Θεσσαλονίκη: Αναδεικνύεται ο αρχαιολογικός χώρος της Βασιλικής του Αγ. Δημητρίου
Το στρατηγικό σχέδιο
Θεσσαλονίκη: Αναδεικνύεται ο αρχαιολογικός χώρος της Βασιλικής του Αγ. Δημητρίου - Το στρατηγικό σχέδιο
Ευρεία σύσκεψη πραγματοποίησε, στη Θεσσαλονίκη, η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για την ανάδειξη του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου, ο οποίος περιβάλλει τη Βασιλική του Αγίου Δημητρίου, τα ποικίλα αρχαιολογικά κατάλοιπα βόρεια του Ναού και το Μουσείο της Κρύπτης.
Είχε προηγηθεί αυτοψία στο χώρο της Υπουργού και των αρμοδίων υπηρεσιακών στελεχών προ ενός περίπου μηνός. Ο Ναός του Αγίου Δημητρίου αποτελεί μείζον τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη, τα βυζαντινά μνημεία της οποίας, ένα από τα οποία είναι και ο συγκεκριμένος ναός, έχουν ενταχθεί στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Προτεραιότητα η ανάδειξη των αρχαιολογικών καταλοίπων
Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε θέματα συνολικής διαχείρισης και ανάδειξης των αρχαιολογικών καταλοίπων, όπως του ρωμαϊκού λουτρού, που ταυτίζεται με το χώρο του Μαρτυρίου του Αγίου, των προσκτισμάτων βόρεια και δυτικά της Βασιλικής, όπου εκτεινόταν το αίθριο με τη Φιάλη, των δύο μεταβυζαντινών παρεκκλησίων.
Προτεραιότητα αποτελεί η ανάδειξη του συνόλου του περιβάλλοντος του Ναού και του αρχαιολογικού χώρου, προκειμένου να καταστεί επισκέψιμος και προσβάσιμος στο σύνολό του, καθώς και η δημιουργία βασικών υποδομών για την εξυπηρέτηση του μεγάλου αριθμού προσκυνητών και επισκεπτών του Ναού.
Άμεση εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου
Η Λίνα Μενδώνη έδωσε οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, να προχωρήσουν άμεσα στην εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου (master plan), για την ανάδειξη και τη λειτουργία -με συγκεκριμένες χρήσεις- του συνόλου του οικοδομικού τετραγώνου, σε συνεννόηση και συνεργασία με τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης.
Στο στρατηγικό σχέδιο να καταγράφεται αναλυτικά η υφιστάμενη κατάσταση, το ιδιοκτησιακό καθεστώς, οι χρήσεις γης, προκειμένου να οριστούν οι άξονες παρέμβασης, ώστε να διαμορφωθεί το πλαίσιο των επιμέρους αναγκαίων μελετών για τη συνολική ανάδειξη του μνημειακού χώρου του Αγίου Δημητρίου και την ένταξή του στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Στόχος είναι οι προδιαγραφές για την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου να έχουν ολοκληρωθεί και να τύχουν της γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ως το τέλος Οκτωβρίου.
Βασιλική Αγίου Δημητρίου: Το σημαντικότερο προσκυνηματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης
Η Βασιλική του Αγίου Δημητρίου, τόπος λατρείας του αγίου Δημητρίου, μνημείο εγγεγραμμένο, από το 1988, στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, αποτελεί διαχρονικά το σημαντικότερο προσκυνηματικό κέντρο όχι μόνον της Θεσσαλονίκης αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Η Κρύπτη, η οποία σήμερα λειτουργεί ως μουσειακός χώρος, ήταν ο πρώτος χώρος λατρείας του αγίου Δημητρίου, επί της οποίας ιδρύθηκε η πρώτη Βασιλική του 5μ.Χ. και στη συνέχεια το 620 π.Χ η μεγάλη πεντάκλιτη Βασιλική.
Στην Κρύπτη εκτίθενται ευρήματα τα οποία διασώθηκαν από την πυρκαγιά του 1917, αρχιτεκτονικά γλυπτά του 5ου αιώνα και 6ου/7ου αιώνα, γλυπτά του 11ου - 14ου αιώνα, καθώς και ανασκαφικά ευρήματα, όπως νομίσματα, και κεραμική του 5ου - 14ου αιώνα.
Η Κρύπτη αποτελεί επισκέψιμο μουσειακό χώρο και λειτουργεί με την ευθύνη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.
Στην σύσκεψη μετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, ο προϊστάμενος του Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου Πανοσιολογιώτατος αρχιμ. Δαμασκηνός, η Ελισάβετ Τσιγαρίδα, αν. προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Αναστύλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων Θεμιστοκλής Βλαχούλης, η Ιουλία Παπαγεωργίου, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων και η Φλώρα Καραγιάννη, τμηματάρχης Βυζαντινών Αρχαιοτήτων της ΕΦΑΠΟΘ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε η πρωταγωνίστρια της σειράς ταινιών
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.