- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πόσες μορφές μπορεί να πάρει ο πόλεμος; Με πόσα και ποια μέσα μπορεί να αποτυπωθεί στη θεατρική τέχνη; Στην παράσταση War is War την οποία παρουσιάζει αυτές τις μέρες η ομάδα των Erasers ο πόλεμος αντιμετωπίζεται όπως τον βιώνουμε εδώ και τώρα, σε διάφορα επίπεδα: ο πόλεμος της εικόνας, ο πόλεμος του λόγου, ο πόλεμος των σωμάτων, των μίντια κλπ. και εκφράζεται επί σκηνής εξ ίσου πολυδιάστατα: η κινούμενη εικόνα συνδυάζεται με τη θεατρική πράξη, τη μουσική και τις οπτικές τέχνες.
Αν είσαι συνηθισμένος/η στη συμβατική θεατρική μορφή, όπου η αρχή, η μέση και το τέλος μιας ιστορίας είναι ξεκάθαρα και εκ προοιμίου δοσμένα, το War is War θα σε προκαλέσει να εμπλακείς σε κάτι διαφορετικό. Η υπόθεση στηρίζεται σε αποσπασματικά υλικά, βγαλμένα από την καθημερινή, προσωπική και κοινωνική εμπειρία των μελών της ομάδας, τα οποία συντίθενται με τρόπο μοναδικό κάθε φορά. Οι δημιουργοί – εκτελεστές της παράστασης επιζητούν το διάλογο με το κοινό, αποφεύγοντας παράλληλα πάση θυσία το διδακτισμό. Οι Erasers χρησιμοποιούν διάφορα μέσα ταυτόχρονα, επιδεικνύοντας μια ιδιαίτερη αδυναμία στις βιντεοκάμερες, τις οποίες- όπως μας είπε ένα από τα μέλη της ομάδας, ο Γιώργος Κακανάκης- χρησιμοποιούν όπως «τα συγκροτήματα τις κιθάρες». Η θεατρική σκηνή δανείζεται κάτι από την κινηματογραφική γλώσσα και η παράσταση μετατρέπεται σε «σινεμά σε πραγματικό χρόνο».
Τα μέλη των Erasers, με αναφορές σε πρωτοπόρους καλλιτέχνες, όπως ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ, είχαν ήδη γράψει χιλιόμετρα προσωπικής διαδρομής, σε διάφορους χώρους καλλιτεχνικής δημιουργίας, όπως η σκηνοθεσία θεάτρου, το σινεμά, η γραφή σεναρίου κλπ, μέχρις ότου τελικά φτάσουν «σ’ ένα τέλμα κινούμενοι σ’ ένα τόσο ατομικό επίπεδο», όπως είπε ο Γιώργος, συμπληρώνοντας ότι «βρεθήκαμε την ίδια στιγμή στον ίδιο χώρο και δημιουργήσαμε την ομάδα. Κρατάμε βέβαια τα επιμέρους στοιχεία μας, καλύπτοντας έτσι την προσωπική μας ανάγκη για εργαλεία έκφρασης».
Με αυτά τα εργαλεία έκφρασης λοιπόν οι Erasers σχολιάζουν τελικά την ελληνική και κυρίως την αθηναϊκή «εμπόλεμη» πραγματικότητα και δεν είναι οι μόνοι. Ο Γιώργος, επεσήμανε μεν ότι οι νέες τεχνολογίες, παρ’ όλο που έχουν πλέον φτάσει στην Ελλάδα, «δεν έχουν κάνει ακόμα τη διαφορά» όσον αφορά τη δημιουργία mixed media παραστάσεων, υπενθύμισε όμως ότι υπάρχουν ομάδες σαν τους Erasers, οι οποίες αυτόνομες, αυτοχρηματοδοτούμενες και αλληλέγγυες δημιουργούν εδώ και παρουσιάζουν τα έργα τους κυρίως στο εξωτερικό. Τώρα που επέστρεψαν στη γειτονιά μας, δεν είναι κρίμα να τους χάσεις;
* Οι ERASERS στις παραστάσεις του War is War στην Αθήνα θα συνεργαστούν με τους: Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλα Τζουμέρκα, Γιώργο Βαλαή και Χρήστο Πασσαλή (blitz), Kika, G.P.O. και άλλους.
Info
No Central, Πρωτογένους 8, 3ος όροφος, Ψυρρή, 20, 21, 22, 23 και 27, 28, 29 Δεκεμβρίου, Ώρα έναρξης: 21.00, είσοδος: 10€. Λόγω περιορισμένων θέσεων και παραστάσεων επικοινωνήστε στα τηλ. 210 5069129 και 6979 970 297 για κρατήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες δες εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.