Η κορυφαία στιγμή του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου
Είναι αυτοί οι ξαφνικοί αιφνιδιασμοί που γεννούν τις έντονες αναμνήσεις.
Συγκίνησε η καθιερωμενή μεσημεριανή συναυλία, στο πλαίσιο του Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου, ενταγμένη στη θεματική της «Ελευθερίας»
Στη μεσημεριανή συναυλία της 18ης Αυγούστου που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου, πηγαίνεις σχεδόν πάντα με τη βεβαιότητα ότι θα σου αποκαλυφθεί ένας θησαυρός.
Φτάνεις στο Συνεδριακό Κέντρο Μολύβου, εκεί που κάποτε στεγαζόταν το τζαμί, ανοιχτός να εισπράξεις ό,τι θα σου προσφέρει η μουσική, ήδη προετοιμασμένος. Είναι η ράθυμη διάθεση της ώρας (μεσημέρι καλοκαιριού στις 12μ.μ.), είναι που για να πας μέχρι εκεί έχεις ανηφορίσει τα γραφικά δρομάκια του χωριού κοιτώντας κλεφτά μέσα στα μαγαζιά και τα σπίτια, έχεις «πιάσει» κουβέντες περαστικών, έχεις απολαύσει μία σχετική πρωινή ηρεμία και εκεί, στην αυλή του Κέντρου, συναντάς τους ακροατές των βραδινών συναυλιών με την πρωινή τους διάθεση, που θα σταματήσουν για μία ώρα εδώ και μετά θα χαθούν κάπου στο νησί…
Η φετινή Μεσημεριανή συναυλία, ενταγμένη στη θεματική της «Ελευθερίας», διαπραγματεύονταν την «Επανάσταση», με έργα του Μπετόβεν («Τα ερείπια των Αθηνών»), του Ραβέλ («Σονάτα για βιολί και βιολοντσέλο») και το έργο του Νικόλα Αστρινίδη , «Επανάσταση από τη Συμφωνία ≪1821».
Οι περισσότεροι περιμέναμε με ενδιαφέρον να ακούσουμε το έργο του Αστρινίδη που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1971 στα Δημήτρια της Θεσσαλονίκης, επετειακό για τα 150 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Στο πρόγραμμα έγραφε πως «ο Αστρινίδης αποθεώνει(..) τη διττή ≪ανάσταση πίστεως και πατρίδας≫.
Το έργο ερμήνευσαν μουσικοί που εμφανίζονται στις σπουδαιότερες σκηνές του κόσμου και τα τελευταία καλοκαίρια κάνουν στάση στο Μόλυβο, στο ελληνικό, βορειοανατολικό άκρο της Ευρώπης, για να συμμετάσχουν στο Φεστιβάλ. Ανάμεσά τους και ο Julian Pregardien, ένας από τους πιο σημαντικούς τενόρους της γενιάς του.
Η εκτέλεση του έργου υποδειγματική. Και η συγκίνηση που εμείς οι λίγοι τυχεροί (λίγοι λόγω των περιορισμών της πανδημίας) αισθανθήκαμε, αυτή η απροσδόκητη μέθεξη που μας κατέλαβε μεθυστικά όταν τα λόγια και η μελωδία από το Χριστός Ανέστη και τον Εθνικό Ύμνο ακούστηκαν στην αίθουσα, μας βρήκαν μετόχους μίας μοναδικής στιγμής, μία ματιά μόνο της οποίας θα πάρετε στο παρακάτω βίντεο. Ο ενθουσιασμός μας δε μπορεί να αποτυπωθεί στο κείμενο αυτό και δε μπορείτε να δείτε τα μάτια μας βουρκωμένα από συγκίνηση. Την κρατάμε εμείς, θα τη φυλάμε για πάντα στην καρδιά μας, τυχεροί κοινωνοί μία σπουδαίας «στιγμής» της μεγάλης Τέχνης.
Οι μουσικοί:
Γιούλιαν Πρεγκαρντιέν, τενόρος
Mαρκ Μπούτσκοφ βιολί,
Χάιγιουν Παρκ βιολί,
Πρζέμισλαβ Πουζάνεκ βιόλα,
Άιβιντ Ρίνγκσταντ βιόλα,
Μπένεντικτ Κλέκνερ βιολοντσέλο,
Μάρκο Μπεχτάς κοντραμπάσο,
Πάμπλο Μπαρραγκάν κλαρινέτο,
Τέο Πλατ φαγκότο,
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο
Video credits
Camera: Manuel Rennwanz
Sound: Kaspar Wollheim
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε η πρωταγωνίστρια της σειράς ταινιών
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.