- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Το design είναι τέχνη, υποστηρίζει ο Γιώργος Κυριαζής
Χαρακτήρας, ψυχή, υπέρβαση, ισορροπία. Αυτή είναι η ομορφιά της τέχνης, και το ντιζάιν είναι τέχνη.
Μεγάλωσα σε μια οικογένεια που κατασκεύαζε έπιπλα. Ο χώρος του εργοστασίου με τα μηχανήματα και τη χαρακτηριστική μυρωδιά από ροκανίδι ήταν η πρώτη μου παιδική χαρά. Ήταν, όμως, και το κατάστημα με τα χρώματα, τα υφάσματα, τις προτάσεις για τους χώρους που θα επιπλώνονταν. Μου αρέσει ακόμα να φτιάχνω πράγματα, να τα ονειρεύομαι, να τα σχεδιάζω, να τα κατασκευάζω. Αν και για το τελευταίο δεν υπάρχει χρόνος πια. Είναι κρίμα, γιατί η επαφή με τα υλικά είναι ένα μεγάλο κομμάτι της έμπνευσης. Τα αντικείμενα αυτά, όμως, χρειάζονται ένα χώρο για να ενταχθούν, κάπου που να κάνουν διάλογο με άλλα αντικείμενα, όγκους, επιφάνειες και φυσικά ανθρώπους. Εδώ βρίσκεται και όλη η μαγεία αυτής της δουλειάς, το πώς κινείται και ζει ο κόσμος με αυτά και μέσα σε αυτά. Αυτός είναι ο στόχος μου.
Αν και φετιχιστής, ως σχεδιαστής, δένομαι περισσότερο με τους ανθρώπους για τους οποίους έκανα αυτά που θεωρώ πετυχημένα. Άνθρωποι, οι οποίοι έχουν συμβάλει στη μέχρι τώρα πορεία μου, μπορώ να πω ότι είναι καταρχάς ο πατέρας μου, Αντρέας, ο οποίος με μύησε στο χώρο του επίπλου. Ο θείος μου, Χρήστος, με την ιδιαίτερη αισθητική του και τη στάση του απέναντι στα πράγματα, αλλά και ο βασικός μου συνεργάτης τα τελευταία 12 χρόνια, Σταύρος Παπαγιάννης.
Το ντιζάιν είναι κομμάτι του μέλλοντος. Από την αεροδυναμική μιας ανεμογεννήτριας, μέχρι την εργονομία μιας κουζίνας ή και μιας μπότας του σκι. Το ντιζάιν είναι μια λέξη που ανακαλύψαμε τα τελευταία 25 με 30 χρόνια, αλλά είναι και μια ανάγκη για πρόοδο που είχε πάντα ο άνθρωπος για να κάνει τη ζωή του λειτουργικότερη και φυσικά ομορφότερη. Πολλοί θα πουν πως η Ελλάδα δεν έχει βιομηχανική παραγωγή ούτε και ιδιαίτερη βιοτεχνική παραγωγή. Πώς λοιπόν θα επιβιώσει ένας βιομηχανικός σχεδιαστής; Ένας βιομηχανικός σχεδιαστής είναι καταρχήν σχεδιαστής, αλλά πάνω από όλα είναι καλλιτέχνης. Όλα γύρω μας έχουν ανάγκη από αλλαγή, από τέχνη, για να γίνουν καλύτερα, ομορφότερα και λειτουργικότερα. Γι’ αυτό η Ελλάδα είναι παράδεισος, γιατί θέλει πολλή δουλειά, αρκεί να κοιτάξει κανείς με ανοιχτό μυαλό και χωρίς αναστολές.
Όλα τα υλικά και οι φόρμες έχουν γοητεία, φτάνει να συνδυαστούν σωστά για να αποκτήσουν ισορροπία αλλά και να υπερβούν την κοινή τους υπόσταση. Θα σχεδίαζα οτιδήποτε θα έκανε χαρούμενους αυτούς που αγαπώ. Για τη μεγάλη μου κόρη ένα σπίτι μέσα στη θάλασσα. Για τη μικρή μου κόρη ένα σπίτι δίπλα στο σπίτι της μεγάλης, με μια μεγάλη κοινή κουζίνα με μαγικά σκεύη για τη γυναίκα μου, που της αρέσει τόσο να μαγειρεύει.
Χαρακτήρας, ψυχή, υπέρβαση, ισορροπία. Αυτή είναι η ομορφιά της τέχνης, και το ντιζάιν είναι τέχνη. Βέβαια μια τέχνη εφαρμοσμένη, διότι πρέπει να λειτουργεί – όχι μόνο να ωραιοποιεί το χώρο. Προτιμώ αισθητικά τη μαύρη λαμαρίνα από το ανοξείδωτο ατσάλι ή την ευτελή καστανιά από μια δρυ. Το καθένα τους, όμως, κάνει μια δουλειά και είναι στο χέρι του σχεδιαστή με ποια ιεράρχηση θα τα χρησιμοποιήσει.
