- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Art- Athina 2016
H μεγαλύτερη γιορτή Σύγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα από τις 26 έως τις 29 Μαΐου στο Κλειστό Γήπεδο Παλαιού Φαλήρου. Τι μας είπε ο γενικός διευθυντής της Αλέξης Κανιάρης.
Από τις 26 έως τις 29 Μαΐου στο Κλειστό γήπεδο Παλαιού Φαλήρου ελληνικές και ξένες γκαλερί βάζουν τα καλά τους. Καλλιτέχνες, γκαλερίστες, art dealers, φιλότεχνοι, δημοσιογράφοι, έρχονται στη μεγαλύτερη γιορτή Σύγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα. Παράλληλες εκδηλώσεις συμπληρώνουν το σκηνικό. Εκεί όπως κάθε χρόνο βρίσκεται και η ATHENS VOICE, σταθερός χορηγός επικοινωνίας της Art- Athina, με περίπτερο και όλα τα βιβλία της – και για να παρακολουθεί από κοντά όσα θα συμβούν τις 4 ημέρες.
«Τέταρτο χρόνο κλείνω φέτος στο τιμόνι της Art-Athina. Όταν την αναλάβαμε το 2013 με την ομάδα μου θελήσαμε να της δώσουμε έναν πιο ευρύ προσανατολισμό, να είναι λιγότερο ελιτίστικη σε σχέση με το παρελθόν ‒ και γιατί δεν είχε νόημα να συνεχίσουμε με αυτό τον τρόπο, αλλά και γιατί λόγω κρίσης παρατηρήθηκε μια στροφή-ανάγκη του Έλληνα προς την κουλτούρα και την Τέχνη», μας λέει ο γενικός διευθυντής της Art Athina, Αλέξης Κανιάρης.
Ο κύριος λόγος της διοργάνωσης είναι να πωληθούν έργα. Το φιλότεχνο κοινό να γνωρίζει τις γκαλερί. Άραγε ο σκοπός εκπληρώνεται; «Πέρυσι ναι. Φέτος ομολογώ πως διατηρώ ορισμένους φόβους ως προς αυτό το κομμάτι λόγω των capital controls, αλλά ίσως αντισταθμιστεί το πρόβλημα με το ότι οι γκαλερί έχουν προσαρμόσει τις τιμές στη νέα πραγματικότητα» μας λέει ο διευθυντής και συνεχίζει. «Το ενδιαφέρον των ξένων για την Art-Athina είναι συνεχώς αυξανόμενο. Οι ξένοι συλλέκτες ή φιλότεχνοι γνωρίζουν πλέον πως προσφέρoυμε μια σειρά παράλληλων δράσεων με μεγάλο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, αλλά και πως εδώ θα βρουν έργα σε αρκετά φυσιολογικές τιμές. Στις ξένες φιλοξενούμενες γκαλερί τούς αρέσει η ιδιαίτερη προσωπική επαφή που αναπτύσσουμε μαζί τους, αλλά και ότι κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου να τους εξυπηρετήσουμε και εκτός των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων. Τους εντυπωσιάζει όμως και η μεγάλη προσέλευση κόσμου - πολύ μεγαλύτερη από αυτή των Βρυξελλών ή της Κολωνίας, για παράδειγμα. Και σίγουρα πρέπει να μένουν ευχαριστημένοι και από τις εμπορικές πράξεις, γιατί διαφορετικά δεν θα ξαναερχόντουσαν. Οι γκαλερί του εξωτερικού που έχουν έρθει στην Art-Athina σε ένα ποσοστό 90% επανέρχονται, ενώ φέτος έχουμε μια αύξηση συμμετοχών περίπου 20%».
Άραγε η video art έχει το μεγαλύτερο μερίδιο των εκθεμάτων;« Πλέον έχει περιοριστεί και αυτό όχι μόνο εδώ, αλλά νομίζω έχει μειωθεί το ενδιαφέρον και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως μια από τις παράλληλες εκδηλώσεις μας αφορά τη video art. Αντίθετα, σε άνοδο βρίσκεται η φωτογραφία». Έχετε στατιστικά στοιχεία για το τι είδους είναι το κοινό που έρχεται στην Art-Athina: «Οι στατιστικές μάς λένε πως το 60% των επισκεπτών είναι γυναίκες, στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικιακά η πλειονότητα είναι 25 με 45 χρονών και οι επισκέπτες είναι κυρίως Αθηναίοι. Είναι αλήθεια πως πρέπει να προσπαθήσουμε ώστε να έρθουν περισσότεροι από την επαρχία. Οι γκαλερί που συμμετέχουν είναι αποτέλεσμα μιας αυστηρής επιλογής από την επιτροπή της Art-Athina ‒η επιλογή μπορεί να γίνεται με πόνο καρδιάς γιατί ποιος δεν θα ήθελε περισσότερα περίπτερα‒, αλλά γίνεται».
