- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ακρόπολη: Η φωτογράφιση Dior και η νέα απάντηση Μενδώνη σε ΣΥΡΙΖΑ
Τι υποστήριξε στην επίκαιρη ερώτησή του ο Κώστας Ζουράρις, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ
Η Λίνα Μενδώνη έδωσε νέα απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ για τη φωτογράφιση του οίκου Dior στην Ακρόπολη, μετά την επίκαιρη ερώτηση από τον Κώστα Ζουράρι.
Μαίνεται η πολιτική κόντρα ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και τον ΣΥΡΙΖΑ για τη σχεδιαζόμενη φωτογράφιση του οίκου Dior στην Ακρόπολη.
Η συγκεκριμένη φωτογράφιση στον Ιερό Βράχο αφορά τη νέα συλλογή του οίκου Dior που είναι εμπνευσμένη από την Ελλάδα και αφιερωμένη στην επέτειο για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
Η Λίνα Μενδώνη, κλήθηκε για μία ακόμη φορά να απαντήσει στη Βουλή -αυτήν τη φορά σε επίκαιρη ερώτηση του Κώστα Ζουράρι. Η υπουργός Πολιτισμού επανέλαβε ότι τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες από τον νόμο. «Το τελικό αίτημα όπως διαμορφώθηκε μετά και τις αυτοψίες από τα αρμόδια στελέχη, εισήχθη με θετική γνωμοδότηση στο ΚΑΣ κατόπιν θετικών εισηγήσεων των εφοριών αρχαιοτήτων. Τα 30 μέλη του συμβουλίου συνεκτιμώντας τα δεδομένα, γνωμοδότησαν ομόφωνα υπέρ της αίτησης» ξεκαθάρισε η Λίνα Μενδώνη.
Υπενθυμίζεται το ΚΑΣ είπε «ναι» στη φωτογράφιση του οίκου Christian Dior στην Ακρόπολη, με την κα Μενδώνη να απαντά σε επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή η Σία Αναγνωστοπούλου, κάνοντας λόγο για fake news του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υποστήριξε ότι με αυτήν την απόφαση η Ακρόπολη μετατρέπεται σε πασαρέλα.
«Η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ να παράξει επί 4,5 χρόνια πολιτιστική πολιτική, τον έχει οδηγήσει σε απεγνωσμένες ανακοινώσεις οι οποίες στηρίζονται, είτε σε διαστρεβλώσεις, είτε σε fake news» είχε τονίσει με νόημα η κα Μενδώνη. Παράλληλα, είχε κάνει και μια αναφορά - καρφί στο «πολύπαθο» και χωρίς καμία συντήρηση αναβατόριο της Ακρόπολης, που δεν σταματούσε να τίθεται εκτός λειτουργίας και το οποίο αντικαταστάθηκε από έναν υπερσύγχρονο ανελκυστήρα επί κυβερνήσεως ΝΔ στον Ιερό Βράχο.
Λίνα Μενδώνη για φωτογράφιση οίκου Dior στην Ακρόπολη - Τι απάντησε στον Κώστα Ζουράρι
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής της η υπουργός Πολιτισμού υπεραμύνθηκε της απόφασης να πραγματοποιηθεί η φωτογράφιση στην Ακρόπολη.
Σύμφωνα με την κα Μενδώνη, η φωτογράφιση θα γίνει στους εξωτερικούς χώρους και όχι εντός των μνημείων. Η υπουργός Πολιτισμού δεν άφησε ασχολίαστη και την αναφορά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ περί «τριάκοντα τυράννων», επισημαίνοντας ότι οι 30 αρχαιολόγοι που γνωμοδότησαν θετικά για να γίνει η φωτογράφιση στην Ακρόπολη, είναι «επιστήμονες εγνωσμένου κύρους».
«Δεν καταλαβαίνω γιατί τέτοια προσέγγιση μιας Ελλάδας και ενός πολιτισμού εγκλωβισμένου στην ιδεοληψία, την απομόνωση και τη μιζέρια» τόνισε ακόμη η κα Μενδώνη, απαντώντας στον ισχυρισμό Ζουράρι για «βδελύκτροπον Dior», «οπισθέλκουσες χανούμισσες που παρελαύνουν με εσώρουχα» και «περισφύρια που θα περιφέρονται».
