Η δύστροπη, τρυφερή μας θάλασσα
Η έκθεση του Γιώργου Ξένου «Διαπλέοντες το Αιγαίο - Ένα Οπτικό Ρέκβιεμ για την Μεσόγειο» στη Μυτιλήνη
Καλοκαίρι στην Μυτιλήνη. Το πανταχού παρόν γαλάζιο της θάλασσας και η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της χώρας του νησιού. Αυτό είναι το φόντο της έκθεσης ζωγραφικής του Γιώργου Ξένου «Διαπλέοντες το Αιγαίο - Ένα Οπτικό Ρέκβιεμ για την Μεσόγειο».
Ο ζωγράφος θεωρείται από τους σημαντικότερους εκφραστές της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, ξεκινώντας δυναμικά την καλλιτεχνική του πορεία από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Η ματιά του, ποιητική και πολιτική μαζί, επιχειρεί με συνέπεια και καθαρότητα να ανοίξει νέους ορίζοντες στην εποχή. Στην έκθεση Διαπλέοντες, παρουσιάζει μια θάλασσα σκληρή, σκοτεινή, η οποία κινείται αδιάκοπα και τα καμπυλωτά της κύματα αποτελούν σημάδι των απρόβλεπτων που κυοφορεί.
Σύμφωνα με την κ. Βιβή Βασιλοπούλου, επίτιμη Διευθύντρια Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, αρχαιολόγο και κριτικό τέχνης, «πρόκειται για μία εμβληματική έκθεση στην οποία ο Γιώργος Ξένος σχηματίζει το περίγραμμα της αγωνίας μας πλέοντας εν σχεδίω σε κύμα κελαινόν και θάλασσα εφάλμυρη. Τόνοι από αλάτι τα δάκρια ικεσίας σε άσπρο-μαύρο έδαφος. Η αδιαφορία τέμνουσα. Και οι Ερινύες αδιαπραγμάτευτα σκληρές, όπως ο χρόνος. Φθόγγοι απελπισίας σκιαγραφούν τα κύματα θρηνώντας αναπάντητα γιατί βυθάμε πάλι;»
Ακολουθώντας τον ρεαλισμό, τον υπερρεαλισμό ή τον εξπρεσιονισμό, η θάλασσα του Γιώργου Ξένου παραμένει για τον άνθρωπο ένα αίνιγμα. Όπως λέει ο ίδιος: «Η θάλασσα είναι κυκλοθυμική, δύστροπη, τραγική, τρυφερή, επικίνδυνη, εκδικητική,ανεξάντλητη σαν την ελευθερία. Ηχεί σαν φούγκα, σονάτα, ρέκβιεμ… Μιλάει όλες τις γλώσσες και ποτέ δεν ησυχάζει».
Ο Γιώργος Ξένος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953 και σπούδασε στην École Nationale Supérieure des Beaux - Arts, Section des Arts Plastiques στο Παρίσι, απ’ όπου αποφοίτησε το 1982. Από το 1988-1992 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο και από το 1993 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έργα του έχει εκθέσει στη Galerie Jean Bernier (1986), στο Pergamon Museum του Βερολίνου (1992), στο Winckelmann Museum της πόλης Stendal (1991, 2002), στο Κτήριο Κωστή Παλαμά -Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997), στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2007), στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς (2009), στο Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών (2011), στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2012), στο Αρχαιολογικό Μουσείο και Χώρο Δελφών (2013), κ.ά.
Info: Διαπλέοντες στο Αιγαίο – Ένα Οπτικό Ρέκβιεμ στην Μεσόγειο, έως 20 Σεπτεμβρίου 2016, 20.00, Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο| Κάστρο | Οθωμανικό Λουτρό Χαμάμ (ÇarşiHamam), Μυτιλήνη
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ο καλλιτέχνης επιχειρεί μια τολμηρή και πρωτότυπη μεταγραφή του εικονογραφικού κόσμου του Dürer.
Το έργο απεικονίζει μια επικείμενη καταιγίδα πάνω από τη Βενετία
Ο σπουδαίος ζωγράφος, σκηνογράφος και ενδυματολόγος μιλάει για τη ζωή του, με αφορμή την έκθεση «Το βλέμμα» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Ανδρέας Πετρουλάκης, Ηλίας Μακρής και Στάθης Σταυρόπουλος θα εκθέσουν τα έργα τους στο Maliotis Cultural Center
Η έκθεση εξετάζει θέματα αλλαγής και μεταμόρφωσης, αναστοχαζόμενη την καλλιτεχνική πορεία του καλλιτέχνη, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το πλούσιο πολιτιστικό και μουσικό περιβάλλον του Βερολίνου
Στον Βόλο στήθηκε το Paddocks, μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης, που εμπνέεται από τα άλογα
Η Κλαίρη Χοτζάι μας μιλά για την πρώτη της ατομική έκθεση στην γκαλερί Iamart
Η έκθεση «Cycladic Blues» ξεκινάει στις 5 Ιουνίου
Μια βόλτα στα μουσεία και τις γκαλερί του κέντρου
Στο MOMus Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λαμπυρίζουν αστέρια
Mε δυο σημαντικές εκθέσεις εγκαινιάζεται το έτος στην ΕΠΜΑΣ
Η εικαστικός μελετά την πόλη εδώ και χρόνια και την αποτυπώνει στις υδατογραφίες της
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα αφηρημένης ζωγραφικής (ακρυλικών σε καμβά), φωτογραφίες και το σύνολο των βιβλίων ποίησης και πεζογραφίας του καλλιτέχνη
Μία αναπάντεχη έκθεση με άγνωστες προσωπογραφίες γυναικών που είχαν χρήματα, αλλά οχι τίτλους
Ανακαινισμένα μουσεία, καινοτόμες Μπιενάλε κι επικές αναδρομικές εκθέσεις, σε μια χρονιά που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τον παγκόσμιο χάρτη της Τέχνης
Το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων αναμένεται να ανοίξει το 2026
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.