Κάκιστη η εικόνα των «Δεσμωτών του Φαλήρου»
Η Λίνα Μενδώνη ζήτησε την αναπομπή στο ΚΑΣ του ευρήματος
Την αναπομπή στο ΚΑΣ του ευρήματος των Δεσμωτών του Φαλήρου, ζήτησε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.
Την αναπομπή στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) του ευρήματος των Δεσμωτών του Φαλήρου ζήτησε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, στη σημερινή σύσκεψη με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΠΟΑ, παρουσία και του γενικού γραμματέα Πολιτισμού, Γ. Διδασκάλου, αναφέρει ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η κ. Μενδώνη ανέφερε μεταξύ άλλων, πως «η εικόνα που εμφανίζει η ανασκαφή των Δεσμωτών είναι εξαιρετικά δυσάρεστη. Η ευθύνη είναι τεράστια. Διασύρεται το ΥΠΠΟΑ από λόγους καθαρής ιδεοληψίας. Το εύρημα το οποίο προκάλεσε το ενδιαφέρον της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας εγκαταλείφθηκε στην τύχη του. Το αποτέλεσμα μετράει, και αυτό είναι η απραξία. Όχι μόνο για αυτά που κάνουμε, αλλά και για αυτά που δεν κάνουμε, φέρουμε ακέραια την ευθύνη. Έχουν σημειωθεί ουσιαστικές παραλείψεις από το 2016 και το εύρημα βρίσκεται σε επικίνδυνη κατάσταση».
«Η απόφαση, που ελήφθη το 2016, προέκρινε τη διατήρηση κατά χώρα, με ενέργειες που θα διασφάλιζαν το εύρημα. Οι ενέργειες αυτές δεν έγιναν ποτέ. Σήμερα το εύρημα είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Ένα μεγάλο μέρος του μοναδικού ευρήματος έχει ήδη χαθεί», συμπλήρωσε η κ. Μενδώνη.
Η υπουργός ζήτησε την αναπομπή του ευρήματος στη συνεδρίαση του συμβουλίου της 4ης ή 11ης Φεβρουαρίου, ώστε το ΚΑΣ να συζητήσει, έπειτα από αυτοψία των μελών του Συμβουλίου, αν επιμένει στην κατά χώρα διατήρηση και ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. «Ζήτησε επίσης, με δεδομένη την πολύ κακή κατάσταση του ευρήματος, να κατατεθούν στο ΚΑΣ προτάσεις για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων, ώστε το ΚΑΣ να έχει πλήρη εικόνα των δεδομένων, προκειμένου να γνωμοδοτήσει. Να σημειωθεί ότι το 2016, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος είχε εκφράσει τη βούλησή του να διαθέσει 5 εκ. ευρώ για την προστασία και ανάδειξη του ευρήματος», προσθέτει το ΥΠΠΟΑ στην ανακοίνωσή του.
Το ΥΠΠΟΑ αναφέρει για τους Δεσμώτες του Φαλήρου: «Το πολυάνδρειο των 'Δεσμωτών' αποκαλύφθηκε τον Μάρτιο του 2016 κατά τη διάρκεια ανασκαφής στην Εσπλανάδα του Φαλήρου. Πρόκειται για ομαδική ταφή 79 ανθρώπινων σκελετών χωρισμένων σε τρία ορύγματα και αλυσοδεμένων μεταξύ τους στους καρπούς. Οι σκελετοί ανήκουν σε άνδρες διαφορετικών ηλικιών, που έχουν εκτελεστεί με τον ίδιο τρόπο, με μία χαριστική βολή στον κρόταφο. Στο πρώτο όρυγμα έχουν ταφεί 40 άνδρες, με σεβασμό δηλαδή, με τις προβλεπόμενες σπονδές, χωρίς όμως η ταφή τους να έχει προετοιμαστεί από τις οικογένειές τους. Είχαν τα χέρια τους δεμένα μπροστά από το σώμα τους. Οι άνδρες που έχουν ταφεί στο δεύτερο όρυγμα είχαν δεμένα πίσω τα χέρια, ενώ στο τρίτο όρυγμα ήταν δεμένοι ομαδικά σε ξύλο, με τα χέρια ψηλά, ένδειξη ατιμωτικής ταφής.
Το εύρημα συμπεριλήφθηκε στα 10 σημαντικότερα αρχαιολογικά γεγονότα της χρονιάς από το επιστημονικό περιοδικό Archaeology και χρονολογείται στο τρίτο τέταρτο του 7ου αι. π. Χ. Πρόκειται για μία εποχή γεμάτη ταραχές, εξεγέρσεις και επαναστάσεις μεταξύ οπαδών των αριστοκρατών και των τυράννων, η οποία συσχετίζεται, όσον αφορά το συγκεκριμένο εύρημα, είτε με το Κυλώνειον άγος, είτε με αντίστοιχα ιστορικά γεγονότα. Σύμφωνα με την Έφορο Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων, κ. Στέλλα Χρυσουλάκη, η ταύτιση των δεσμωτών με το Κυλώνειον άγος, αποτελεί υπόθεση εργασίας, δεδομένου ότι το εύρημα χρονολογείται με ακρίβεια στην 25ετία εκείνων των πολιτικών αναταραχών».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
Μιλήσαμε για το ντοκιμαντέρ που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 17 - 20 Ιανουαρίου 2025.
Ο καλλιτέχνης επιχειρεί μια τολμηρή και πρωτότυπη μεταγραφή του εικονογραφικού κόσμου του Dürer.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.