Και κατέληξε, υπογραμμίζοντας: «Εμείς πιστεύουμε σε μια σύγχρονη, δημιουργική, εξωστρεφή Ελλάδα που χωρίς συμπλέγματα και εκπτώσεις διεκδικεί τη θέση που της ανήκει».
Κώστας Ζουράρις: Τι υποστήριξε για τη φωτογράφιση Dior στην Ακρόπολη - Γιατί επιτέθηκε στη Λίνα Μενδώνη
Στην επίκαιρη ερώτησή του ο Κώστας Ζουράρις, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οι ιεροί ναοί, όχι τα κοσμικά, δίδονται μόνο σε 2 περιπτώσεις τα τελευταία 3.000 χρόνια! Σε αστέγους και πρόσφυγες και όταν το αποφασίζει η ενορία για λόγους συγκεκριμένους. Πάσα άλλη χρήση δεν είναι δεκτή».
Και πρόσθεσε: «Υπάρχει αυτό το βδελύκτροπον της Dior, το 1951 όταν δόθηκε από το αμερικανικοδωσιλογικό κράτος. Ο πατέρας μου ήταν ακόμα φυλακισμένος όταν γινόταν το πορνοφωτοστάσιον από το κράτος στο ναό της παρθένου με τα oπισθέλκουσα τα μοντέλα. Ο οίκος είναι βεβαρημένος από αυτό. Θα γίνουμε Τουρκαλάδες που δώσανε αυτοί σε χανούμισσες για να παρελαύνουν με εσώρουχα στο ναό της Αγίας Ειρήνης; Τουρκαλάδες γίναμε; Έλεος δηλαδή».
«Μετατρέψατε το ΚΑΣ στους τριάκοντα τυράννους των Αθηνών» ανέφερε ακόμη, συμπληρώνοντας: «Αυτή η φωτογράφιση αν υπάρχει προβολή των ντεανσέ πάνω στα κιονόκρανα και στα αετώματα διότι προβάλουν εσώρουχα, εξώρουχα και άλλα διάφορα… με όλα τα περισφύρια που θα περιφέρονται εκεί, αν υπάρξει αυτό, να μη συνδέονται με φωτοεπαφή με τα προελαύνοντα ηδονικά κοράσια που δεν ανήκουν καν στο άσμα του Διγενή Ακρίτα».
Λίνα Μενδώνη - Η απάντηση σε Ζουράρι για τη φωτογράφιση του οίκου Dior σε Ακρόπολη - Ολόκληρες η Πρωτολογία και η Δευτερολογία
- Πρωτολογία
«κ. Βουλευτά, Ο οίκος Dior πρότεινε στο Υπουργείο Τουρισμού, με αφορμή την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση, ένα σύνολο εορταστικών εκδηλώσεων που προβάλλει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τους Έλληνες δημιουργούς (γιατί χρησιμοποιεί μόνον Έλληνες δημιουργούς) και τεχνίτες και τα ελληνικά εργαστήρια.
» Το Υπουργείο Τουρισμού διαβίβασε στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού τα αιτήματα του οίκου Dior, δια των συνεργαζόμενων με αυτόν στην Ελλάδα εταιρειών, για τη χορήγηση άδειας φωτογράφισης ή κινηματογράφησης και παρουσίαση της συλλογής "Cruise 2022" σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, τον μήνα που διανύουμε, τον Ιούνιο του 2021.
» Το τελικό αίτημα, όπως διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία στελεχών του Υπουργείου Τουρισμού με τους αρμοδίους του συγκεκριμένου Οίκου, και μετά από διενέργεια αυτοψιών στους ζητηθέντες χώρους από τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Τουρισμού, εισήχθη με θετική γνωμοδότηση προς το ΚΑΣ από τις τρεις συναρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΠΟΑ (ΔΙΠΚΑ, ΔΔΑΜΕΕΠ, ΔΔΕΑΜ) κατόπιν θετικών εισηγήσεων των αρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, Ανατολικής Αττικής και Κορινθίας. Αντίστοιχη διαδικασία ακολουθήθηκε και για την εισαγωγή του αιτήματος στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων δια της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου (ΔΙΠΑΝΣΜ) κατόπιν εισηγήσεως της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Εργων Αττικής.
» Το αίτημα προς το ΚΑΣ, το οποίο περιελάμβανε λήψεις για το διάστημα από 16 έως 22 Ιουνίου, συνολικά για όλους τους χώρους, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου προετοιμασίας, αφορούσε τη διεξαγωγή φωτογράφισης στην Ακρόπολη. Στο αίτημα συμπεριλαμβανόταν και κινηματογράφηση, ως καταγραφή του εγχειρήματος με τη μορφή ρεπορτάζ.