Σε ποια θέση βρίσκεται η Art-Athina σε σχέση με τις αντίστοιχες διοργανώσεις;
Ας είμαστε ρεαλιστές. Πραγματοποιούμε μια μεγάλη περιφερειακή έκθεση, αλλά η Art-Athina δεν μπορεί να πάρει τη διάσταση των μεγάλων διοργανώσεων του εξωτερικού. Θα χρησιμοποιήσω ποδοσφαιρική ορολογία για να γίνω πιο αντιληπτός. Έχουμε το Champions League, όπου παίζουν “ομάδες” όπως Frieze, Art Basel κ.ά. Αυτές διακρίνονται για έναν πολύ μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων (γκαλερί και καλλιτέχνες), οι τιμές στα έργα δεν συγκρίνονται με τις υπόλοιπες κ.λπ. Στη δεύτερη κατηγορία (UEFA) υπάρχουν οι περιφερειακές ευρωπαϊκές εκθέσεις, όπως αυτή της Κολωνίας, των Βρυξελλών, του Τορίνο ή του Ρότερνταμ. Είναι εκθέσεις πιο μαζεμένες με σπουδαία καλλιτεχνική οπτική. Θεωρώ πως η Art-Athina ανήκει σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία και φιλοδοξία μου είναι να μπορεί στο μέλλον να παίξει ισότιμο ρόλο με τις άλλες πιο γνωστές της κατηγορίας».
Διαβάστε συνέντευξη της διευθύντριας του Platforms Project, Άρτεμις Ποταμιάνου.
Πολυξένη Παπαπέτρου, It's all about me, Pigment ink print, 150 cm x 100 cm, edition of 4, Anna Pappas gallery
Ντέμη Κάια, «The perfect selfie. Ella posing like suicide girl», 2015, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 83x68εκ, a.antonopoulou.art
Kalos & Klio, War Carousel (από την σειρά Violent Silk), 2015, Εκτύπωση σε οργανικό μετάξι, 120 x 120 εκ. (σε πλαίσιο) Donopoulos IFA, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
Ανδρέας Βάης , ‘’ The night is young ‘’ , 2009, Aκρυλικό σε καμβά, 110 χ 110 εκ, Γκαλερί Έρση, Ευγενική παραχώρηση: Ανδρέας Βάης
Catherine Ferrari, Le radeau de l'opulence, Ceramique, 2015, 108x62cm, Laureen Thomas
Klaus vom Bruch, In the future ..., 2008, Pigment-Inkjetdruck, 33 x 51 cm, Ed. 10, Françoise Heitsch, Françoise Heitsch & Klaus vom Bruch, Copyright: Klaus vom Bruch
The Skull Beneath the Skin, 2005, Silkscreen with diamond dust on Somerset satin 410gsm Edition of 155 Signed and numbered, Sheet size: 100 x 66.7 cm / Framed size: 110 x 76 cm, Paul Stolper Gallery, Courtesy Paul Stolper Gallery
Στέφανος Ρόκος, Το κέντημα ΙI , 2012-2015 χειροποίητο κέντημα: χρωματιστές κλωστές και οργάντζα σε ύφασμα 146 Χ 110 εκ (με κορνίζα), Αίθουσα Τέχνης Αγκάθι-Καρτάλος
Barbara van den Berg, Artemis, 2015, Digital collage, 80 x 60 cm, The Public House of Art
Barbara van den Berg, Artemis, 2015, Digital collage, 80 x 60 cm, The Public House of Art
Νατάσα Πουλαντζά Psychedelic Princess 2009 Μελάνι σε αρχειακό χαρτί και ψηφιακή εκτύπωση σε πλεξι γκλας 75 x 55 cm ALMA Ευγενική Παραχώρηση : ALMA Copyright Natasa Poulantzas
Ανδρέας Νικολάου, Πιετά - Μήδεια, 2015, Μικτή τεχνική σε καμβά, 180 x 150 cm, Γκαλερί Cube, ευγενική παραχώρηση: Ανδρέας Νικολάου
Αγγέλικα Βαξεβανίδου, Studing the void (diptych),2015,Χρωματιστά μολύβια γραφίτης μαλακό παστέλ και ακουαρέλα σε χαρτί, 104x152cm,Kaplanon Galleries
Artemis Potamianou, 2016, Anna Pappas Gallery, Courtesy Anna Pappas Gallery and the artist. Copyright Anna Pappas Gallery
Αλιέας Αλέξανδρος, Η Ντρούνα με τα Μωβ, 2013, μικτές τεχνικές, 70 x 100 εκ., Ήως Χώρος Τέχνης
Γιώργος Τσεριώνης, Depo Darm
Kursat Fehmi Gökce, 2016, Art Athina, oil on canvas,Istanbul, Galeri Binyil
Αντωνάκης , Study Of Our Palm Springs Getaway (with my friend Piper), 2015, λάδι σε καμβά, 100 x 150 cm, Eleftheria Tseliou gallery
Harald F. Mülle, S.A.S., Zambia, 2015, C-print on Alucore, Diasec, 120 x 120 x 15cm, Mirko Mayer gallery / m-projects, Mirko Mayer gallery
Pino Pandolfini, Αφιέρωμα στον ποιητή Tonino Guerra, 2014, ζωγραφική σε χαρτί, 74x100, αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Χαράλαμπος Κατσατσίδης / ‘Dog’ / 2016 / Λάδι σε Καμβά, 100x 100 cm / Art Zone 42 Gallery/ Ευγενική Παραχώρηση: Art Zone 42 Gallery
