Εγκαινιάστηκε το εμβληματικό Ρωμαϊκό Στάδιο στην καρδιά της Πάτρας
Ένα μοναδικό θέαμα μέσω των ειδικών φωτισμών απόλαυσαν οι παρευρισκόμενοι
Ρωμαϊκό Στάδιο: Εγκαινιάστηκε το εμβληματικό μνημείο στην καρδιά της Πάτρας
Τα εγκαίνια του έργου αποκατάστασης και ανάδειξης του Ρωμαϊκού Σταδίου της Πάτρας, πραγματοποίησε απόψε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, κατά την διάρκεια τελετής που έγινε στον περιβάλλοντα χώρο του αρχαιολογικού μνημείου.
Η κατασκευή του Ρωμαϊκού Σταδίου το τελευταίο τέταρτο του 1ου αιώνα μ.Χ., σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, σχετίζεται με τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας της Πάτρας ως ρωμαϊκής αποικίας το 86 μ.Χ. και αποδίδεται σε προσφορά του αυτοκράτορα Δομιτιανού.
Ξανά πίσω στην πόλη που της ανήκει το Ρωμαϊκό Στάδιο
Όπως τόνισε κατά την διάρκεια της ομιλίας της η Λίνα Μενδώνη, «το συγκεκριμένο μνημείο, το οποίο βλέπουμε αποκατεστημένο και αναδεδειγμένο σε ένα μικρό μέρος του, είναι ίσως το μεγαλύτερο μνημείο της περιόδου εκείνης στον ελλαδικό χώρο», προσθέτοντας, ότι «είναι ένα μοναδικό μνημείο στο μέγεθός του και αυτό ακριβώς τεκμαίρει την σημασία που είχε η Πάτρα στην περίοδο της ρωμαιοκρατίας».
Αναφερόμενη στις προσπάθειες ανάδειξής του μνημείου, η Λίνα Μενδώνη είπε ότι «το μνημείο καταχώθηκε, χτίστηκαν οικοδομήματα από πάνω, αλλά από την δεκαετία του '70 το υπουργείο Πολιτισμού προσπαθεί να τα απαλλοτριώσει και ήδη έχουν απαλλοτριωθεί πολλά».
Όμως, όπως συμπλήρωσε, «μένουν και άλλες απαλλοτριώσεις, οι οποίες πρέπει να γίνουν, προκειμένου το μεγαλύτερο δυνατό μέρος του συγκεκριμένου μνημείου να αναδειχθεί και να αποδοθεί στην πόλη».
Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε αυτό το σημείο, «ήδη η Εφορεία Αρχαιοτήτων έχει συνεννοηθεί με τον Δήμο για την κατεδάφιση τεσσάρων ακινήτων και εμείς θα επιδιώξουμε να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις και των άλλων αναγκαίων κτιρίων, προκειμένου να ανακτηθεί για την πόλη το Ρωμαϊκό Στάδιο».
Επίσης, η Λίνα Μενδώνη σημείωσε ότι «βρισκόμαστε μέσα στον αστικό ιστό της Πάτρας και προφανώς η μέριμνα του υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι η κατά το δυνατόν ανάδειξη του μεγαλύτερου τμήματος του πολιτιστικού μας αποθέματος».
Παράλληλα, μίλησε για «την σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην κοινωνική συνοχή, στην παιδεία και την εκπαίδευση, αλλά και στην ανάπτυξη της όποιας περιοχής και εν προκειμένω της Πάτρας».
Αναφερόμενη στο γειτονικό Ρωμαϊκό Ωδείο και στα έργα που γίνονται στο συγκεκριμένο μνημείο, είπε ότι «θα πρέπει να σκεφτούμε, πως αυτά τα δύο τα μνημεία θα ενοποιηθούν, ώστε να γίνουν από κοινού επισκέψιμα».
Ακόμη, η Λίνα Μενδώνη, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο δημοτικό θέατρο, «Απόλλων», λέγοντας ότι «η αποκατάσταση του θεάτρου είναι ένα μεγάλο έργο, το οποίο έχει ενταχθεί στη προγραμματική περίοδο 2014-2020», προσθέτοντας ότι «οι μελέτες προχωρούν με τους σωστούς ρυθμούς και το έργο περνά αμέσως στην επόμενη προγραμματική περίοδο προκειμένου να υλοποιηθεί».
Επομένως, συνέχισε, «μέσα στον αστικό ιστό της Πάτρας έχουμε τρία πολύ σημαντικά έργα, τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα αλλάξουν εντελώς τον πολιτιστικό και τον τουριστικό χάρτη της πόλης».
Το έργο αποκατάστασης
Όσον αφορά το Ρωμαϊκό Στάδιο είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, ένα εμβληματικό μνημείο που βρισκόταν στο κέντρο της ρωμαϊκής Πάτρας. Τα εντυπωσιακά ερείπιά του σήμερα είναι ορατά επί της οδού Ηφαίστου, στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της σύγχρονης πόλης. Στο Στάδιο λάμβαναν χώρα καλλιτεχνικοί και αθλητικοί αγώνες, τα «Καισάρεια», καθώς και αγώνες μονομάχων.
Το έργο, προϋπολογισμού 335.000,00 ευρώ υλοποιήθηκε στο διάστημα 2020-2023 με αυτεπιστασία από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, στο πλαίσιο του προγράμματος διασυνοριακής συνεργασίας «INTERREG Ελλάδα ¬- Ιταλία V¬-Α 2014¬-2020».
Πέραν της αρχικής μελέτης στερέωσης και αποκατάστασης των μνημειακών καταλοίπων, κατά την υλοποίησή του έργου εκπονήθηκαν επιπλέον τέσσερεις μελέτες, απαραίτητες για την πλήρη αποκατάσταση και την ολοκλήρωση της ανάδειξης του Σταδίου και του περιβάλλοντα χώρου του.
Στη διάρκεια του έργου πραγματοποιήθηκαν εργασίες στερέωσης και αποκατάστασης, γεωτεχνικές και διαχείρισης ομβρίων, βελτίωσης προσβασιμότητας για όλους και ανάδειξης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από το πολυαναμενόμενο άλμπουμ Missionary που κυκλοφορεί στις 13 Δεκεμβρίου
«Δεν ξέρω πότε θα τραγουδήσω ξανά», είπε δακρυσμένη η τραγουδίστρια
Ακούστε την καλλιτεχνική σύμπραξη στο νέο τραγούδι «Η Σπίθα»
Η επίδραση Μότσαρτ δεν υποστηρίζεται από τα αντικειμενικά επιστημονικά στοιχεία. Ίσως η επίδραση αυτή θα πρέπει να αποκτήσει έναν διαφορετικό ορισμό
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Ένα βιβλίο μυστηρίου για ένα κορίτσι που μεγαλώνει προσπαθώντας ν’ ανακαλύψει τον εαυτό του, αλλά και το κατά πόσο ο Αμερικανός πατέρας του ήταν μπλεγμένος με την Απριλιανή χούντα
Στο βίντεο κλιπ πηγαίνει με το αυτοκίνητό του από την Αθήνα στη Βόρεια Ήπειρο
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Ελεύθερη είσοδος με προσκλήσεις για το event της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.