» Σε ο,τι αφορά στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, το αίτημα αφορούσε λήψεις, σταθερές φωτογραφίες μόδας και γενικές, σε σημεία μέσα και έξω από το μνημείο, με την παρουσία μοντέλων με βραδινά φορέματα. Και εδώ, περιλαμβανόταν κινηματογράφηση για την καταγραφή του εγχειρήματος.
» Επιπλέον, ζητήθηκε η φωτογράφιση και κινηματογράφηση στην Αρχαία Αγορά, τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και τον Ναό του Διός στη Νεμέα, στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας της συλλογής.
» Ως προς το Καλλιμάρμαρο (σ.σ. επίδειξη μόδας στις 17 Ιουνίου), ζητήθηκε από το ΚΣΝΜ η άδεια παρουσίασης της συλλογής των ενδυμάτων Cruise 2021, φωτογράφισης, κινηματογράφησης, αεροκινηματογράφησης, απ’ ευθείας αναμετάδοση της εκδήλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο και ανάρτησής της στον επίσημο ιστοχώρο του οίκου Dior.
» Στις συνεδριάσεις του ΚΑΣ, στις 25ης/5/2021, και του ΚΣΝΜ, στις 27/5/2021, παρουσιάστηκε διεξοδικά το σύνολο των αιτημάτων και οι απόψεις των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ και συζητήθηκαν γενικότερα ζητήματα ως προς το περιεχόμενο και το πνεύμα του εγχειρήματος, αλλά και τις επιμέρους τεχνικές και λειτουργικές λεπτομέρειες.
» Τα 30 μέλη των Συμβουλίων, όπως είπατε κι εσείς, συνεκτιμώντας όλα τα δεδομένα γνωμοδότησαν ομόφωνα υπέρ της έγκρισης των αιτημάτων.
» Το ΚΑΣ γνωμοδότησε ομόφωνα για την πραγματοποίηση φωτογράφισης στην Ακρόπολη, και όχι μέσα στον Παρθενώνα, όχι μέσα στον Ναό της Παναγίας της Αθηνιώτισσας, όταν υπήρχε, εννοώ στον χώρο αυτό τον οποίον καταλάμβανε. Ως προς την κινηματογράφηση, το Συμβούλιο έκρινε ότι θα πρέπει να περιοριστεί μόνο κατά την προετοιμασία του εγχειρήματος εντός του χώρου του παλαιού μουσείου και για τις λήψεις εκτός των Προπυλαίων της Ακροπόλεως. Επιπλέον, το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τις λήψεις στο Ηρώδειο, την Αρχαία Αγορά, εκτός του ναού - δεν θα γίνει λήψη μέσα στον ναό του Ηφαίστου και της Αθηνάς Εργάνης, τον ναό του Ποσειδώνα (εκτός του ναού) και τη Νεμέα, τον Ναό του Διός και πάλι εκτός του ναού. Επομένως, το Συμβούλιο γνωμοδότησε για την πραγματοποίηση λήψεων όχι στο εσωτερικό των ναών.
» Αντιστοίχως ομόφωνα θετική ήταν και η γνωμοδότηση του ΚΣΝΜ για την χρήση του Καλλιμάρμαρου.
» Τα Συμβούλια έθεσαν μια σειρά όρους και προϋποθέσεις που περιλαμβάνονται στις αντίστοιχες αποφάσεις. Οι αποφάσεις των δύο αρμοδίων γενικών διευθυντριών εκδόθηκαν σήμερα και αφορούν στη διαδικασία των λήψεων, την εύρυθμη λειτουργία των χώρων, την προστασία των μνημείων, την καταβολή των τελών υπέρ του ΟΔΑΠ και τη χρήση των απεικονίσεων των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων αρμοδιότητας του ΥΠΠΟΑ, σύμφωνα πάντα με τις διατάξεις του ν 3028/2002.
» Ολοκληρώνοντας, θέλω να επισημάνω ότι και στην περίπτωση του Dior, ακολουθήθηκε κατά γράμμα η προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία η οποία ακολουθείται σε όλα τα συναφή αιτήματα».
