- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Ιστορίες εκτός τελάρου
«Οι ανθρώπινες σχέσεις με μπερδεύουν» θα παραδεχτεί ο Απόστολος Γεωργίου.
![17554-38645.jpg 17554-38645.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/11/09/17554-38645.jpg)
«Οι ανθρώπινες σχέσεις με μπερδεύουν» θα παραδεχτεί ο Απόστολος Γεωργίου. Παρόλα αυτά η αίσθηση που θα αποκομίζει όποιος συζητήσει μαζί του είναι ότι το προφίλ του μοναχικού καλλιτέχνη δεν είναι αυτό που τον χαρακτηρίζει. Αν και φαινομενικά δουλεύει απομονωμένος στο εργαστήριό του στη Σκόπελο, μακριά από τα εικαστικά δρώμενα και τον κόσμο της τέχνης, έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο δικό του κόσμο, ο οποίος είναι γεμάτος πρόσωπα, ιστορίες, φωνές και εικόνες. Ο λόγος που μπαίνει σ’ αυτή τη διεργασία είναι ότι δεν θέλει να είναι μόνος στο εργαστήριο. Χρειάζεται παρέα για να δημιουργήσει τέχνη. Την παρέα αυτή τη βρίσκει στις φιγούρες που ζωγραφίζει. Φαύλος-κύκλος; Ή το μέσο γίνεται σκοπός; Θα μπορούσε εύλογα να αναρωτηθεί κανείς.
Η ζωγραφική του είναι βαθιά ανθρωποκεντρική. Ώρες ατελείωτες «παιδεύει» τα έργα του, τα οποία αφηγούνται ιστορίες με επίκεντρο τον άνθρωπο. Ζωγραφίζει ανθρώπους στην καθημερινότητά τους με τρόπο ανώνυμο και αποτυπώνει χαρακτήρες και καθημερινές καταστάσεις. Αυτοί οι απλοί και ανώνυμοι άνθρωποι, άλλοτε μόνοι, άλλοτε ζευγάρια ή παρέες, γίνονται η παρέα του, η σκιά του. Η σκιά αυτή φαίνεται ότι τον συντροφεύει πάντα, είναι γύρω του παρόλο που ο ίδιος δείχνει να μην καταλαβαίνει τι προσπαθεί να του πει. Εμφανίζεται στα έργα του χωρίς να είναι πάντοτε επιθυμητή διότι βγάζει στην επιφάνεια συναισθήματα και στοιχεία της προσωπικότητας που δεν είναι επιθυμητά. Είναι το παιδί στο νιπτήρα, η γυναίκα με τα τακούνια στον καναπέ, ο άντρας που κοιμάται στο τραπέζι…
Ο καλλιτέχνης βιώνει τα έργα του με ένα μοναδικό και καθαρά προσωπικό τρόπο. Ζει μέσα στα έργα του και συνεχίζει να δημιουργεί χωρίς να νιώθει πλέον μόνος. Μπαίνει μέσα σ’ αυτά και συμπάσχει με τα προβλήματα των ανθρώπων που απεικονίζει μπερδεύοντας τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και τέχνης, αληθινού και ψεύτικου.
Η παρουσία του ανθρώπου είναι καταλυτική στο συνολικό έργο του. Μία παρουσία αυστηρά τοποθετημένη μέσα σε ένα γεωμετρικό, αρχιτεκτονικό περιβάλλον που ο ίδιος ορίζει. Η λιτότητα είναι μία προσωπική και επιτακτική ανάγκη του καλλιτέχνη ο οποίος περιτριγυρίζεται καθημερινά από «άχρηστα» αντικείμενα και μπερδεμένες ανθρώπινες καταστάσεις. Βαθιά προβληματισμένος ο ίδιος με τη συμπεριφορά των ανθρώπων οι οποίοι συχνά τον μπερδεύουν και τον αποπροσανατολίζουν, εκφράζει τις ανησυχίες αυτές μέσα στα έργα του. Οι ιστορίες που αφηγείται δεν είναι παγιωμένες, αλλά αναστρέψιμες και εξελίσσονται εκτός «τελάρου». Τα έργα του δεν υποδεικνύουν, αλλά ανοίγουν το δρόμο για διάλογο και αμφισβήτηση. Δεν τιμωρούν, αλλά και δεν επιβραβεύουν.
