Το 2024 «Αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα»
«Το επετειακό αφιέρωμα συμβάλλει στην επανεκτίμηση του βίου και της παρουσίας του φιλέλληνα Λόρδου Μπάιρον», είπε η Λίνα Μενδώνη
Το 2024 «Αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα» - Οι δηλώσεις της Λίνας Μενδώνη
Από το Μεσολόγγι, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία παρέστη στις επετειακές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 200 ετών από τον θάνατο του Λόρδου Βύρωνα, εξήγγειλε την κήρυξη του 2024 ως «Αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα».
Το 2024 «Αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα»
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη εγκαινίασε την έκθεση «Ο Μπάυρον και η Ελλάδα», την οποία συνδιοργάνωσαν η Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, στο Βυρώνειο Κτήριο. Στον χαιρετισμό της, η υπουργός μίλησε για το επετειακό αφιέρωμα, το οποίο συμβάλλει στην επανεκτίμηση του βίου και της παρουσίας του Λόρδου Μπάιρον, του επιφανέστερου των Φιλελλήνων, με την εμπλοκή του στα ελληνικά πολιτικά πράγματα της εποχής, αλλά και για τον θάνατό του ως καταλύτη της έξαρσης του φιλελληνικού κινήματος στην Ευρώπη.
«'Αλλοι Φιλέλληνες», υπογράμμισε η υπουργός, «είχαν, ίσως, ουσιαστικότερη συμβολή στην ευόδωση του Αγώνα. Ο Βύρωνας, όμως, με τον θάνατό του, αναγνωρίζεται ως το σύμβολο του Φιλελληνισμού. Η κάθοδος του Μπάιρον στην Ελλάδα και ο θάνατός του στο Μεσολόγγι, έδωσαν τεράστια δημοσιότητα στην εξέγερση των Ελλήνων και κινητοποίησαν τη φωτισμένη Ευρώπη, ενώ ο δεσμός και η συνεργασία του με τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο επηρέασαν αποφασιστικά τις πολιτικές ισορροπίες, ακριβώς τη στιγμή που αυτές διαμορφώνονται εντός του επαναστατημένου έθνους που προσπαθούσε να συγκροτηθεί σε κράτος».
Η Λίνα Μενδώνη για τον φιλέλληνα Λόρδο Βύρωνα
«Το πέρασμα του Βύρωνα από την Ελλάδα και το τέλος του εδώ», συνέχισε η Λίνα Μενδώνη, «τείνουν, πολύ φυσιολογικά, να επισκιάσουν ένα άλλο σημαντικότατο κομμάτι της αγάπης του για την Ελλάδα και της διαχρονικής κληρονομιάς του στους Έλληνες. Την εξαρχής εκδηλωθείσα αντίδρασή του στη βίαιη απόσπαση και αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα, από τον Έλγιν. Όταν ακόμη το θέμα ήταν ελάχιστα γνωστό και λίγες ήταν οι φωνές ενάντια στη λεηλασία της Ακρόπολης, ο Μπάιρον συνθέτει το ποίημα 'Η κατάρα της Αθηνάς', στο οποίο η Παλλάδα εμφανίζεται στον ίδιο, στην άνοδό του στην Ακρόπολη, για να καταγγείλει τον Έλγιν και την αποτρόπαιη πράξη του λέγοντάς του: Απ' του Τούρκου τη μανία γλίτωσα και του Βανδάλου/ μα η χώρα σου έναν κλέφτη μου 'χει στείλει πιο μεγάλο./Κοίτα, άδειος ο ναός μου, κατοικία ρημαγμένη/ και στοχάσου τι μιζέρια είναι γύρω απλωμένη. Θα μπορούσε κανείς άλλος», υπογράμμισε η υπουργός, «να συνηγορήσει με καλύτερο τρόπο υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, όταν αυτοί οι στίχοι, διακόσια και περισσότερα χρόνια τώρα, παραμένουν ισχυροί ζωντανοί, επίκαιροι;».
Η υπουργός Πολιτισμού έκλεισε τον χαιρετισμό της ανακοινώνοντας την ανακήρυξη του 2024 σε αφιερωματικό «Έτος για τον Λόρδο Βύρωνα». «Τα σημερινά εγκαίνια», σημείωσε η Λίνα Μενδώνη «είναι η πλέον ενδεδειγμένη στιγμή για να ανακοινώσω την απόφασή μας να ανακηρυχθεί, εδώ, στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου, το 2024, σε Αφιερωματικό Έτος για τον Λόρδο Βύρωνα. Ένας ελάχιστος φόρος τιμής σε αυτόν τον μεγάλο Φιλέλληνα, με ανέσπερη την ακτινοβολία του έργου και της δράσης του υπέρ του έθνους των Ελλήνων. Μιας διαχρονικής φωνής δικαιοσύνης, τότε για την ανεξαρτησία μας, σήμερα για το δίκαιο αίτημα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα».
Η υπουργός Πολιτισμού, παρέστη επίσης στη δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος και κατέθεσε, παρουσία των τοπικών αρχών, στέφανο στο μνημείο του Λόρδου Μπάιρον.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.