- Δευτερολογία
«Ευχαριστώ πολύ κ. Προέδρε. Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω την ανησυχία, κ. Ζουράρι, ούτε τη δική σας ούτε της παράταξής σας σχετικά με τις εκδηλώσεις του Οίκου Dior. Σας είπα και το επαναλαμβάνω ότι τηρήθηκαν απολύτως οι προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες οι οποίες ορίζουν όλα αυτά τα πράγματα τα οποία αναφέρετε και τα οποία σας προβληματίζουν και για τη φωτογράφιση και για την κινηματογράφηση. Γι’ αυτό ο Αρχαιολογικός Νόμος συζητά για φωτογραφίσεις και κινηματογραφήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους, σε μνημεία και όλες αυτές οι διαδικασίες τηρήθηκαν.
Επίσης, αυτούς που ονομάζετε "τριάκοντα τυράννους", είναι τριάντα, κύρους υψηλού, επιστήμονες που δεν είναι τόσο κολακευτικό να τους ονομάζετε τυράννους. Όσο δε για αυτά που ονομάσατε "τριάκοντα αργύρια", το ελληνικό κράτος και το Υπουργείο Πολιτισμού έχει καθορίσει τουλάχιστον από το 2011, τα τέλη τα οποία αντιστοιχούν στη χρήση των μνημείων, στην παραχώρηση των μνημείων στις κινηματογραφήσεις και στις φωτογραφίσεις.
» Επομένως, με βάση τη σχετική νομοθεσία, το σύνολο του σχετικού πλαισίου, καθορίζονται και τα τέλη τα οποία κατατίθενται από τον όποιο χρήστη, τον όποιον ενδιαφερόμενο στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί τέτοια προσέγγιση μιας Ελλάδας κι ενός πολιτισμού -θα το επαναλάβω- εγκλωβισμένη στην ιδεοληψία, την απομόνωση και τη μιζέρια.
» Εμείς πιστεύουμε σε μια σύγχρονη, δημιουργική, εξωστρεφή Ελλάδα που χωρίς συμπλέγματα και εκπτώσεις διεκδικεί τη θέση που της ανήκει. Επίσης, δεν μπορώ να φανταστώ γιατί τις υπουργικές αποφάσεις βάσει των ομοφώνων γνωμοδοτήσεων των δύο Κεντρικών Συμβουλίων τις οποίες υπογράφουν οι αρμόδιες γενικές διευθύντριες -εδώ απλώς να επισημάνω ότι είναι οι ίδιες γενικές διευθύντριες οι οποίες επελέγησαν την περίοδο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- δεν μπορώ να φανταστώ πώς είναι δυνατόν να τις αμφισβητείτε ως νόμιμες. Προφανώς είναι νόμιμες. Δεν είναι δυνατόν.
» Το είπα και το λέω με κάθε ευκαιρία: οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ έχουν χρέος την προστασία των μνημείων, του πολιτιστικού αποθέματος. Δεν παραβαίνουν αυτό το καθήκον τους. Όχι, κ. βουλετά, είναι συνεπείς και με βάση το θεσμικό πλαίσιο το οποίο έχουν, διαχειρίζονται τα μνημεία, αποδίδουν τα μνημεία στην κοινωνία, παραχωρούν τα μνημεία σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρχαιολογικού Νόμου και εισπράττουν τα νόμιμα τέλη τα οποία μία εικοσαετία έχουν επιβληθεί από την ελληνική Πολιτεία, με τροποποίηση, όπως σας είπα, το 2011.
» Προκειμένου να δείτε όλους τους επιμέρους όρους καταθέτω στα πρακτικά και τις δύο αποφάσεις οι οποίες είναι το αποτέλεσμα των ομοφώνων γνωμοδοτήσεων και των δύο Κεντρικών Συμβουλίων του Υπουργείου. Ευχαριστώ».
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Λίνα Μενδώνη: Ο επαναπατρισμός πολιτιστικών αγαθών αποτελεί ζήτημα εθνικής σημασίας
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
«Η σύγχρονη σκηνή του χορού στην Ελλάδα είναι εφτάψυχη και παραμένει ολοζώντανη»
Πώς ένα σπάνιο σχέδιο των «Τριών Χαρίτων» του Ραφαήλ αποκαλύπτει τις ιδέες της εποχής για το γυμνό, τη σεμνότητα, την ντροπή
Επιμελήθηκε μεγάλο μέρος του έργου του πατέρα του και εξάπλωσε το σύμπαν της Μέσης Γης
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.