- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Είναι «χτες» να ποζάρεις ως λίντερ αδικημένης ιδέας που αντισηπτικός επενδυτής δεν άφησε να γίνει πράξη. D.I.Y. (Do It Yourself) είναι η οριστική δημοκρατία στην καλλιτεχνική έκφραση, στην ανταλλαγή υπηρεσιών, στο πάρε-δώσε αγαθών κυρίως on line. Όσα διαβάζεις τώρα είναι ένα συνταγολόγιο πράξεων ανθρώπων που δοκίμασαν να παρουσιάσουν, να διακινήσουν υπηρεσίες και δουλειές ελεύθερα.
Oriental Groove
Ο Γιάννης Παπαϊωάννου τα τελευταία δέκα χρόνια ζει στη Βαρκελώνη. Είναι μουσικός (ούτιστας). Μαζί με τον Yacine, τραγουδιστή από την Αλγερία, έφτιαξαν τους Oriental Groove. Το δεύτερο άλμπουμ της μπάντας τους «L’Estima venç la salvatgia» ηχογραφήθηκε με χρήματα που ήρθαν από το Verkami. Ένα από τα δημοφιλέστερα ισπανικά σάιτ crowdfunding. Crowdfunding είναι μορφή χρηματοδότησης δράσεων που επιλέγει το κοινό μέσα από συγκεκριμένα σάιτ στο διαδίκτυο.
Γιατί επιλέξατε το crowdfunding ως μέθοδο χρηματοδότησης του άλμπουμ σας;
Ένα από τα πλεονεκτήματα της κρίσης είναι ότι μας έμαθε να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Όταν αποφασίσαμε να βγάλουμε το δεύτερό μας δίσκο, θέλαμε το κοινό μας να αποφάσιζε για την ποιότητα της μουσικής. Ξεκινήσαμε την προπώλησή του μέσω της ιστοσελίδας Verkami. Μέσα σε 45 μέρες μαζέψαμε τα λεφτά για το συνολικό κόστος παραγωγής τόσο του δίσκου όσο και του promotion, αλλά και των «νομικών» θεμάτων που έχει ένας δίσκος. Επιπλέον δημιουργήσαμε τη δική μας «δισκογραφική», έτσι ώστε ο δίσκος μας να βρίσκεται και στα on line μαγαζιά τύπου iTunes, Spotify, Amazon κ.λπ.
Είναι η D.I.Y. «λογική» το μέλλον στην εξέλιξη της προσπάθειάς σας;
Η λογική του D.I.Y. είναι ό,τι πιο όμορφο έχω ανακαλύψει στη μουσική μετά το ούτι! Σαν θεσμός αντικατοπτρίζει όχι μόνο τη μουσική, αλλά και την πολιτική πραγματικότητα. Σε αυτές τις δύσκολες εποχές που περνάμε μπορεί να γίνει η βασική ιδέα της αλλαγής... Μην περιμένεις τίποτα από τους «μεγάλους». Πολλές μικρές μονάδες κάνουμε ένα πολύ μεγάλο σύνολο!
Πότε κυκλοφορήσατε το project σας;
Ο δίσκος μας έχει ήδη κυκλοφορήσει. Τα πάμε καλύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε. Ο κόσμος μάς πιστεύει. Δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Μας χρηματοδότησε! yacineorientalgroove
«Εδώ δεν υπάρχει άσυλο»
Ο -κυρίως- σεναριογράφος Θανάσης Γιαννόπουλος ήταν λίγο μεθυσμένος το βράδυ που, μαζί με φίλους του, σκέφτηκε να γυρίσουν ένα ντοκιμαντέρ για την «ανεξάρτητη» ροκ σκηνή της δεκαετίας του ’80. Τα γυρίσματα του «Εδώ δεν υπάρχει άσυλο» δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Ο Θανάσης πιστεύει πως αυτό θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στη χρονιά.
