Η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» στο ΕΜΣΤ
Η Πρόεδρος στάθηκε σε πολλά έργα, ελληνικά και ξένα, συζητώντας με τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη
Επίσκεψη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης πραγματοποίησε η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη την περασμένη Κυριακή.
Η Γιάννα Αγγελοπούλου ανταποκρίθηκε στην ανοιχτή πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, ο οποίος είναι επίσης και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής «Ελλάδα 2021», να επισκεφτεί το ΕΜΣΤ, που άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ήταν μια επίσκεψη χαλαρή, χωρίς πρωτόκολλο και επισημότητες. Αν και καλεσμένη, η κυρία Αγγελοπούλου, πλήρωσε το εισιτήριό της στην είσοδο, ενώ πριν φύγει επισκέφτηκε το πωλητήριο του Μουσείου, από όπου αγόρασε παιδικά βιβλία τέχνης για τις εγγονές της. Τηρώντας τα μέτρα προστασίας, ο Γενικός Γραμματέας και η Πρόεδρος, πέρασαν μαζί δυο ώρες περιδιαβαίνοντας τους ορόφους του Μουσείου. Οι δυο τους γνωρίζονται αρκετά καλά, λόγω της θεσμικής σύνδεσής τους με την Επιτροπή, εξ ου και ο ίδιος ο Γενικός τη συνόδευσε σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης.
Η Πρόεδρος στάθηκε σε πολλά έργα, ελληνικά και ξένα, συζητώντας με τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη: Σε πολλά από τα εμβληματικά έργα της Μόνιμης Συλλογής του ΕΜΣΤ, όπως στο «Κουτσό» του Βλάση Κανιάρη, έργο βαθιά πολιτικό, για τη μετανάστευση των Ελλήνων, τη δεκαετία του ’50, και στην αβέβαιη πραγματικότητα που αντιμετώπισαν στις χώρες υποδοχής τους. Στον «Οδοιπόρο» του Κώστα Τσόκλη, μια υπενθύμιση της ασταμάτητης πορείας στον αέναο κύκλο της ζωής, στην «Χωρίς τίτλο» εγκατάσταση του Γιάννη Κουνέλλη, πρωτοπόρου της artepovera, με τα πρωταρχικά υλικά, που παραπέμπουν στην αρχή των πραγμάτων. Αλλά και στο «Βαθύ ύπνο», όπου η JanineAntoni, από τις Μπαχάμες, υφαίνει στον αργαλειό της σχέδιο από το εγκεφαλογράφημα την ώρα του ύπνου της, στη «Σχεδία» του Αμερικανού videoartist,BillViola, βιντεοχητική εγκατάσταση με το ετερόκλητο, αποξενωμένο πλήθος να αλληλοεπιδρά και να ενώνεται μπροστά σε ένα καταστροφικό γεγονός. Επίσης, στη σειρά «…Των δε κακών μνήμη…» του Δημοσθένη Κοκκινίδη, στην «Ύποπτη Συσκευή», ηχητική εγκατάσταση του Μάκη Φάρου, στα «Επεισόδια την ύλη- Στίλπωνος 7» της Ρένας Παπασπύρου και στο «AcropolisRedux» του KendellGeers, από τη Νότιο Αφρική, που επανασχεδιάζει τον Παρθενώνα τυλιγμένο με συρματόπλεγμα, επηρεασμένος από το Απαρτχάιντ.
Η επίσκεψη συνεχίστηκε στις περιοδικές εκθέσεις του ΕΜΣΤ, «Ubuntu: Πέντε δωμάτια από τη συλλογή Χάρη Δαυίδ» και «Θεωρήματα 2: Περί Ιστορίας». Έργα όπως το «΄46-‘49» της Αννίτας Αργυροηλιοπούλου, με τις κόκκινες κλωστές να κρέμονται από το χάρτη της Ελλάδας, το έργο του Δημήτρη Αληθινού « Οι απόγονοί σου θα δρέψουν τους καρπούς», το «Μνημείο για τους Προδομένους Ήρωες» του Νίκου Παπαδημητρίου, ή το «Αθήνα 2.450 χρόνια μετά» του Νίκου Γιαβρόπουλου, δημιούργησαν αφορμές για σκέψη, προβληματισμό αλλά και έμπνευση, καθώς ο Εορτασμός, δεν αφορά μόνο το 1821, αλλά την πορεία της Ελλάδας από τότε μέχρι σήμερα. Μια πορεία μεγάλη και πολυσήμαντη, ταραχώδη και πολυκύμαντη, που τα περιλαμβάνει όλα. Νίκες και ήττες, θριάμβους και καταστροφές, σπουδαίες στιγμές, αλλά και διχασμούς, εμφυλίους και διχόνοιες.
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η επίσκεψη στο ΕΜΣΤ, που παραδόθηκε επιτέλους στο κοινό, μετά από τεράστιες καθυστερήσεις και παλινωδίες, όπως γνωρίζουμε όλοι, αλλά όπως θυμάται και η Γιάννα Αγγελοπούλου, από τότε που ήταν Δημοτική Σύμβουλος, στα πρώτα της βήματα στη δημόσια ζωή. Η Πρόεδρος, αφού έδωσε συγχαρητήρια σε όλους για την άψογη λειτουργία του Μουσείου, ανανέωσε την επικοινωνία της Επιτροπής με το ΕΜΣΤ, στο δρόμο για τον Εορτασμό των εθνικών μας γενεθλίων.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
Μιλήσαμε για το ντοκιμαντέρ που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 17 - 20 Ιανουαρίου 2025.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.