Η ζωγραφική του περνάει μέσω της παράστασης και της αφήγησης σε βαθύτερες, αφηρημένες έννοιες. Χωρίς φλυαρία χρησιμοποιεί την παραστατική ζωγραφική και προχωράει ένα βήμα παραπέρα. Αφηρημένες έννοιες, ιδέες και προβληματισμοί δηλώνονται άμεσα στον ανυποψίαστο θεατή, ο οποίος αναρωτιέται τελικά ποια είναι τα όρια μεταξύ παραστατικής και εννοιολογικής τέχνης και αν αυτά πραγματικά υπάρχουν. Ο Γεωργίου «γελάει» με αυτούς τους ορισμούς, αφού γι’ αυτόν η ζωγραφική είναι απλά το μέσο για να εκφράσει τις σκέψεις του. Μέσο που επέλεξε «τυχαία», αφού το μολύβι και το χαρτί βρέθηκαν στα χέρια του από μικρή ηλικία. Σε μία ηλικία όπου οποιοδήποτε άλλο μέσο έκφρασης είχε μεγαλύτερο κόστος και δεν ήταν εύκολα προσβάσιμο. Ίσως αν είχε γεννηθεί κάπου αλλού να είχε γίνει χορευτής, χορογράφος ή μουσικός. Παρόλα αυτά, οι σκέψεις και οι προβληματισμοί που θα ήθελε να μοιραστεί, θα ήταν οι ίδιες.
Πώς χαρακτηρίζει ο Γεωργίου την τέχνη; Αφηρημένη από την ίδια τη φύση της. Αυτός είναι και ο λόγος που, όπως δηλώνει ο ίδιος, το να κάνεις παραστατική ζωγραφική δεν ενοχλεί. «Αυτό που με συνεπαίρνει στην τέχνη» εξηγεί, «είναι το αφηρημένο, το οποίο προσπαθώ να βγάλω μέσα από το συνολικό μου έργο».
Η ατομική έκθεση του Απόστολου Γεωργίου συνεχίζεται στη Θεσσαλονίκη έως 19 Νοεμβρίου. Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Π. Π. Γερμανού 5, 546 22, Θεσσαλονίκη, 2310 275.985
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Η Νατάσσα Καλογεροπούλου δημιουργεί μικρά «θαύματα» στο εργαστήριό της
Όλο το καλοκαίρι έργα του Πάμπλο Πικάσο θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη
Ήταν ένας από σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν
Ο Iταλός καλλιτέχνης Guido Daniele, για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Πού θα τη βγάλεις το βράδυ της Πέμπτης; Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει και σούπερ έκθεση και πάρτι
Χίλια εκατόν πενήντα αντικείμενα ξεδιπλώνουν 4.500 χρόνια ιστορίας σε μια αρχαία γειτονιά της πόλης
Άνσελμ Κίφερ στη Gagosian, Ηλίας Καφούρος και Ντόρα Οικονόμου στα Δυο Χωριά, Back to Athens στο Μέγαρο Ησαΐα, Ira Waldron στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά κ.ά.
Ένας αρμονικός διάλογος με τον Άρη Κατσιλάκη
Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's υπολογίζει ότι η τιμή του έργου ανέρχεται σε 15-20 εκατομμύρια δολάρια
Μια αγαπησιάρικη εκδήλωση στο κέντρο της Αθήνας την Κυριακή
Εντυπωσιακό έργο του διεθνούς φήμης street artist - Ζωγράφισε τη Θεά της Νύχτας
Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών ανοίγει το αρχείο της για να μας συστήσει την περιοχή μέσα από την έκθεση «Βρυσάκι: η αναβίωση μιας γειτονιάς»
Ραντεβού με επετειακή αφορμή, διάσημες υπογραφές αλλά και έντονο γυναικείο αποτύπωμα. Βάλτε τα στην ατζέντα σας.
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη λίγο πριν τα εγκαίνια του «ΜΑΤΙ Mesaria» στη Σαντορίνη
Τα κουστούμια του «Poor Things» θα κοσμούν το Μουσείο Μπενάκη ολόκληρο το καλοκαίρι
Ένα ακόμα σημαντικό βήμα αμοιβαίας επικοινωνίας μεταξύ της ελληνικής και κινεζικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Making of φωτογραφίες από τις πρόβες στην Μαλακάσα
«Τα πάντα είναι τέχνη» έλεγε και υπέγραφε ό,τι ήθελε - Η αντισυμβατική ζωή του
Μια έκθεση για την επιρροή των κόμικς στη σύγχρονη ζωγραφική μέσα από δημιουργίες των Δ. Αϊδίνη, Σπ. Βερύκιου, St. Giannakos, Δ. Παπαϊωάννου, K. Haring, Roy Lichtenstein, R. Pettibon κ.ά. στην γκαλερί Ζουμπουλάκη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.