Πότε σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε το «Εδώ δεν υπάρχει άσυλο»;
Ένα καλοκαιρινό βράδυ κανιβαλίσματος αναμνήσεων, στα Κύθηρα, στο μπαρ του κιμπορτίστα των Metro Decay Κώστα Μάστορη. Κάποια στιγμή, στο νιοστό ποτό, ο Κώστας είπε: «Φαντάζεσαι να γυριζόταν ένα ντοκιμαντέρ για την ανεξάρτητη σκηνή του ’80;» Λοιπόν, το φαντάστηκα. Πέρασαν 3 χρόνια από τότε.
Μέχρι σήμερα τι έχετε καταφέρει;
Να μας απορρίψουν κάμποσες εταιρείες παραγωγής, επειδή φοβήθηκαν το μυθοπλαστικό κομμάτι του ντοκιμαντέρ. Να συμμεριστούν την ιδέα μας φίλοι και γνωστοί, οι οποίοι μας στήριξαν. Να βρούμε τα μέλη των συγκροτημάτων που χρειαζόμασταν. Να βρούμε κάποιες καταπληκτικές ηθοποιούς για το μυθοπλαστικό κομμάτι. Να κάνουμε κάμποσα γυρίσματα. Να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό που ξεκίνησε σαν ντοκιμαντέρ εξελίσσεται σε κανονική κινηματογραφική ταινία.
Είναι η D.I.Y. «λογική» το μέλλον στην εξέλιξη της προσπάθειάς σας;
Προφανώς. Δανειζόμαστε κάμερες από μια φιλική εταιρεία παραγωγής. Δανειζόμαστε φώτα από το μαγαζί που δουλεύει ο διευθυντής Φωτογραφίας. Γνωστοί και φίλοι μάς παραχωρούν τους χώρους των γυρισμάτων. Μαζεύουμε ό,τι λεφτά δεν έχουμε για να πληρώσουμε τα απαραίτητα για κάθε γύρισμα. Ψήνουμε τυροπιτάκια, κέικ και καφέδες, γιατί ως γνωστόν «νηστικό συνεργείο δεν χορεύει». sportingsucks
Lacandona
Πριν τρία χρόνια η Ελένη, η Νάσια, η Δήμητρα και η Νιόβη αποφάσισαν να ανοίξουν ένα παντοπωλείο-καφέ. Το έκαναν στο Σύνταγμα. Το ονόμασαν Lacandona (Ηπίτου 4) από την ομώνυμη ζούγκλα στην περιοχή Τσιάπας στο Μεξικό. Στο μαγαζί τους υπάρχουν βιολογικά και παραδοσιακά προϊόντα από μικρούς παραγωγούς και συνεταιρισμούς, μεγάλη ποικιλία καφέ από αφρικανικές και λατινοαμερικάνικες χώρες, πολλά είδη τσαγιού, κουλουράκια από γυναικείους συνεταιρισμούς, παξιμάδια από τα Κύθηρα και πολλά άλλα. Επίσης στον πεζόδρομο μπροστά από το κατάστημα σερβίρουν καφέ από το Μεξικό, τσάι από την Ασία και βότανα από την Ελλάδα, φρέσκους χυμούς και μπίρες από ελληνικές μικροζυθοποιίες.
Πότε σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε το project σας;
Την ιδέα την είχαμε εδώ και τρία χρόνια. Πλέον έχουμε ένα χώρο που διαχειριζόμαστε συλλογικά και ισότιμα, χωρίς αφεντικά και υπαλλήλους.
Μέχρι σήμερα τι έχετε καταφέρει;
Η ανταπόκριση του κόσμου είναι συγκινητική και σταθερή. Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν μικρές καθημερινές τους συνήθειες (π.χ. τον καφέ που πίνουν), όχι μόνο επειδή είναι πιο ποιοτικός και πιο νόστιμος, αλλά και επειδή θέλουν να στηρίξουν μικρούς παραγωγούς. Πολύ συχνά οργανώνουμε εκδηλώσεις στον πεζόδρομο, όπως εργαστήρια παρασκευής σαπουνιού, δημιουργίας γλυκών κουταλιού, μαθήματα θεραπευτικής βοτανολογίας και διάφορα άλλα.
