Πολιτισμος

ATHENS VOICE Choice 2022: Ψήφισε τα βραβεία της χρονιάς για θέατρο, σινεμά, σειρά, διαφήμιση, τέχνη, βιβλίο

Ψηφίστε και αναδείξτε τους νικητές. Τα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν στο τέλος Ιανουαρίου 2023

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 853
«Εκεί που ζούμε» του Σωτήρη Γκορίτσα
«Εκεί που ζούμε» του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Σωτήρη Γκορίτσα

ATHENS VOICE Choice 2022 - Όσκαρ 2022: Ψηφοφορία του Κοινού. Οι υποψηφιότητες σε όλες τις κατηγορίες. 

To 2022 μπήκε με λιγότερη πανδημία, περισσότερη ελπίδα και πάρα πολύ κινητικότητα. Ξαφνικά, ύστερα από ένα παρατεταμένο pause, όλα άρχισαν να κινούνται, να ανοίγουν, να βγάζουν τραπεζάκια έξω, να ανεβαίνουν παραστάσεις, να γεμίζουν εστιατόρια, να αρχίζουν οι συναυλίες. Επιστροφή στην ωραία ανθρώπινη καθημερινότητά μας. Σας παρουσιάσαμε εδώ τις προτιμήσεις μας για το 2022, όπως τις διαλέξαμε με τα δικά μας γούστα και κριτήρια, τις αγάπες και τις διαθέσεις.

Τώρα μπορείτε να ψηφίσετε κι εσείς τα Βραβεία Κοινού. Τι παρακολουθήσατε φέτος και σας άρεσε; Ποια πρόσωπα ξεχωρίσατε; Ποιες συναυλίες, βιβλία, διαφημίσεις, τηλεοπτικές εκπομπές σας συγκίνησαν περισσότερο;

Η Ψηφοφορία του Κοινού

Τώρα μπορείτε να ψηφίσετε παρακάτω εσείς:

  1. Τους καλύτερους στο θέατρο: σκηνοθέτες, ηθοποιούς
  2. Τους καλύτερους στον κινηματογράφο: ταινία, ηθοποιούς
  3. Την καλύτερη τηλεοπτική σειρά
  4. Την καλύτερη τηλεοπτική διαφήμιση
  5. Την καλύτερη έκθεση
  6. Το καλύτερο βιβλίο
Ακόμα, μπορείτε να ψηφίσετε:
α. Τα καλύτερα εστιατόρια εδώ
β. Τους καλύτερους μουσικούς εδώ
γ. Τους καλύτερους Instagrammer εδώ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11

Ψήφισε την καλύτερη σκηνοθεσία σε θεατρική παράσταση του 2022

Δες τις υποψηφιότητες και ανάδειξε τους νικητές

16%
Γιάννης Νιάρρος, «Σπιρτόκουτο: The musical» (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)
Γιάννης Νιάρρος, «Σπιρτόκουτο: The musical» (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)

Ο γνωστός ηθοποιός ανταπεξέρχεται με επιτυχία σε μια σύνθετη πρόκληση: τη μεταγραφή μιας θρυλικής κινηματογραφικής ταινίας σε μουσικουθεατρικό θέαμα, τον συντονισμό μιας πολυπληθούς ομάδας ερμηνευτών, ενώ συνυπογράφει και την πολυστυλιστικών προδιαγραφών μουσική με τον Αλέξανδρο Λιβιτσάνο.

9%
Γιώργος Κουτλής, «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» (Φεστιβάλ Αθηνών - Πειραιώς 260)
Γιώργος Κουτλής, «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» (Φεστιβάλ Αθηνών - Πειραιώς 260)

Αντιμέτωπος με το έργο του δραματουργού της Σαουμπίνε, Μάριους φον Μάγενμπουργκ, ο Γιώργος Κουτλής καθοδήγησε με δυναμισμό τους Βασίλη Μαγουλιώτη, Θάνο Λέκκα και Δήμητρα Βλαγκοπούλου σε εντυπωσιακές, πυρετικές ερμηνείες. Μια προσεγμένη αισθητικά και τεχνικά παράσταση που εκτυλίσσεται σε ένα μετα-αποκαλυπτικό τοπίο όπου κυριαρχεί ο κανιβαλισμός και ο νόμος του ισχυρού.

