Εικαστικα

Αθήνα ανοχύρωτη τέχνη

Οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους και για τη χώρα μας, αλλά αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω για να μην το βάλουμε κάτω.

4662-35212.jpg
Δήμητρα Τριανταφύλλου
ΤΕΥΧΟΣ 362
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
16358-36415.jpg

«Οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους και για τη χώρα μας, αλλά αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω για να μην το βάλουμε κάτω. Τέχνη και παιδεία είναι τα μόνα μας όπλα. To EΜΣΤ θα συνεχίσει με όλες του τις δυνάμεις σ’ αυτή την προσπάθεια». Με μια καίρια ανακοίνωση η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Άννα Καφέτση προσπάθησε την Παρασκευή να κρατήσει τις ελπίδες των Αθηναίων όρθιες, ότι το παιχνίδι αυτής της πόλης δεν έχει χαθεί οριστικά.

Είχε προηγηθεί ο νυχτερινός βανδαλισμός του έργου της Τζένης Μαρκέτου «Red Eyed Sky Walkers» στην πλατεία Κοτζιά. Το έργο (από 99 μετεωρολογικά μπαλόνια με μικρές ασύρματες βιντεοκάμερες στο εσωτερικό τους, που ανήκε στη συλλογή του ΕΜΣΤ) δεν πρόλαβε ούτε 24ωρο να συμπληρώσει. Είχε βρεθεί σε μια ζώνη υψηλής εγκληματικότητας σε μια περίοδο που η ανέχεια στην Αθήνα καλπάζει – δεν είναι τυχαίο ότι και η εγκατάσταση του Βλάση Κανιάρη στην (ακόμα πιο μαρτυρική) πλατεία Ομόνοιας «έχασε» δύο από τα σακιά της, αφού κάποιοι νόμιζαν ότι είχαν πραγματικό τσιμέντο (ενώ είχαν πριονίδι).

Βέβαια για να ανθίσει η τέχνη στους δρόμος δεν χρειάζεται «φύλαξη», αλλά εμάς να την ποτίζουμε. 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Άποψη της έκθεσης "Δημοκρατία" στην Εθνική Πινακοθήκη
«Δημοκρατία»: μια έκθεση για την πολιτική λειτουργία της τέχνης στον ευρωπαϊκό νότο

140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.