Πολιτισμος

Washington Post: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα

«Επιστρέψτε στη θεά Ίριδα το σώμα της»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μάρμαρα του Παρθενώνα
Μάρμαρα του Παρθενώνα © EPA / FACUNDO ARRIZABALAGA

«Επιστρέψτε στη θεά Ίριδα το σώμα της. Η φύλαξη των γλυπτών του Παρθενώνα ανήκει σήμερα πια στην Ελλάδα», υποστηρίζει η Washington Post.

Με άρθρο της με τίτλο «Επιστρέψτε στη θεά Ίριδα το σώμα της», η εφημερίδα Washington Post τάσσεται υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα, στην Αθήνα, στην κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, τώρα που οι συνθήκες έχουν αλλάξει για την πάλαι ποτέ αυτοκρατορία της Αγγλίας.

Αναφερόμενη στις διαφορετικές απόψεις Ελλήνων και Βρετανών για τα γλυπτά, η συντάκτρια του άρθρου, τονίζει ότι το αίτημα επιστροφής έχει αποκτήσει μεγαλύτερο βάρος τώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο εγκαταλείπει την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Όταν ο Τόμας Μπρους, έβδομος κόμης του Έλγιν, και 11ος κόμης του Κινκαρντίν, ταξίδεψε στην Ακρόπολη στις αρχές της δεκαετίας του 1800, ως Βρετανός πρέσβης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, ο Σουλτάνος λέγεται ότι του έδωσε την άδεια να "αφαιρέσει μερικά τμήματα λίθων με παλιές επιγραφές και μορφές". Ο λόρδος το εξέλαβε ως άδεια να αφαιρέσει, περίπου, 17 αγάλματα από τα αετώματα, 15 μετώπες, και 247 πόδια (περίπου 75 μέτρα) της ζωφόρου από τον Παρθενώνα για να τα φέρει στην καλή μας Αγγλία» αναφέρει στο άρθρο της η Washington Post.

Και συνεχίζει λέγοντας ότι «οι καιροί όμως άλλαξαν και αυτό που θεωρούνταν πιο δικαιολογημένο τότε, σήμερα θεωρείται ευρέως ως μια ασυνείδητη πράξη».

Σε μία έμμεση αναφορά στο Brexit, και υπεραμυνόμενη της επιστροφής των γλυπτών στην Ελλάδα, η συντάκτρια του άρθρου της Washington Post, διερωτάται: «Γιατί να παραμείνουν τα μάρμαρα στη φύλαξη της χώρας που επιμένει ότι ανήκει μόνο στον εαυτό της;» και σημειώνει: «Η Ελλάδα τιμάται σήμερα ως λίκνο του δυτικού πολιτισμού, και ποιοί παρά οι Έλληνες θα μπορούσαν να στεγάσουν τον πολιτισμό αυτό;».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φώτης Πεχλιβανίδης - Ένα καινούργιο χθες
Φώτης Πεχλιβανίδης - Ένα καινούργιο χθες: Rock the Kasbah!

«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»

Hit Man: Ο άλλος πληρωμένος εκτελεστής του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ
Hit Man: Ο άλλος πληρωμένος εκτελεστής του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ

Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει

Λουκάς Καρυτινός: Συνέντευξη με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και διακεκριμένο μαέστρο.
Λουκάς Καρυτινός: Η όπερα είναι η καρδιά μου και η συμφωνική μουσική η σκέψη μου

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ο διακεκριμένος στην Ελλάδα και το εξωτερικό μαέστρος, μιλάει για τη μουσική αλλά και την εκτός μουσικής ζωή, με αφορμή τη συναυλία στο Ηρώδειο στις 12 Ιουλίου, όπου θα διευθύνει την ΚΟΑ με σολίστ την Κάτια Μπουνιτιασβίλι

Σέρχιο Πιτόλ: Η Τέχνη Της Γραφής
Σέρχιο Πιτόλ: Η Τέχνη Της Γραφής

Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.