- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πολιτισμος
Διαμαρτυρίες για την καταστροφή των ξύλινων καϊκιών
Τι λένε οι άνθρωποι του Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών
Newsroom
1’
ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Την ανεξέλεγκτη καταστροφή ξύλινων παραδοδιακών σκαφών (καϊκια, βάρκες, καϊκόβαρκες) αναδεικνύουν και καταγγέλλουν με ποικίλες δηλώσεις και συνεντύξεις τους ο πρόεδρος και ο επίτιμος πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών (ΕΣΠΣ) κ. Ν. Καβαλλιέρος και Μ. Ψαρρός.
Λεπτομερέστερα, οι άνθρωποι του ΕΣΠΣ λένε ότι -παρερμηνεύοντας κοινοτική οδηγία που έχει σκοπό να μειώσει τη λαθραλίευση και για να πάρουν τη σχετική επιδότηση- οι ιδιοκτήτες παραδοσιακών σκαφών, μόλις καταθέσουν την άδεια αλιείας, παραδίδουν και τα καράβια στην καταστροφή.
Έτσι:
- Περίπου 12.00 σκάφη έχουν ήδη καταστραφεί
- 763 σκάφη είναι προγραμματισμένο να καταστραφούν
- 522 αιτήσεις καταστροφής είναι ακόμα εκκρεμείς
- Το επάγγελμα του καραβομαραγκού σχεδόν τέλειωσε, οι ταρσανάδες σχεδόν κλείνουν, οι σχετικές γνώσεις χάνονται ταχύτατα
- Τούρκοι καραβομαραγκοί αντιγράφουν τα ελληνικά μοντέλα και τα παράγουν μαζικά
- Ολλανδία και Βέλγιο έχουν δημιουργήσει πλωτα μουσεία, ενώ η Ελλάδα όχι
- Η λύση είναι: τα πρώην ψαράδικα σκάφη να γίνονται ιδιωτικά ή επαγγελματικά αναψυχής, τουριστικά, ιστιοπλοϊκά ή εκπαιδευτικά -μέσω ΟΔΔΥ- ή να εκτίθενται σε μουσεία
- Αλλά 16 μόνο σκάφη έχουν αποσυρθεί και συντηρηθεί τα τελευταία χρόνια για μουσειακούς σκοπούς (κι απ’ αυτά αρκετά έχουν στο μεταξύ σαπίσει).