Εικαστικα

4 Κορεάτες καλλιτέχνες στο Σπίτι της Κύπρου

 Korean Flux

A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Οι τέσσερις Κορεάτες καλλιτέχνες που συμμετέχουν σε αυτή την έκθεση (BongJung Kim, Maelee Lee, Hijo Nam και Sobin Park) έχουν σπουδάσει στην Κορέα και στο εξωτερικό, έχουν εκθέσει σε διάφορα μέρη ανά τον κόσμο και χαίρουν διεθνούς φήμης και αναγνώρισης οπότε αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα για περαιτέρω μελέτη και συζήτηση.

Συνεπώς οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες ως εκπρόσωποι των σημαντικών σύγχρονων κορεατικών καλλιτεχνικών τάσεων, τόσο τοπικά όσο και παγκόσμια δύναται να προσφέρουν ακριβή κατανόηση της Κορεατικής καλλιτεχνικής παραγωγής στο σύνολό της.

Ο Bongjung Kim έχει παρουσιάσει τη δουλειά του στην Κορέα, τις ΗΠΑ και πρόσφατα στην Ευρώπη. Οι ζωγραφικές εγκαταστάσεις του Bongjung Kim μαρτυρούν το ενδιαφέρον του για το φαινόμενο του κυβερνητικού εθισμού. Το σύνδρομο του διαδικτυακού εθισμού έχει να κάνει με τον έλεγχο του ορμέμφυτου και στην εποχή μας απαντάται όλο και πιο συχνά. Το ενδιαφέρον του Κιμ να αναδείξει το σύνδρομο του διαδικτυακού εθισμού πηγάζει από την εστίαση της έρευνάς του στις τέχνες. Όπως ακριβώς πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να αντιπαρέλθουν το άγχος, έτσι και ο Κιμ το στοχάζεται ζωγραφίζοντάς το, με εμμονή.

Η Maelee Lee έχει εκθέσει τη δουλειά της παγκοσμίως και συμμετέχει στην κεντρική έκθεση της Biennale της Βενετίας του 2015. Οι ψηλοτάκουνες γόβες της Lee είναι σίγουρα αξιομνημόνευτες, αλλά και οι εγκαταστάσεις της πάνω στο μοτίβο της ιερής περιφοράς έχουν επίσης μεγάλο ενδιαφέρον. Ο κυκλικός περιπατητικός διαλογισμός, από τον οποίο εμπνεύστηκε η Lee, βρίσκεται στον πυρήνα τόσο του Ινδουισμού όσο και του Βουδισμού.

H Hijo Nam έλαβε το MFA της στο Pratt Institute of Technology στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης και παρουσιάζει τη δουλειά της διεθνώς από το 1996 περίπου. Συλλέγει και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα από μέταλλο, ξύλο, χαρτί περιτυλίγματος, κρασί, οθόνες, κ.α. δίνοντας στα υλικά αυτά νέα ζωή, ενσωματωμένα σε ένα καινούργιο έργο τέχνης που όμως φέρουν το αποτύπωμα του χρόνου, αλλά και τη συνακόλουθη δράση που η ανθρωπότητα έχει προσδώσει σε αυτά. Πολλές φορές φέρουν οπές, γρατζουνιές ή/και λεκέδες, χτυπήματα ή άλλα σημάδια ταλαιπωρίας αυτά τα εγκαταλελειμμένα και ξεχασμένα υλικά και εξαρτήματα αποκτούν νέα ζωή από την Nam.

Η Sobin Park που είναι διεθνώς αναγνωρισμένη έχει σπουδάσει στην Κορέα και έχει εκθέσει στην Κίνα, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Το ενδιαφέρον της Park για τη μορφή του δράκου και την αντίθεση που προκύπτει από την επαφή του με την απαλή επιδερμίδα μιας όμορφης γυναίκας είναι αδιάλειπτο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα μέσα και η τεχνοτροπία της δεν άλλαξαν στο πέρασμα του χρόνου. Η καλλιτεχνική της φόρμα εμπλουτίστηκε, τα ασπρόμαυρα σκίτσα που έκανε με μολύβι τώρα περιέχουν χρώμα και επίσης ενσωματώνει στα έργα της το υπόβαθρο του καμβά. Επιπλέον, εισάγει στην εικονοπλασία της το θέμα της πόλης, αντιπαραθέτοντας εικόνες της Σεούλ με άλλες από τη Νέα Υόρκη ή από φανταστικά τοπία.

image

Την έκθεση επιμελείται η Δρ Θάλεια Βραχοπούλου, καθηγήτρια εικαστικών τεχνών στο John Jay College for Griminal Justice του City University of N.Y.

Οι τέσσερις καλλιτέχνες παρουσίασαν τη δουλειά τους το καλοκαίρι στο Ρέθυμνο σε εκθεσιακούς χώρους στο Μεσαιωνικό Κάστρο Fotrezza και στην παλιά πόλη και η έκθεση πραγματοποιείται από το Σπίτι της Κύπρου σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης (Ρέθυμνο).


Info: Ως 6/11. (Δευτέρα & Τετάρτη 10.00 - 18.00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.00 - 15.30).Σπίτι της Κύπρου, Ξενοφώντος 2Α, Σύνταγμα. 

Eγκαίνια: 15/10,  20.00

H Α.V. είναι χορηγός επικοινωνίας.