Η φιλοσοφία της Cocomat έχει σχεδόν θρησκευτικό χαρακτήρα, χωρίς όμως να είναι δογματική. Σε μια τόσο μπερδεμένη εποχή από φόρμες και συνθετικά υλικά, η εμμονή σε τέτοιες ποιότητες μού φάνηκε σαν όαση και ειδικά από μια ελληνική εταιρεία. Αυτή η συμπεριφορά προς το ξύλο, τα λινά και τα βαμβακερά υφάσματα, το φυτικό λατέξ, τον κοκοφοίνικα, μου φανέρωσε μια ιδιαίτερη ευαισθησία. Υπήρχε, λοιπόν, ήδη ένα καλό συστατικό για μια πετυχημένη συνεργασία και μια καλή αφετηρία έμπνευσης.
Το πιο σημαντικό πρότζεκτ είναι αυτό που δεν έχω κάνει ακόμα!
WHO IS WHO
Σπούδασε στην περίφημη σχολή αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων και βιομηχανικού σχεδιασμού του Μιλάνου. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του συνεργάστηκε σε πολλά και διαφορετικά έργα στο Μιλάνο, τη Βαρκελώνη και το Παρίσι. Τα τελευταία 12 χρόνια ασχολείται με το σχεδιασμό εσωτερικών χώρων, αντικειμένων, εκθέσεων και γενικότερα με την εφαρμοσμένη εικόνα, ως συνιδιοκτήτης με τον Σταύρο Παπαγιάννη του μελετητικού γραφείου Stage design office. Ένα γραφείο το οποίο έχει αναλάβει κατά καιρούς υψηλού κύρους πρότζεκτ, όπως το κεντρικό κατάστημα της Toi & Moi στην Ερμού, τα κεντρικά γραφεία του ομίλου Λυμπέρη αλλά και του Λάκη Γαβαλά (Fashionland), καθώς και τα καταστήματα της εταιρείας Korres στο εξωτερικό. Για την Coco-Mat ο Γιώργος Κυριαζής σχεδίασε διάφορα έπιπλα, όπως κεφαλάρια, κομοδίνα και σεκρετέρ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καθημερινότητα της πόλης αλλάζει, μαζί και η ζωή μας
Μιλήσαμε με τον αρχιτέκτονα και δημιουργό του επαναστατικού project
Άλλαξε το ντεκόρ στο σπίτι σου ΤΩΡΑ με αντίτιμο που θα σε ενθουσιάσει
Γιατί ένα κίνημα που γεννήθηκε στα μέσα του προηγούμενου αιώνα είναι σήμερα πιο επίκαιρο παρά ποτέ;
Επισκεφθήκαμε το παραθαλάσσιο Living-Well Boutique City Hotel 4 αστέρων που ξεχωρίσαμε για το design και την αρχιτεκτονική του
Μια συζήτηση με τους αρχιτέκτονες Στέλλα και Πιέρο Πιερή, με αφορμή την έκθεση 2nd Nature στο Ωδείο Αθηνών
Παραμονές των δημοτικών εκλογών
Παρασκευή 8 έως Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024
Εκεί που δεν πας μόνο για να ψωνίσεις αλλά κυρίως για να δεις τα εμβληματικά σχέδια της σύγχρονης αρχιτεκτονικής
Η εν λόγω ανακάλυψη ρίχνει επίσης φως στην αλλαγή του αρχιτεκτονικού στυλ κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ
Υπήρξε μεταξύ άλλων επίσημη κατοικία της βασίλισσας
Οικολογικά ξύλινα σπίτια, εξοχικές κατοικίες, ξύλινα γκαράζ και αποθήκες
Το όραμα, οι ενστάσεις, η ιστορία και η φθορά ενός πραγματικού αρχιτεκτονικού κοσμήματος
Mε αφορμή την 15η επέτειο λειτουργίας
Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας που διανύει σχεδόν 4 δεκαετίες επιτυχημένης πορείας στον χώρο της κατασκευής ακινήτων
Θεωρείται το 8ο θαύμα του κόσμου
Αφιερωμένα στα νέα αθλήματα και το πρωτοποριακό πνεύμα της διοργανώτριας πόλης
Μιλήσαμε με τους επικεφαλής του παγκοσμίου φήμης βραβευμένου αρχιτεκτονικού γραφείου, Νατάσα Λιανού και Ερμή Χαλβατζή. Έχουν σχεδιάσει το νέο κτίριο της COSMΟTE TV και το The Orbit
«Είναι δυνατόν να κάνεις αρχιτεκτονική και να μην είσαι ασκητής;»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.