Είναι η D.I.Y. «λογική» το μέλλον στη διάδοση, διακίνηση και ανάπτυξη αγαθών;
«Dο It Yourself λογική» σημαίνει να καλύπτεις άμεσα και αδιαμεσολάβητα τις ανάγκες σου. Στις σύγχρονες κοινωνίες βάλαμε πολλούς μεσάζοντες στη ζωή μας. Ξεχνάμε ότι κάποια πράγματα μπορούμε να τα κάνουμε και «μόνοι» μας. Αυτο-οργανωμένα, συλλογικά και αλληλέγγυα. Μακάρι το μέλλον να είναι μια ζωή χωρίς διαχειριστές. www.lacandona.gr
Groopio
Το www.groopio.com είναι ελληνική πλατφόρμα crowdfunding. Το ξεκίνησαν οι Μανώλης Μανουσάκης, Δημήτρης Αναγνώστου και Ειρηναίος Φιλιππής.
Πότε σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε το project σας;
Το 2009, παρατηρώντας την εκρηκτική άνοδο ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace και το Facebook, αποφασίσαμε πως όλες αυτές οι ομάδες που άρχισαν να δημιουργούνται online θα χρειάζονταν ένα νέο μέσο συγκέντρωσης χορηγιών ώστε να μπορέσουν να δράσουν, να υλοποιήσουν το έργο τους. Τότε σε όποιον μιλάγαμε για το crowdfunding πίστευε πως μιλούσαμε για εξωγήινους. Τo 2009 υπήρχαν παγκοσμίως 4 πλατφόρμες crowdfunding. Σήμερα ξεπερνούν τις 300. H αλήθεια είναι πάντως πως τα site του εξωτερικού μάς βοήθησαν στο να επαναπροσδιορίσουμε τη λειτουργία του groopio.com. Να το κάνουμε καλύτερο και λειτουργικότερο.
Μέχρι σήμερα τι έχετε καταφέρει;
Στα δεκαπέντε από τα 70 περίπου projects που έχουν ανέβει στο groopio.com έχουν μοιραστεί περίπου 40.000 ευρώ. Επίσης σε συνεργασία με το +DESIGN διοργανώσαμε το 1ο Φεστιβάλ Εναλλακτικής Χρηματοδότησης «Πάρε-Δώσε», όπου πέρασαν 1.000 άτομα, γνώρισαν 10 δημιουργικές ιδέες και ψήφισαν αυτήν που τους άρεσε περισσότερο. Ο νικητής κέρδισε 3.023 ευρώ.
Είναι η D.I.Y. «λογική» το μέλλον στη διάδοση της τέχνης;
Ναι, αρκεί να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο για την κάλυψη όλων των αναγκών του εκάστοτε project, από τη σύλληψη και την εκτέλεση της ιδέας μέχρι τη διανομή και την προώθησή της.
Θέατρο Εμπρός
Το θέατρο Εμπρός παρέμενε κλειστό έως τη στιγμή που μια ομάδα καλλιτεχνών θέλησε να παράξει τέχνη και διάλογο χωρίς συμβιβασμούς.
Πότε σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε το project σας;
Το ιστορικό Θέατρο Εμπρός ενεργοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2011 από μια ομάδα καλλιτεχνών, αφού ήταν για έξι χρόνια κλειστό. Στόχος ήταν η αξιοποίηση ενός χώρου του δημοσίου με τρόπους που να ενώνει διαφορετικούς κόσμους των τεχνών, της έρευνας και των θεωρητικών επιστημών, ενώ παράλληλα να προτείνει νέους τρόπους συμμετοχής και συνδημιουργίας πολιτισμού με ένα ανοιχτό κοινό. Έτσι ο πολιτισμός είναι κάτι που συνδημιουργούμε μαζί ενεργά και συμμετοχικά. Τον Οκτώβριο του 2012 επιχειρήθηκε ανεπιτυχώς το κλείσιμο του χώρου από το δημόσιο. Έκτοτε λειτουργεί ως «Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός» με βασικό όργανο διαχείρισης την Ανοιχτή Συνέλευση και ως όργανο υλοποίησης την Ομάδα Λειτουργίας που εναλλάσσεται κάθε μήνα. Όλες οι εκδηλώσεις είναι δωρεάν.
