Ο Χαράλαμπος Γωγιός, ένας εκ των ιδρυτών της ομάδας, και η μεσόφωνος Ιωάννα Φόρτη μάς βάζουν στην ατμόσφαιρα της νέας τους παράστασης «Κασσάνδρα», ένα μουσικό έργο του 1727 για φωνή και τσέμπαλο.
Πώς επιλέξατε μια... «hardcore μπαροκιά»; Θα τρομάξουμε;
Ιωάννα Φόρτη: Εγώ όταν είδα την παρτιτούρα τρόμαξα! Αλλά τέτοια πρόκληση δεν την αφήνεις.
Χαράλαμπος Γωγιός: Επιλέξαμε συνεργάτες – τον τσεμπαλίστα Μάρκελλο Χρυσικόπουλο και το σύνολο που ίδρυσε, τους Latinitas Nostra. Αυτοί επέλεξαν το έργο, προφανώς εν μέρει ως πρόκληση, τόσο ιστορική (το έργο, αν και δημοφιλές στην εποχή του, φαίνεται να μην είχε παιχτεί ποτέ στον καιρό μας, τουλάχιστον μέχρι το περσινό preview της παράστασης στο φεστιβάλ «Ημέρες Μουσικής» της Ρόδου) όσο και τεχνική. Οι καθαυτό φωνητικές απαιτήσεις του έργου είναι τέτοιες που αν προσθέσουμε σ’ αυτές το έξτρα στρες μιας σύγχρονης εκτέλεσης και τις απαιτήσεις ενός σκηνοθετημένου ανεβάσματος, επαρκούν για να αποθαρρύνουν ακόμη και τους πιο τολμηρούς. Εμείς, πάντως, ως καλλιτέχνες στην Ελλάδα του 2010, διαθέτουμε την πολυτέλεια να μπορούμε να ακολουθούμε τον ηθικό κώδικα των desperados: εφόσον δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε, γιούρια...
Πώς θα είναι το θέαμα;
Χ.Γ.: Παραθέτω την απάντηση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου σε αντίστοιχη ερώτηση: «Η σκηνοθέτις Αργυρώ Χιώτη μαζί με τους θεατρικούς συντελεστές κατάφεραν να στήσουν ένα σύγχρονο θέαμα πάνω στον καμβά της μπαρόκ μουσικής».
Ποια είναι τα συστατικά της παράστασης;
Ι.Φ.: Αίμα, στάχτη και μπούρμπερη.
Χ.Γ.: Σκλήθρες από τσακισμένα μουσικά όργανα, κιτρινισμένες σελίδες από χειρόγραφα, νεκρά σκουλήκια στο ψυγείο της Αργυρούς, πρησμένοι ιστοί στο λαρύγγι της Ιωάννας.
Info
«Κασσάνδρα», από τις ομάδες Όπερες των Ζητιάνων, Latinitas Nostra, Φόρμιγξ και Vasistas, 16-18/10, «Θησείον - Ένα Θέατρο για τις Τέχνες», Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 210 3255.4
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.