- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
H επιχειρηματίας Σάντρα Αλευρά μιλάει στην Athens Voice
H Σάντρα Αλευρά είναι επιτυχημένη επιχειρηματίας εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα, περνάει στο επόμενο στάδιο και ως Alexandra σχεδιάζει τη σειρά sophia.com.gr, που ήδη κάνει θραύση στο εξωτερικό. Μιλάει στο HOME εφ’ όλης της ύλης.
Ποια είναι η «Sophia», πώς, πότε και γιατί δημιουργήθηκε;
Η συλλογή «Sophia» προέκυψε αυθόρμητα από μια ψυχική, θα έλεγα, ανάγκη. Με την οικονομική κρίση που χτυπάει όλο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια έβλεπα την Ελλάδα να γίνεται αντικείμενο κακόβουλης, συχνά, κριτικής και κάθε τι ελληνικό να θεωρείται αβασάνιστα ύποπτο και υποδεέστερο. Αυτό με ενοχλούσε τρομερά. Από την άλλη η κρίση με είχε αγγίξει και ένιωθα την ανάγκη για περισυλλογή, αναζητούσα όμως και μια διέξοδο, να βρω ένα φως χρησιμοποιώντας, όπως συνηθίζω να λειτουργώ, τη δημιουργία σαν αντίδοτο στη διάλυση και στην καταστροφή. Αποφάσισα να αντιδράσω φτιάχνοντας κάτι από την αρχή, σαν μια δήλωση ότι «είμαι ακόμη εδώ». Δεν ήθελε πολλή σκέψη το ότι το σχεδιαστικό μου «παιδί» έπρεπε να έχει σχέση με την Ελλάδα. Η συλλογή «Sophia» ήταν ο δικός μου τρόπος να πω «και η Ελλάδα είναι ακόμη εδώ και έχει να σας πει κάποια πράγματα». Αυτά, το 2013.
Τα αντικείμενα της σειράς «Sophia» «πατάνε» στην αρχαία Ελλάδα. Τι είναι αυτό που περισσότερο σας ενέπνευσε από αυτήν την εποχή;
Θα έλεγα ότι είναι όλη αυτή η συμπυκνωμένη σοφία που βρίσκεται πίσω από τα γλυπτά, τους μύθους, την αρχαία γραμματεία… Ήταν το αξεπέραστο επίπεδο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Είστε χρόνια γνωστή από τα καταστήματα Sandra και Sia. Πώς αποφασίσατε από επιχειρηματίας να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας και ως designer;
Μα ο σχεδιασμός δεν είναι κάτι καινούριο για μένα, ξεκίνησα την καριέρα μου ως designer με το όνομα Αlexandra, μετά από σπουδές στο εξωτερικό.Ύστερα από κάποια χρόνια με μόνο δικές μου δημιουργίες στα καταστήματά μας και συνεργασίες με ξένους οίκους, στράφηκα στις εισαγωγές και αντιπροσωπίες ειδών σπιτιού.
Τι άποψη υπάρχει έξω για τους Έλληνες designers; Και ποια είναι η δική σας άποψη για το ελληνικό design;
Έχουν αρχίσει εδώ και κάποια χρόνια να συνειδητοποιούν ότι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι Έλληνες designers, άνδρες και γυναίκες. Προσωπικά πιστεύω ότι έχουμε εξαιρετικά ταλέντα, που όμως μπλοκάρονται από την έλλειψη υποδομής και δικτύωσης που θα προωθούσε τη δουλειά τους έξω από τα σύνορα της Ελλάδας.
