Πολιτισμος

«Τι προκλητική στάση!»: Η Βικτόρια Χίσλοπ για την επίδειξη μόδας μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Το σχόλιο για το Βρετανικό Μουσείο

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Βικτόρια Χίσλοπ
Βικτόρια Χίσλοπ για την επίδειξη στο Βρετανικό Μουσείο © EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Η Βικτόρια Χίσλοπ για την επίδειξη στο Βρετανικό Μουσείο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Η Βικτόρια Χίσλοπ σχολίασε σε δηλώσεις της στον ΣΚΑΪ την επίδειξη μόδας που διοργανώθηκε προ ημερών στο Βρετανικό Μουσείο με φόντο τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Η Βικτόρια Χίσλοπ για την επίδειξη στο Βρετανικό Μουσείο

«Τι προκλητική δράση. Ξέρουμε ότι δεν καταλαβαίνουν γιατί τα Γλυπτά τόσο σημαντικά για τους Έλληνες. Είναι φοβερή άγνοια από το βρετανικό μουσείο», είπε η Βικτόρια Χίσλοπ και πρόσθεσε: «Ή είναι τόσο χαζοί που δεν έχουν σκεφτεί ότι αυτό είναι προκλητικό ή ήθελαν να κάνουν κάτι και να πουν, ναι τα γλυπτά είναι δικά μας και θα τα κάνουμε ό,τι θέλουμε». 

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cz8c367xn8u9)

Η νέα δήλωση Μενδώνη για την επίδειξη μόδας με φόντο τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Σε νέα δήλωση προχώρησε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη για την επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο, μέσα στην αίθουσα που φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Η υπουργός αναφέρθηκε στην περίπτωση της επίδειξης του οίκου Dior η οποία εν τέλει τελέστηκε στο Καλλιμάρμαρο.

«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Οταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο. Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.

» Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.

» Οπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα 30+1 βιβλία του 2024
Τα 30+1 βιβλία του 2024

Ρωτήσαμε 10 προσωπικότητες από τους χώρους των τεχνών, των βιβλίων, της πολιτικής και της ακαδημαϊκής ζωής να μας μιλήσουν για τα τρία βιβλία που διάβασαν και αγάπησαν περισσότερο μέσα στο 2024. (Έχουμε κι ένα έξτρα. Κι είναι, φυσικά, ποίηση.)

Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα
Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα

Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική

Γιώργος Τσεμπερόπουλος: Συνέντευξη στην Athens Voice
Γιώργος Τσεμπερόπουλος: Ο σκηνοθέτης του «Υπάρχω» σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης

Ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Χρήστος Μάστορας, το χαστούκι που του έδωσε, οι ταινίες, οι μύθοι του και πόσο σοκαριστικό είναι όταν απομυθοποιούνται 

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.