Ελεάννα Μαρτίνου, Batagianni Gallery

Ηρακλείτου 3, 2103618188

‘Radar’, ως 3/3

Ζωγραφική

Μέσα από πυκνά στρώματα χρωμάτων και βίαιες χειρονομίες πάνω στον καμβά η ζωγράφος απεικονίζει το απέραντο αστικό τοπίο, την άναρχη δόμηση, το νομαδισμό και την άσκοπη περιπλάνηση.


ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.