6%
Γιάννης Καλαβριανός, «Μήδεια» του Μποστ (Εθνικό Θέατρο)
Γιάννης Καλαβριανός, «Μήδεια» του Μποστ (Εθνικό Θέατρο)

Μια μελετημένη ανάγνωση, με τόλμη και φαντασία, που έδωσε σύγχρονες ανάσες στο αιχμηρό έργο του Μποστ, ανέδειξε το ιδιότυπο γλωσσικό ύφος του και τη σπαρταριστή σουρεαλιστική πινακοθήκη των χαρακτήρων καταφέρνοντας να συνομιλήσει με το ευρύ κοινό.

6%
Μαρία Μαγκανάρη, «Ο μισάνθρωπος» (Θησείον, ένα Θέατρο για τις Τέχνες)
Μαρία Μαγκανάρη, «Ο μισάνθρωπος» (Θησείον, ένα Θέατρο για τις Τέχνες)

Αξιοσημείωτη προσέγγιση στο εμβληματικό έργο του Μολιέρου, σε μια παράσταση που μιλά αυτούσια την έμμετρη γλώσσα του συγγραφέα (μέσα από την υποδειγματική μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη) αλλά ως εικόνα μας ταξιδεύει στα ελληνικά 80s και 90s και αναγνωρίσιμους χαρακτήρες της δικής μας πραγματικότητας.

4%
Ιώ Βουλγαράκη, «Μάκιναλ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου)
Ιώ Βουλγαράκη, «Μάκιναλ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου)

Γραμμένο το 1928, στις παραμονές του οικονομικού Κραχ, και εμπνευσμένο από πραγματική δικαστική υπόθεση, το έργο της Σόφι Τρέντγουελ αφηγείται τη συντριβή μιας γυναίκας που διψά για ελευθερία μέσα σε ένα απρόσωπο σύστημα που ορίζει ρόλους και ζωές. Πάνω σε αυτό το υλικό η Βουλγαράκη παρέδωσε μια από τις καλύτερες σκηνοθεσίες της.

4%
Ιόλη Ανδρεάδη, «The Artaud Trilogy» (Θέατρο Τέχνης)
Ιόλη Ανδρεάδη, «The Artaud Trilogy» (Θέατρο Τέχνης)

Από το σπαρακτικά εξομολογητικό «Κόκκαλο» στη σκοτεινή «Οικογένεια Τσέντσι» και τον πυρακτωμένο λόγο του «Αρτω/Βαν Γκογκ» επιχειρεί μια κατάδυση στη ζωή και το έργο του επιδραστικού διανοητή και καλλιτέχνη του θεάτρου Αντονέν Αρτώ ως σκηνοθέτρια αλλά και συνυπογράφοντας τα κείμενα της θεατρικής τριλογίας.

7%
Δημήτρης Καραντζάς, «Θείος Βάνιας» (Θέατρο Προσκήνιο)
Δημήτρης Καραντζάς, «Θείος Βάνιας» (Θέατρο Προσκήνιο)

Γύρω από ένα τεράστιο και πλουσιοπάροχο τραπέζι, που δεν αφήνει εύκολα διεξόδους διαφυγής, ο γνωστός σκηνοθέτης έστησε μια συγκινητική παράσταση με ήρωες που σταλάζουν παραίτηση σε κάθε τους φράση και κίνηση.

14%
Δημήτρης Τάρλοου, «Το κουκλόσπιτο» (Θέατρο Πορεία)
Δημήτρης Τάρλοου, «Το κουκλόσπιτο» (Θέατρο Πορεία)

Μεταφέρει το κλασικό έργο του Ίψεν στην εποχή μας και καταθέτει μια ενδιαφέρουσα και προσεγμένη αισθητικά παράσταση που επικεντρώνει στις ανθρώπινες σχέσεις, τους κοινωνικούς ρόλους και την ψευδαίσθηση ενός επιτυχημένου γάμου.

10%
Ακύλλας Καραζήσης, «Μικρό αναρχικό καλοκαίρι / Βαρκελώνη ’36» (Θέατρο Τέχνης)
Ακύλλας Καραζήσης, «Μικρό αναρχικό καλοκαίρι / Βαρκελώνη ’36» (Θέατρο Τέχνης)

Ένα ασυνήθιστο σκηνικό εγχείρημα που καταπιάστηκε με το αναρχικό κοινωνικό μοντέλο το οποίο επικράτησε για λίγους μήνες στη Βαρκελώνη εν μέσω του Ισπανικού Εμφυλίου, δοκιμάζοντας τα θεατρικά όρια και ανοίγοντας συζήτηση με το κοινό.