- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
15 ραντεβού γι’ αυτή την εβδομάδα | 30 Ιουνίου - 6 Ιουλίου
Iggy Pop και Pet Shop Boys στην πλατεία Νερού, Παρθένης στην Εθνική Πινακοθήκη, Καβάκος στο Ηρώδειο, παραστάσεις από τις Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας και Καρολίν Γκυγελά Ενγκυγέν στην Πειραιώς 260 κ.ά.
15 πολιτιστικές προτάσεις για αυτή την εβδομάδα 30 Ιουνίου - 7 Ιουλίου 2022. Οι καλύτερες προτάσεις για συναυλίες, εκθέσεις, θέατρο, χορό
Release Athens 2022: Iggy Pop, Liam Gallagher, Sleaford Mods, The K's
Ξέρω πού θα είσαι αυτό το Σαββατόβραδο. Αφού ο Iggy Pop θα ηλεκτρίζει τη σκηνή του Release Athens 2022 με θρυλικά τραγούδια του, όπως τα I Wanna Be Your Dog, The Passenger, Lust For Life και Gimme Danger, δεν θέλει και ερώτημα. Αυτή η νύχτα, όμως, μας επιφυλάσσει κι άλλες υποσχόμενες συναντήσεις. Με τον «bigmouth» της Britpop, Liam Gallagher σε επιτυχίες από την προσωπική του πορεία και τους Oasis· τους «αυθάδεις» Sleaford Mods –που ο Ίγκι θεωρεί ως «την πιο αξιόπιστη μπάντα του καιρού μας»– και την indy rock βρετανική μπάντα The K's που ετοιμάζουν το ντεμπούτο album τους.
Πλατεία Νερού, 2 Ιουλίου
Στον «ονειρικό κόσμο» των Pet Shop Boys
Aμαρτία θα είναι να μην είσαι στο Φάληρο απόψε Πέμπτη αν ψήνεσαι για χορό σε synth-pop ρυθμό. Ο Neil Tennant και ο Chris Lowe, το πιο επιτυχημένο ντουέτο στην ιστορία της βρετανικής σκηνής, με 42 Top-30 singles, 22 επιτυχίες τους στην κορυφαία δεκάδα, τέσσερις πρωτιές, 14 Top-10 albums στο Ηνωμένο Βασίλειο και αντίστοιχη αποδοχή σε ολόκληρο τον κόσμο, έρχονται στο Release Athens 2022 με το Dreamworld: The Greatest Hits Live. Ετοιμάσου, λοιπόν, να τραγουδήσεις It’s A Sin, West End Girls, Heart, Go West, Always On My Mind, Love Comes Quickly, Domino Dancing και όχι μόνο. Μαζί τους, οι αγαπημένοι του ελληνικού κοινού, Thievery Corporation, ο Κ. Βήτα και ο Bobya Cottisha.
Πλατεία Νερού, 30 Ιουνίου
O πρωτεϊκός Κωνσταντίνος Παρθένης
Συνομίλησε με τα εικαστικά ρεύματα του μοντερνισμού με ένα ζωγραφικό ιδίωμα απόλυτα προσωπικό, που άντλησε εικονογραφικές αναφορές από την αρχαιότητα και τη βυζαντινή τέχνη. Υπήρξε από τους πρώτους καλλιτέχνες που επέβαλε τις ρηξικέλευθες απόψεις του για τον μοντερνισμό και έκανε πράξη την πεποίθησή του ότι ο καλλιτέχνης οφείλει να έχει την υποστήριξη του κράτους. Από τα γοητευτικά ύπαιθρα που δημιούργησε εκ του φυσικού επιστρέφοντας από το Παρίσι στον οραματικό κόσμο της ώριμης ζωγραφικής του, που ενοικείται από αλληγορικές και συμβολικές παραστάσεις, η έκθεση για τον Κωνσταντίνο Παρθένη (1878-1967), η πρώτη αναδρομική στην ανανεωμένη ΕΠΜΑΣ, έρχεται να φωτίσει άγνωστες πλευρές του βίου και του έργου του.
Εθνική Πινακοθήκη, από τις 6 Ιουλίου
Η επιστροφή της Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας
Έχοντας στις αποσκευές της τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό από τη Μπιενάλε της Βενετίας (2018), η διακεκριμένη χορογράφος ξανασυναντά το κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (μετά τις Βάκχες και το of ivory and flesh - statues also suffer) με ένα έργο στο οποίο κυριαρχούν το δαιμονικό στοιχείο, η μεταμόρφωση, ο σουρεαλισμός αλλά και το χιούμορ. Παραταγμένοι ως χορωδοί πάνω σε μια εξέδρα, οι εννέα χορευτές της εξερευνούν, όπως υποδηλώνει ο τίτλος του έργου «Μal – Embriaguez divina», το κακό ως θεϊκή μέθη, αλλά και σε ποικίλες διαστάσεις του, ηθικές, θρησκευτικές και πολιτικές, ως συνθήκη έκστασης, καλλιτεχνικής δημιουργίας και κοινωνικής ανατροπής. Μετά την πρώτη παράσταση θα συζητήσει για τη δουλειά της με την Στέφανι Καρπ και τον Κωνσταντίνο Τζήκα.
