- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Alexander Technique Ο τρόπος να νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου
Πώς μπορείς να «εξελίξεις τα εργαλεία σου», δηλαδή τη φωνή και το σώμα σου αν είσαι ηθοποιός, τραγουδιστής ή άνθρωπος, σκέτος
«Πώς μπορεί να γίνει καλύτερη η ζωή μας». Η Τεχνική Αλεξάντερ είναι η μέθοδος για να αλλάξεις. Επανεκπαίδευση του σώματος και του μυαλού.
Στο θέμα «πώς μπορεί να γίνει καλύτερη η ζωή μας» (χωρίς να ληστέψουμε τράπεζα), η Τεχνική Αλεξάντερ είναι ό,τι πρέπει: είναι «η μέθοδος και τεχνική για να αλλάξεις τις κινητικές σου συνήθειες στις καθημερινές σου δραστηριότητες, η επανεκπαίδευση του σώματος και του μυαλού» ώστε… να αποδίδεις καλύτερα – και να μην πονάς πουθενά, ενώ αποδίδεις κιόλας.
Την τεχνική τη δημιούργησε/ανακάλυψε ένας σαιξπηρικός ηθοποιός από την Αυστραλία, ο F.M. Alexander, το 1890: Μετά από προσεκτική παρατήρηση και πειραματισμό, ανακάλυψε ότι ο τρόπος που κουνούσε το κεφάλι του σε σχέση με το σβέρκο και τους ώμους του επηρέαζε τη φωνή του. Με μια σειρά ασκήσεις, και όχι με μαγικό αλλά με αποτελεσματικό τρόπο, κατάφερε να λύσει το πρόβλημά του – και από κει και ύστερα, άρχισε να διδάσκει τη μέθοδό του, στην Αυστραλία πρώτα, στο Λονδίνο από το 1904 και μετά. Κάποιοι από τους μαθητές του ήταν ο Τζωρτζ Μπέρναρ Σώου, ο Άλντους Χάξλευ, ο Τζον Ντιούι, ενώ από την τεχνική του έχουν επωφεληθεί ο Πολ ΜακΚάρτνευ, η Μαντόνα, ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, η Χίλαρυ Σουάνγκ, ο Τζέρεμυ Άιρονς, ο Τζον Μάκενρο και πολλοί άλλοι.
Όλο αυτό, ως θέμα, δεν θα με απασχολούσε διόλου, μια και δεν είμαι ηθοποιός, όπως ούτε εσείς, ίσως. Ο φίλος μου Γιώργος Αργυράτος, πρώην περιοδικατζής, τενόρος από τα γεννοφάσκια του, καθηγητής μουσικής στη Νέα Υόρκη σήμερα, με πολλές εμφανίσεις (ως τενόρος) σε διεθνείς όπερες, ο Γιώργος, που αποδεικνύει ότι μπορείς να κάνεις ΤΑ ΠΑΝΤΑ έτσι και ξεκινήσεις από τα περιοδικά... έρχεται στην Ελλάδα ως βοηθός της διάσημης Ann Rodiger για ένα τριήμερο σεμινάριο/εργαστήριο της Τεχνικής Αλεξάντερ (15, 16, 17 Απριλίου). Και μου μίλησε για την Τεχνική, κυρίως όμως με έψησε με τη δική του ιστορία, γι' αυτό και ασχολούμαι.
Η «δασκάλα» του, η Ann Rodiger, είναι διάσημη στην Αμερική - ιδρύτρια και επί πολλά χρόνια διευθύντρια του Balance Arts Center, μέλος της Αμερικάνικης Εταιρείας Τεχνικής Αλεξάντερ (AmSat), διδάσκει την Τεχνική για περισσότερα από 35 χρόνια. Ο Γιώργος, μετά τη Χρυσή Εποχή των Ελληνικών Περιοδικών, βρέθηκε στη Νέα Υόρκη. Ήταν απόφοιτος της Σχολής Μονωδίας του Ελληνικού Ωδείου, πήγε και στο Julliard, εμφανίστηκε στην Opera Manhattan, N.Y. Lyric Opera κ.ά. γενικά βρήκε τη χαρά του στην Αμερική, παρόλο που είναι ακόμα περιοδικατζής στο βάθος.