Πιστεύετε ότι το ελληνικό design μπορεί να είναι εξαγώγιμο;
Απόλυτα. Όμως, όπως σας είπα ήδη, λείπει η υποδομή και η υποστήριξη. Θα ήταν ευχής έργο να μπορούσαμε οι designers να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και, ιδανικά, να λειτουργήσουμε όλοι μαζί κάτω από την ίδια στέγη. Αυτό θα δημιουργούσε μια εκπληκτική δημιουργική συνέργεια με απώτερο στόχο μια ευπρόσωπη, σταθερή και συνεχή παρουσία στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Κατά κάποιο τρόπο με τη «Sophia» δοκιμάζω τα νερά… και θα προσπαθήσω να υλοποιήσω αυτό το στόχο. Ας επικοινωνήσουν μαζί μου όσοι ενδιαφέρονται.
Τα σχέδιά σας είναι λιτά, «φρέσκα», σύγχρονα. Πώς καταφέρατε να αποφύγετε το φολκλόρ;
Νομίζω γιατί πλησίασα κάθε ένα αντικείμενο με σοβαρότητα και σεβασμό. Κάθε αντικείμενο μιλάει απλά και χωρίς περιττά στολίδια για την Ομορφιά, για τη Δύναμη, για την Τελειότητα, την Ιστορία... Έπειτα, δεν είχα τη λογική της μαζικής παραγωγής, αλλά του χειροποίητου και του μοναδικού – και αυτό φαίνεται λ.χ. στο φινίρισμα και στην έμφαση στη λεπτομέρεια. Αυτές οι λεπτομέρειες είναι ένα είδος πολυτέλειας στα αντικείμενα της «Sophia» που, από την άλλη, σκόπιμα τα κράτησα προσιτά, αλλά όχι ευτελή. Τώρα, όσον αφορά τη φρεσκάδα που λέτε, ίσως να είναι και το ότι σε κάποιες σειρές πάντρεψα την αρχαία εικόνα με σύγχρονα εικαστικά μέσα. Στα χρώματα κράτησα τις αποχρώσεις των σύγχρονων τάσεων γιατί ακριβώς είχα στο νου το σημερινό σπίτι. Αλλά ίσως, τελικά, ο βασικός λόγος να είναι και το σύνθημα «Εnjoy thinking». Υπάρχει πολλή σκέψη και συναίσθημα πίσω από κάθε αντικείμενο.
Γιατί απευθύνεστε μόνο στο ξένο κοινό;
Επόμενο βήμα είναι βέβαια η Ελλάδα, όμως στην Ελλάδα σε δέχονται πιο εύκολα όταν έχεις καταξιωθεί πρώτα στο εξωτερικό. Οι Έλληνες έχουμε την τάση να σνομπάρουμε ό,τι είναι «Made in Greece», αν και ευτυχώς υπάρχουν σημάδια ότι αυτό σιγά-σιγά αλλάζει. Πάντως, με την πρώτη μας παρουσίαση στην έκθεση του Παρισιού Maison & Objet καταφέραμε αμέσως η «Sophia» να μπει σε καλά μουσεία και σε γνωστά design shops του εξωτερικού, οπότε καλά πάμε…
Σάντρα Αλευρά
Ποιο είναι το καλύτερο πράγμα που έχετε ακούσει για τη δουλειά σας και ποιο το χειρότερο;
Στο Παρίσι άκουσα άπειρα καλά πράγματα. Ήταν τρομερά θετική η αποδοχή της «Sophia». Κάποιοι μου είπαν ότι ήταν ό,τι πιο συγκινητικό είχαν δει τα τελευταία χρόνια στην αγορά. Πιστεύω ότι η ανάγκη να δημιουργώ νέες ιδέες, τάσεις με είδη που δεν αντιγράφουν κανέναν, ίσως είναι αυτό που ξάφνιασε και έκανε αίσθηση στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να θυμηθώ αρνητική κριτική – ίσως την ακούσω αργότερα …
Ποιο είναι το μότο σας στη ζωή;
Βασίζομαι στο «Γνώθι σ’ αυτόν» του Χύλωνα και του Σωκράτη και λειτουργώ με βάση το «Ποτέ μην το βάζεις κάτω».
*Τη συλλογή «Sophia» μπορείτε να βρείτε στο κατάστημα MARE GAIA Concept Store, στη Σκιάθο.