- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Μια νέα εγκληματολογική μελέτη υψηλής τεχνολογίας των ροών αίματος της Σινδόνης του Τορίνου, του μυστηριώδους σεντονιού που ορισμένοι Χριστιανοί πιστεύουν πως υπήρξε το ταφικό ύφασμα που σκέπαζε τον Ιησού, φανερώνει πως πιθανότατα πρόκειται για ψεύτικο ρούχο από την εποχή του Μεσαίωνα.
Συγκεκριμένα, η μελέτη του εγκληματολόγου Ματέο Μπορίνι, του πανεπιστημίου του Λίβερπουλ και του Λουίτζι Γκαρλασκέλι, χημικού στο πανεπιστήμιο της Πάβια υποστηρίζει ότι τουλάχιστον οι μισές κηλίδες αίματος που υπάρχουν πάνω στο ύφασμα είναι ψεύτικες και μόνο κάποιοι από τους λεκέδες είναι συμβατοί με τη θέση ενός σταυρωμένου ανθρώπου. Οι υπόλοιποι δεν δικαιολογούνται ούτε από τη θέση του σώματος στον σταυρό ή στον τάφο.
Η μελέτη, η οποία βασίστηκε σε μεθόδους της ιατροδικαστικής επιστήμης για την ανασύνθεση του σχηματισμού των λεκέδων δημοσιεύτηκε στο τελευταίο τεύχος του Journal of Forensic Sciences.
Η Σινδόνη του Τορίνου απεικονίζει το αποτύπωμα ενός γενειοφόρου άνδρα, με τα χέρια του σταυρωμένα στο στήθος, και είναι σπιλωμένη με ποτάμια αίματος από διάφορες πληγές στους καρπούς, τα πόδια και τα πλευρά. Διάφοροι σκεπτικιστές έχουν αμφισβητήσει την αυθεντικότητα του υφάσματος και πιστεύουν πως η Σινδόνη είναι μια αριστοτεχνική, μεσαιωνική πλαστογραφία, καθώς μια σειρά δοκιμών χρονολογικού χαρακτήρα με τη χρήση άνθρακα, που έλαβαν χώρα το 1988, υπολόγισαν πως το ύφασμα κατασκευάστηκε μεταξύ του 1260 και του 1390 μ.Χ.
Η τελευταία μελέτη εγκληματολογίας επικεντρώθηκε στις ροές αίματος που υποτίθεται πως προέκυψαν από τις βιβλικές πληγές της σταύρωσης. Ενας μικροσκοπικός σωλήνας εισήχθη στον καρπό ενός εθελοντή για να προσομοιωθούν οι σταγόνες αίματος από τα καρφιά της σταύρωσης, ενώ για την πλάγια πληγή της λόγχης στα πλευρά του Ιησού χρησιμοποιήθηκε ένα μοντέλο του ανθρώπινου σώματος. Χρησιμοποιώντας όργανα υψηλής τεχνολογίας όπως ο βαλλιστικός γωνιακός ανιχνευτής, η μελέτη έδειξε πως η κατεύθυνση και η συμπεριφορά των ποταμών του αίματος δεν ταιριάζουν με εκείνες που αποτυπώνονται σε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης της Σινδόνης.
«Αν υποθέσουμε πως οι κόκκινες κηλίδες στο ύφασμα είναι πράγματι αίμα από τα τραύματα της σταύρωσης, τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας αποδεικνύουν πως τα ρέοντα σχήματα από τις διαφορετικές περιοχές του σώματος δεν έχουν λογική συνέπεια», κατέληξε η επιστημονική έρευνα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Λίνα Μενδώνη: Ο επαναπατρισμός πολιτιστικών αγαθών αποτελεί ζήτημα εθνικής σημασίας
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
«Η σύγχρονη σκηνή του χορού στην Ελλάδα είναι εφτάψυχη και παραμένει ολοζώντανη»
Πώς ένα σπάνιο σχέδιο των «Τριών Χαρίτων» του Ραφαήλ αποκαλύπτει τις ιδέες της εποχής για το γυμνό, τη σεμνότητα, την ντροπή
Επιμελήθηκε μεγάλο μέρος του έργου του πατέρα του και εξάπλωσε το σύμπαν της Μέσης Γης
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.