Πειραιώς 260, 30 Ιουνίου & 1 Ιουλίου, στις 21:00
Η ελπίδα της αδελφοσύνης
Όταν ένα μέρος της ανθρωπότητας εξαφανίζεται στο διάστημα λόγω ενός εξωφρενικού ατυχήματος, οι εναπομείναντες κάτοικοι της Γης καταφεύγουν στα λεγόμενα «κέντρα φροντίδας» απ’ όπου μπορούν να στείλουν σύντομα μηνύματα στους αγνοούμενους οικείους τους. Προσπαθούν να επουλώσουν τα τραύματά τους, να κατανοήσουν την ιστορία και να προετοιμάσουν τη μνήμη του επόμενου αιώνα. Ποια η κληρονομιά που θα αφήσουν; Η γνώριμή μας από τη «Σαϊγκόν» της Γαλλοβιετναμέζα Καρολίν Γκυγελά Ενγκυγέν επανακάμπτει στην Πειραιώς 260. Με ένα ανσάμπλ επαγγελματιών και ερασιτεχνών ηθοποιών, όπως συνηθίζει, εστιάζει στην έννοια της «Αδελφοσύνης» κοιτάζοντας αυτή τη φορά όχι στο αποικιοκρατικό παρελθόν αλλά στο μέλλον μέσα από ένα παραμύθι επιστημονικής φαντασίας.
Πειραιώς 260, 6 & 7 Ιουλίου, στις 20:00
Με ήχο κλασικό
Τα μεγάλα ονόματα δεν θα λείψουν από τις επιλογές των φίλων της κλασικής μουσικής. Στις 6 Ιουλίου ο κορυφαίος βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος παίρνει θέση στην ορχήστρα του Ηρωδείου μαζί με έξι εκλεκτούς μουσικούς (τους Αλέξανδρο Σακαρέλλο και Νωέ Ινούι στο βιολί, τον Ηλία Λιβιεράτο στη βιόλα, τον Τιμόθεο Γαβριηλίδη-Πέτριν στο βιολοντσέλο, τον Μιχάλη Σέμση στο κοντραμπάσο και τον Ιάσονα Μαρμαρά στο τσέμπαλο) για να παρουσιάσουν κοντσέρτα για βιολί του Μπαχ. Στην εκπνοή του Ιούνη, πάντως, στις 30 του μήνα, λέμε να πιάσουμε δωρεάν θέση στο γρασίδι του Κήπου του Μεγάρου Μουσικής για να απολαύσουμε από οθόνης την Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τον σερ Σάιμον Ρατλ σε έργα Στραβίνσκι και Ραχμάνινοφ.
Αρχαίο δράμα στα φεστιβάλ της πόλης
Κωμωδία ή τραγωδία; Και τα δύο προσφέρει η εβδομάδα. Στο Κηποθέατρο Παπάγου (30 Ιουνίου & 1 Ιουλίου) και κατόπιν στο Δημοτικό θέατρο Άλσους Δημήτρης Κιντής στην Ηλιούπολη (3 & 4 Ιουλίου) ανεβαίνει η αυλαία για τις «Θεσμοφοριάζουσες», όπου ο Αριστοφάνης στρέφει τα βέλη της κριτικής του, κλασικά, στον Ευριπίδη βάζοντας στη σκηνή τις γυναίκες της Αθήνας αποφασισμένες να τον εκδικηθούν που τις κακολογεί. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Μπέζος, με τον ίδιο και τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Φωτεινή Μπαξεβάνη και Λαέρτη Μαλκότση στη διανομή. Δημοφιλείς πρωταγωνιστές και στον σοφόκλειο «Φιλοκτήτη» που υπογράφει σκηνοθετικά η Μαρλέν Καμίνσκυ στο Θέατρο Βράχων (4 & 5 Ιουλίου) επιδιώκοντας να αναδείξει «το κάλλος που βρίσκεται στην πάλη, στο άγριο, στα πιο σκοτεινά συναισθήματα». Στον ρόλο του πληγωμένου ομώνυμου ήρωα ο Τάσος Νούσιας, Νεοπτόλεμος ο Γιώργος Αμούτζας, ενώ ο λόγος του πολυμήχανου Οδυσσέα θα ηχήσει από την ερμηνεία της Μαρίας Πρωτόπαππα.