Κωνσταντίνος Πάτσιος, “The New Deal”, 2016, Μεικτή Τεχνική σε Χαρτί, 150x150 εκ/ Μπλέντερ Γκάλερι
James Crowther, Be Mary, 2015, Oil on board, 42 x 30cm, New Art Projects, Courtesy: New Art Projects
Ελένη Ζούνη, “Τρόπος του λέγειν”, 2015, Μελάνι σε διαφάνεια, 200x122 εκ, Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, ευγενική παραχώρηση: Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, copyright: Χριστόφορος Δουλγέρης
Amyo ( born 1989), Little pleasure 2 ( quadriptyque), 2015, Diasec unique 1/1, 50 cm x 50 cm ( x4), Alexandre Skinas Gallery
K.N.Patsios, ‘’The Trotsky Paradox’’, 2016, Mixed media, (150x150)cm, Melkart Gallery
Yavor Boyanov, Mommy Longs to Shoot Herself in the Head, Acrylic on canvas, 50/35 cm, Rakursi Art Gallery
Γεωργία Δαμοπούλου In Limbo 2015 Σχέδιο σε χαρτί 100x130cm Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου Ευγενική παραχώρηση : Γεωργία Δαμοπούλου , Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου
Άγγελος Σκούρτης Άτιτλο Μικτή Τεχνική 20x30 εκφραση-γιαννα γραμματοπουλου Ευγενική παραχώρηση: εκφραση-γιαννα γραμματοπουλου
Γιώργος Τσακίρης σκυλί και κορίτσι 1975 μελάνι σε χαρτί 100x76cm ΓΚΑΛΕΡΙ ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ ευγενική παραχώρηση: PAPATZIKOU GALLERY
Juliano Kaglis (Greek, b. 1974) The Source Created in 2016 Oil on canvas 180x130 cm.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από υπερπληροφόρηση, το βιβλίο εκφράζει ειρωνικά την ανάγκη των ανθρώπων να δουν κάτι γραμμένο για να πιστέψουν ότι ισχύει.
Ο εικαστικός παρουσιάζει 17 πορτρέτα ανθρώπων που «διαβάζουν το μέλλον» στην Baker Street του Λονδίνου
Το έργο των Matthew Niederhauser και Marc Da Costa, σε ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, κατακτά τον κόσμο
Σαν σήμερα 25 Οκτωβρίου 1881 γεννήθηκε ο κορυφαίος Ισπανός καλλιτέχνης
Γιατί να δείτε τη συγκινητική έκθεση στο Καπνεργοστάσιο για τα 50 χρόνια από το πραξικόπημα και την τούρκικη εισβολή στην Κύπρο
Μια συζήτηση με τη ζωγράφο που οι πίνακές της συνομιλούν με τις εμβληματικές Ομπρέλες και άλλα έργα του Γιώργου Ζογγολόπουλου
H επιμελήτρια Ιόλη Τζανετάκη μιλά για την έκθεση που ολοκληρώνεται στις 27 Οκτωβρίου
Εικόνα της Ιστορίας και της αρχαιολογίας της Ρόδου, από την αρχαιότητα ως σήμερα
Ένα έργο της Ελένης Ψυλλάκη από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Πίνακες, εικονογραφήσεις περιοδικών, γλυπτά, φωτογραφίες και ηχογραφήσεις του καλλιτέχνη από το 1996 έως σήμερα περιλαμβάνει η αναδρομική έκθεση «Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας» στην γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή
Η εξέλιξη της προσωπογραφίας κατά τη διάρκεια της πολυετούς καριέρας του
Δημιουργεί αγγεία και κεραμεικά με δέρμα από ανανά, σταφύλι και κάκτο, που προμηθεύεται από την Κεράλα, τις Φιλιππίνες και την Ισπανία
Στο πλαίσιο της έκθεσης Space of Togetherness, που ολοκληρώνεται την Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα
Εκθέσεις φωτογραφίας, γλυπτική στον κήπο του Βυζαντινού και 44 καλλιτέχνες που μεταμορφώνουν ένα ιστορικό κτίριο
Εγκαινιάζεται το αφιέρωμα σε έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του αφηρημένου εξπρεσιονισμού
Πρόκειται για μία από τις σπουδαιότερες δωρεές στην ιστορία της συλλογής της Tate, με τα έργα να «συνομιλούν» με τα υπόλοιπα εκθέματα
Η έκθεση «Lela's land» στο Βρυσάκι έχει χρώμα, τέχνη, σχέδια, στολίδια και λουλούδια
Ο Ιταλός καλλιτέχνης πέθανε τον Απρίλιο στα 84 του
3 ομαδικές και μια ατομική έκθεση σε γκαλερί και χώρους τέχνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.