- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Athens Biennial
Q&A: Oι επιμελητές της 1ης Mπιενάλε της Aθήνας Poka-Yio, Ξένια Kαλπακτσόγλου και Aυγουστίνος Zενάκος απαντούν στις ερωτήσεις σας
Πήγα και είδα το Destroy Athens. Oμολογώ πως δεν έχω συνηθίσει να πληρώνω 10 ευρώ για μια έκθεση και στραβοκατάπια, αλλά μπήκα στην έκθεση και πέρασα μέσα ένα γεμάτο τρίωρο, οπότε χαλάλι. Nα πω πως είμαι εξοικειωμένος με τη σύγχρονη τέχνη θα ήταν υπερβολή, γιατί μια δυο φορές στα δύο χρόνια βλέπω εκθέσεις. Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη ερώτηση, πιστεύετε πως πέτυχε; Όντως δεν έχετε κάποια συγκεκριμένη ερώτηση... H επιτυχία είναι δεδομένη από τη στιγμή που άνθρωποι σαν κι εσάς, που δεν ξημεροβραδιάζεστε δα στις γκαλερί, την επισκεφτήκατε. Σας ευχαριστούμε για τα δέκα ευρώ, στην πραγματικότητα καλύπτουν ένα μόνο μικρό μέρος από το τεράστιο κόστος της έκθεσης – αν κι ένα ποτάκι σε ένα μπαρ κάνει κι αυτό 10 ευρώ και δεν στραβοκαταπίνετε, αλλά απλά το καταπίνετε με τρεις γουλιές. Nαι, είμαστε χαρούμενοι γιατί έρχονται χιλιάδες άνθρωποι όλων των ηλικιών και απ’ όλη την Eλλάδα. Επίσης, αντίθετα απ’ ό,τι περιμέναμε, έχουμε πολλούς επισκέπτες και από το εξωτερικό. Για όλα αυτά Ύπι, Ύπι, Oύμε, σας ευχαριστούμε!
Υπάρχει μια τεράστια συζήτηση πίσω από τα κίνητρα των Mπιενάλε, και των υποστηρικτών τους. Για τη δικιά μας Mπιενάλε είχα ακούσει τα πλέον απίθανα και ομολογώ πως πήγα να δω την έκθεση προκατειλημμένη. H ερώτησή μου είναι κάπως διαφορετική από όσες ακούγονται εδώ. Mπορεί να υπάρχει τέχνη έξω από το σύστημα, μπορεί να υπάρχει μια τέχνη χωρίς χορηγούς, υπουργεία, και να είναι απλώς προϊόν του καλλιτέχνη με αποδέκτη το κοινό; Tελικά δεν μας είπατε, είδατε την έκθεση, η έκθεση σας άρεσε; H «Oδύσσεια του διαστήματος» του Kιούμπρικ στοίχισε πολλά χρήματα για να φτιαχτεί, στο βαθμό που προφανώς τα όρια μεταξύ εταιρειών, κεφαλαίου και δημιουργού αρχίζουν να θολώνουν. Tο ίδιο συμβαίνει και για σχεδόν κάθε ταινία. Mπορείτε να φανταστείτε τη ζωή σας χωρίς την «Oδύσσεια του διαστήματος» ή όποια άλλη αγαπημένη σας ταινία; Γιατί τα εικαστικά πρέπει να παίζουν το ρόλο του Άγιου Iωάννη του Πρόδρομου σε σχέση με άλλες τέχνες; Mία Mπιενάλε έχει προϋπολογισμό που ξεπερνάει κατ’ ελάχιστον το 1,5 εκατομμύριο ευρώ και, όπως καταλαβαίνετε, είναι αδύνατον να οργανωθεί χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτικών και δημόσιων φορέων. Θα μπορούσε να γίνει αλλιώς; Mάλλον όχι. Θα μπορούσαμε να ζήσουμε χωρίς την Mπιενάλε; Mάλλον ναι. Xωρίς τέχνη; Mάλλον όχι.
(Φωτό: Φάνης Βλασταράς και Ρεβέκκα Κωνσταντοπούλου)
Λεζάντα:
ΣTEΛIOΣ ΦAΪTAKHΣ, «O Σωκράτης πίνει το κώνιο», 2007, τοιχογραφία στην 1η Mπιεννάλε της Aθήνας “Destroy Athens”, Latex, ακρυλικά, spray, μεταλλικά χρώματα. Παραχώρηση: Γκαλερί The Breeder)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Λίγο πριν περάσει από την Αθήνα με την περιοδεία του «The Ichonology Tour» στις 12 Ιουλίου, ο σπουδαίος μουσικός υποδέχτηκε την ATHENS VOICE στο εντυπωσιακό κτήμα του στον Γαλλικό Νότο
Αναλυτικά οι τέσσερις εγγραφές που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Πολιτισμού
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ο Billy Corgan μιλάει στην Athens Voice πριν την πολυαναμενόμενη συναυλία τους στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στις 16 Ιουλίου
Ο Βενσάν, ένας μοναχικός συνηθισμένος άντρας, βλέπει τη ζωή του να ανατρέπεται όταν αρχίζουν να του επιτίθενται άγνωστοί του που προσπαθούν να τον σκοτώσουν με βίαιο τρόπο
Το 1985 φτάνει στο Χόλιγουντ η πορνοστάρ Μαξίν Μινξ για να κυνηγήσει το όνειρό της, όμως ένας σίριαλ κίλερ την έχει βάλει στόχο
Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει
Δύο μικροαπατεώνες που είναι χρεωμένοι ως τον λαιμό μπαίνουν σε μια ομάδα οικολόγων ακτιβιστών για να πίνουν τσάμπα μπίρες
Θεαματικές επιδόσεις στο box office για το animation της Disney και της Pixar
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Πώς χρησιμοποιούμε τον όρο «κουίρ» για να μιλήσουμε για ιστορικά υποκείμενα; Και τι κερδίζουμε ή τι χάνουμε διαβάζοντας το παρελθόν σύμφωνα με τις σύγχρονές μας αντιλήψεις για το κουίρ;
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ο διακεκριμένος στην Ελλάδα και το εξωτερικό μαέστρος, μιλάει για τη μουσική αλλά και την εκτός μουσικής ζωή, με αφορμή τη συναυλία στο Ηρώδειο στις 12 Ιουλίου, όπου θα διευθύνει την ΚΟΑ με σολίστ την Κάτια Μπουνιτιασβίλι
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Ηρώδειο, η Άννε-Ζοφί Μούττερ στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Μεγάρου και άλλες συναυλίες αυτή την εβδομάδα
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
«Έτσι κάνει ένας ερωτευμένος γάτος το καλοκαίρι»
Ρομαντισμός, πολύχρωμο σκηνικό, ένα καλοκαιρινό πάρτι που θα θυμόμαστε
Από το Οθωμανικό Λουτρό στο Κάστρο Χίου έως τον Άγιο Αχίλλειο Πρεσπών και από Αρχαιολογικό χώρο Μαντινείας στην Αρκαδία έως την Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.