«Ασχολήθηκα με την τεχνική» λέει ο Αργυράτος «όταν αναγνώρισα ότι οι σπουδές μου στο κλασσικό τραγούδι δεν απαντούσαν κρίσιμες ερωτήσεις σε σχέση με την αναπνοή και την ανατομία, την κίνηση, τη στάση του σώματος καθώς και το πώς κατευθύνω τη σκέψη μου στη σκηνή. Επίσης, είχα ένα τραυματισμό στο γόνατο, ενοχλήσεις στο σβέρκο, πόνους στη μέση και στην ωμοπλάτη που είχε βγει όταν ήμουν παιδί... όλα αυτά με ενοχλούσαν και μου περιόριζαν την κίνηση. Τώρα τραγουδάω, παίζω ακορντεόν ή πιάνο με ελευθερία και κατανόηση για το τι ακριβώς συμβαίνει την ώρα που παίζω με αποτέλεσμα, αν κάτι προκύπτει, να το διορθώνω. Επίσης, δεν θυμάμαι καν ποιο γόνατο με πονούσε ούτε ποιος ώμος είχε βγει! Είτε περπατάω, είτε εργάζομαι στον υπολογιστή, ο τρόπος που χρησιμοποιώ το σώμα μου μού δίνει μια πληρότητα “παρουσίας” και ευεξίας. Όπως λέμε με τους συναδέλφους μου, νιώθω σα να κάνω όλη μέρα διαλογισμό και η διάθεσή μου είναι πάντα καλή γιατί νιώθω πολύ καλά».
Η τεχνική Αλεξάντερ δεν είναι μόνον για καλλιτέχνες της σκηνής: «Είναι για όσους κινούνται και αναπνέουν. Είναι τεχνική εκπαίδευσης και αφορά όλους όσους αποφασίζουν να αλλάξουν κάποιες συνήθειες με κέρδος την καλύτερη ποιότητα ζωής. Διδάσκει καλύτερη αναπνοή και συντονισμό του σώματος, ανακουφίζει - ηρεμεί το νευρικό μας σύστημα, τις ημικρανίες, τους πόνους στη μέση, κυκλοφορικά και φωνητικά προβλήματα, τραυματισμούς και θέματα άγχους. Το κάθε άτομο μαθαίνει να χρησιμοποιεί μόνο τη σωστή ποσότητα δύναμης που είναι απαραίτητη για κάθε κίνηση, με αποτέλεσμα να εξοικονομεί ενέργεια για τις υπόλοιπες δραστηριότητές του. H Τεχνική διδάσκεται σε μεμονωμένα μαθήματα αλλά και σε γκρουπ όπου ο μαθητής εξασκείται στο πώς να οδηγείται σε νέες αισθητικές εμπειρίες που επιδρούν στη σκέψη και στην κίνηση.
Ένας από τους λόγους που βρήκε έδαφος πρώτα στους καλλιτέχνες ήταν γιατί αυτοί αναζητούσαν πάντα καλύτερους τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης μέσω της κίνησης του σώματος και της φωνής τους, λόγω του ότι η εργασία τους κρινόταν κάθε μέρα από το κοινό.
Η Τεχνική Αλεξάντερ δεν είναι μια σειρά θεραπειών ή ασκήσεων, αλλά η επανεκπαίδευση σώματος και μυαλού. Με έχει βοηθήσει να ανακαλύψω μια νέα ισορροπία στο σώμα μου, απελευθερώνοντας την όποια ένταση. Η ζωή μου είναι πολύ πιο εύκολη, ευχάριστη και αρμονική.
Ελπίζω ότι με τα ομαδικά και ατομικά μαθήματα που θα δώσουμε στην Αθήνα, καθώς και το masterclass για καλλιτέχνες, θα δώσουμε την ευκαιρία σε όσους συμμετέχουν να ανακαλύψουν νέους τρόπους κίνησης, ιδέες για το πώς μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο την καθημερινότητά τους, ευκολία άρα και ποιότητα σε κάθε τι που ασχολούνται».
Για κρατήσεις μαθημάτων και περισσότερες πληροφορίες μπείτε www.hcma.gr ή επικοινωνήστε με τη γραμματεία του Ωδείου στο 2106140030.
Επίσης, για όσους δεν καταφέρουν να συμμετέχουν, μαθήματα της τεχνικής Αλεξάντερ παραδίδονται στο The Holistic Awareness Center, τηλ. 2111175402, Νιρβάνα 9, Νέο Ψυχικό.
Το Balance Arts Center είναι οργανισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και η έδρα του είναι στo Μανχάτταν της Νέας Υόρκης.
Χρήσιμα links:
www.holisticawarenesscenter.com
https://www.balanceartsat.com/fm-alexander
https://www.balanceartsat.com/ann-rodiger
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Ελεύθερη είσοδος με προσκλήσεις για το event της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Με την ευκαιρία της συναυλίας του σχήματος Piandaemonium στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» μιλήσαμε με τον πιανίστα και αναπληρωτή καθηγητή
Τη νύχτα που η Ελλάδα ξενύχτησε ακούγοντας τον νέο του δίσκο
Ο Frank Marshall θα ρίξει φως στο «Rumors»
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.