Επετειακός Μποστ από το Θέατρο Στοά
Κλείνει μισόν αιώνα πορείας το θέατρο του Θανάση Παπαγεωργίου και της Λήδας Πρωτοψάλτη και το γιορτάζει με μια συρραφή αποσπασμάτων από τη δουλειά του Μποστ. Η Φαύστα, η Καλόγρια, η Μαρία Πενταγιώτισσα, ο πάτερ Αμβρόσιος, η Μαριάνθη, συναντιούνται στους γάμους του Ριτσακίου με τον Πάρι, ο οποίος θα έχει τραγική κατάληξη από την ξαφνική εμφάνιση του Κολόμβου και την απόφαση της Μήδειας να σφάξει τα παιδιά της, λόγω της ερωτικής διαγωγής του Ιάσονα. Με τίτλο «Ακούω ήχον κώδωνος», η παράσταση περιοδεύει από το Κατράκειο (3 Ιουλίου) και την Πετρούπολη (4 Ιουλίου) στου Παπάγου (5 Ιουλίου) και την Ηλιούπολη (6 & 7 Ιουλίου).
Με ντόπια υπογραφή στο Φεστιβάλ Αθηνών
Γυναίκες που αντέδρασαν και χάραξαν τον δικό τους δρόμο φέρνουν στην σκηνή δυο εγχώριες παραγωγές. Στην «Άνοιξη» (2-4 Ιουλίου) η Γιούλα Μπούνταλη καταπιάνεται με την αληθινή ιστορία μιας ομάδας μαθητριών του Γυμνασίου Θηλέων στο Μεσολόγγι το 1960 οι οποίες αντιτέθηκαν στην ίδρυση Πρακτικού Γυμνασίου στο Αρρένων που θα απέκλειε τις ίδιες από τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης. Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος, πάλι, ανεβάζει την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (5-7 Ιουλίου) τοποθετώντας τη δράση σε ένα κυβερνητικό τηλεοπτικό κανάλι, όπου κάθε πολιτική διαπραγμάτευση πραγματοποιείται σε ζωντανό χρόνο. Στον ομώνυμο ρόλο η ταλαντούχα Κίττυ Παϊταζόγλου, η οποία φέτος συναντά για δεύτερη φορά την εμβληματική ηρωίδα μετά την εξαιρετική Αντιγόνη του Ανούιγ στο θέατρο Τέχνης.
Αναζητώντας τον Οδυσσέα
Πόσες Οδύσσειες περιλαμβάνει η Οδύσσεια; «Γράφοντας» με ακρυλικά μελάνια πάνω σε διαφάνειες, ο Αλέξανδρος Μαγκανιώτης χαρτογραφεί τις περιπέτειες του μυθικού ήρωα μέσα και από το φίλτρο της δικής του οικογενειακής ιστορίας. Στην έκθεση με τίτλο «Return» με σχέδια και λέξεις επιδιώκει να μιλήσει για την ανθρώπινη θέληση που ξεπερνά τα όρια, τη γνώση και την απώλεια, τον νόστο αλλά και την ταυτότητα των νεοελλήνων.
The Project Gallery, έως 10 Σεπτεμβρίου
Φεϊντό στην ταράτσα
«Η Λεονί εν αναμονή» νιώθει τους πρώτους πόνους του τοκετού και εκφράζει κάθε τόσο περίεργες απαιτήσεις στον (υπομονετικό) σύζυγό της. Ο ερχομός των γονιών της και της ιδιόρρυθμης μαίας μάλλον θα περιπλέξουν τα πράγματα και κάπως έτσι, μέσα από σουρεάλ διαλόγους, ο Ζορζ Φεϊντό σατιρίζει τα ήθη της αστικής κοινωνίας των αρχών του 20ού αιώνα και τις ανθρώπινες αδυναμίες. «Αεράτη» πρεμιέρα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Τάσος Πυργιέρης στην ταράτσα του Γαλλικού Ινστιτούτου.
Γαλλικό Ινστιτούτο, 6-9 Ιουλίου, στις 21:00
Ξανακοιτάζοντας την Αθήνα
Είκοσι οκτώ εκθέσεις, εγκαταστάσεις και περφόρμανς από 170 και πλέον καλλιτέχνες και επιμελητές κομίζει το 9ο Back to Athens, και φέτος στο πανέμορφο κτίριο της Πατησίων 65. Με τίτλο «No apocalypse now, a review» προτείνει μια επιστροφή στην αλληγορική Αθήνα, επανεξετάζοντας τη δημοκρατία και τους θεσμούς, την πολιτική, ιδεολογική, σεξουαλική, διαφυλετική συνύπαρξη και τη δικαιοσύνη.
Μέγαρο Ησαϊα, έως 3 Ιουλίου