- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η δύστροπη, τρυφερή μας θάλασσα
Η έκθεση του Γιώργου Ξένου «Διαπλέοντες το Αιγαίο - Ένα Οπτικό Ρέκβιεμ για την Μεσόγειο» στη Μυτιλήνη
Καλοκαίρι στην Μυτιλήνη. Το πανταχού παρόν γαλάζιο της θάλασσας και η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της χώρας του νησιού. Αυτό είναι το φόντο της έκθεσης ζωγραφικής του Γιώργου Ξένου «Διαπλέοντες το Αιγαίο - Ένα Οπτικό Ρέκβιεμ για την Μεσόγειο».

Ο ζωγράφος θεωρείται από τους σημαντικότερους εκφραστές της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, ξεκινώντας δυναμικά την καλλιτεχνική του πορεία από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Η ματιά του, ποιητική και πολιτική μαζί, επιχειρεί με συνέπεια και καθαρότητα να ανοίξει νέους ορίζοντες στην εποχή. Στην έκθεση Διαπλέοντες, παρουσιάζει μια θάλασσα σκληρή, σκοτεινή, η οποία κινείται αδιάκοπα και τα καμπυλωτά της κύματα αποτελούν σημάδι των απρόβλεπτων που κυοφορεί.

Σύμφωνα με την κ. Βιβή Βασιλοπούλου, επίτιμη Διευθύντρια Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, αρχαιολόγο και κριτικό τέχνης, «πρόκειται για μία εμβληματική έκθεση στην οποία ο Γιώργος Ξένος σχηματίζει το περίγραμμα της αγωνίας μας πλέοντας εν σχεδίω σε κύμα κελαινόν και θάλασσα εφάλμυρη. Τόνοι από αλάτι τα δάκρια ικεσίας σε άσπρο-μαύρο έδαφος. Η αδιαφορία τέμνουσα. Και οι Ερινύες αδιαπραγμάτευτα σκληρές, όπως ο χρόνος. Φθόγγοι απελπισίας σκιαγραφούν τα κύματα θρηνώντας αναπάντητα γιατί βυθάμε πάλι;»

Ακολουθώντας τον ρεαλισμό, τον υπερρεαλισμό ή τον εξπρεσιονισμό, η θάλασσα του Γιώργου Ξένου παραμένει για τον άνθρωπο ένα αίνιγμα. Όπως λέει ο ίδιος: «Η θάλασσα είναι κυκλοθυμική, δύστροπη, τραγική, τρυφερή, επικίνδυνη, εκδικητική,ανεξάντλητη σαν την ελευθερία. Ηχεί σαν φούγκα, σονάτα, ρέκβιεμ… Μιλάει όλες τις γλώσσες και ποτέ δεν ησυχάζει».

Ο Γιώργος Ξένος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953 και σπούδασε στην École Nationale Supérieure des Beaux - Arts, Section des Arts Plastiques στο Παρίσι, απ’ όπου αποφοίτησε το 1982. Από το 1988-1992 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο και από το 1993 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έργα του έχει εκθέσει στη Galerie Jean Bernier (1986), στο Pergamon Museum του Βερολίνου (1992), στο Winckelmann Museum της πόλης Stendal (1991, 2002), στο Κτήριο Κωστή Παλαμά -Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997), στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2007), στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς (2009), στο Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών (2011), στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2012), στο Αρχαιολογικό Μουσείο και Χώρο Δελφών (2013), κ.ά.

Info: Διαπλέοντες στο Αιγαίο – Ένα Οπτικό Ρέκβιεμ στην Μεσόγειο, έως 20 Σεπτεμβρίου 2016, 20.00, Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο| Κάστρο | Οθωμανικό Λουτρό Χαμάμ (ÇarşiHamam), Μυτιλήνη
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.