- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Λογοκρίθηκαν οι γίγαντες της Στέγης από την Κλαυθμώνος
Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών υποχρεώθηκε να διακόψει την προβολή του έργου. Τι λένε στην ανακοίνωση. Ποια είναι η γνώμη σας;
Σε αναγκαστική διακοπή της προβολής του έργου με τον τίτλο «Stills» του Kris Verdonck, που εντάσσεται στο Fast Forward Festival 2, υποχρεώθηκε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση έπειτα από καταγγελίες επί του περιεχομένου του έργου. Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών διευκρινίζει ότι σέβεται και υπακούει τους νόμους και για αυτό «κατεβάζει» το έργο «Stills» με τους γυμνούς γίγαντες εγκλωβισμένους σε ασφυκτικά περιβάλλοντα που προβαλόταν σε τοίχους κτιρίων στην Πλατεία Κλαυθμώνος. Σύμφωνα με μαρτυρίες η καταγγελία έγινε από ιερωμένο που έτυχε να περνά από την περιοχή.
«Είμαστε αντίθετοι με αυτή τη λογική αντιμετώπισης ενός έργου τέχνης. Το γυμνό αποτελεί στοιχείο καλλιτεχνικής έκφρασης, δεν είναι χυδαίο ούτε άσεμνο» αναφέρει η ανακοίνωση της Στέγης και σχολιάζει στη συνέχεια: «Λυπόμαστε που 12 χρόνια μετά το Outlook συζητάμε ακόμα αν είναι προσβλητικό το γυμνό σε ένα σύγχρονο έργο τέχνης. Ας αναλογιστεί ο καθένας μας τι είναι χυδαίο, τι θα έπρεπε να μας ενοχλεί πιο πολύ: η εικόνα γυμνών ανθρώπων που προβάλλονται σε έναν τοίχο πάρκινγκ της πλατείας Κλαυθμώνος ή η καθημερινότητα εξαθλιωμένων ανθρώπων που ζουν στην κάτω μεριά της πλατείας; Πώς κρίνεται τι είναι επιτρεπτό και τι όχι; Αυτό που πρέπει να συζητηθεί είναι πώς οριοθετείται το άσεμνο σε ένα έργο τέχνης. Γιατί αφορά μόνο τη σύγχρονη τέχνη και δεν υπάρχει κανένα αντίστοιχο θέμα προσβολής δημοσίας αιδούς σε αρχαία ή αναγεννησιακά έργα; Είναι καιρός πια να συζητήσουμε για την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης στον δημόσιο χώρο».
Τα «Stills» του Kris Verdonck είναι μία δημιουργία αποκλειστικά για την Αθήνα, η οποία παραπέμπει στις Καρυάτιδες.«Πρόκειται κυρίως για περήφανους ανθρώπους, άντρες και γυναίκες, που συχνά υποστηρίζουν την ιδεολογία μίας συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής, παγωμένοι σε μία θέση προσπάθειας, με τους μυς σε μεγάλη ένταση. Μερικές φορές είναι μισά πλάσματα, κατά το ήμισυ άνθρωποι και κατά το ήμισυ κτίρια, γίγαντες ή λεπτομέρειες, αλλά πάντα είναι απλώς το ντεκόρ της καθημερινής μας ζωής. Στα «Stills» οι χαρακτήρες που προβάλλονται δεν είναι τόσο ηρωικοί· είναι καθημερινοί άνθρωποι σαν εσάς κι εμένα, που αμφιβάλλουν για την ιδεολογία» είχε δηλώσει ο εικαστικός.
Ποια είναι η γνώμη σας;