Μέχρι σήμερα τι έχετε καταφέρει;
Τη δημιουργία ενός χώρου ανοιχτού σε διάλογο και διαφορετικότητες – ένα χώρο δυνατοτήτων, που εναλλάσσεται και επαναπροσδιορίζεται με την κάθε του χρήση. Το Εμπρός θέλουμε να γίνει ένας ξεχωριστός πόλος πολιτισμού μέσα στο κέντρο της Αθήνας.
Είναι η D.I.Y. «λογική» το μέλλον στη διάδοση της τέχνης;
Η τέχνη είναι αφ’ εαυτής D.I.Y. Το ζητούμενο είναι αν μπορεί να πραγματώνεται και να επικοινωνεί με το κοινό με συλλογικό σχεδιασμό και υλοποίηση, και αυτό ακριβώς είναι που καταφέρνουμε στο Εμπρός. kinisimavili.blogspot
Κύριος Κ.
Ο «Κύριος Κ», στην πραγματικότητα ο Θοδωρής Κοντάκος, γράφει τραγούδια με ελληνικούς στοίχους. Ηχογραφεί τη «νευρική» κιθαροπόπ του στο στούντιο «Νήπιο». Το πρώτο του άλμπουμ κυκλοφόρησε από δισκογραφική εταιρεία. Το δεύτερο όχι. Κατ’ αρχήν τυπώθηκε σε κασέτα. Τα υπόλοιπα τα λέει ο ίδιος.
Πότε σου ήρθε η ιδέα να ξεκινήσεις το project σου;
Λίγο μετά την κυκλοφορία του πρώτου δίσκου μου «Εδώ είναι το σπίτι μου» το 2011, συνειδητοποίησα πως είχε ήδη πάρει σειρά ο δεύτερος. Τα κομμάτια τα είχα καιρό «ετοιμοπόλεμα». Οι ηχογραφήσεις κράτησαν σχεδόν 8 μήνες. Πρόσφατα, στις 16 Φλεβάρη, τα παρουσίασα στο κοινό. Η νέα μου δουλειά «Σήματα καπνού» διατίθεται από τη σελίδα μου www.kosk.gr με τη βοήθεια της Antelma (δισκογραφικού label που σκέφτηκε ο Στάθης Δρογώσης και διαθέτει τις κυκλοφορίες της ελεύθερες στο κοινό).
Μέχρι σήμερα τι έχεις καταφέρει;
Να θέλω να συνεχίσω.
Είναι η D.I.Y. «λογική» το μέλλον στη διάδοση της τέχνης;
Δεν ξέρω αν είναι το μέλλον, σίγουρα πάντως είναι ένας τρόπος. Θα ήθελα να υπογραμμίσω ένα tip για νεότερους DIY-ers. Η Do It Your Self λογική δεν οφείλει απαραίτητα να φωτογραφίζει στο τέλος της μέρας έναν και μόνο άνθρωπο. Θέλω να πω πως δύο DIY-ers είναι καλύτερα από έναν. Και βέβαια έκαστος στο είδος του! Συμμερίζομαι ακόμα δηλαδή το στίχο του L. Cohen: «Τhere is a crack in everything that’s how the light gets in». Κυκλοφόρησα την τελευταία μου δουλειά σε κασέτες, επειδή οι κασέτες ήταν το πρώτο «format μουσικής» που γνώρισα όταν πρωτοάκουσα και πρωτοηχογράφησα στο δωμάτιό μου. Τότε το έκανα στο τετρακάναλό μου. Τώρα, το κάνω στο studio «Νήπιο».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Ελεύθερη είσοδος με προσκλήσεις για το event της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Με την ευκαιρία της συναυλίας του σχήματος Piandaemonium στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» μιλήσαμε με τον πιανίστα και αναπληρωτή καθηγητή
Τη νύχτα που η Ελλάδα ξενύχτησε ακούγοντας τον νέο του δίσκο
Ο Frank Marshall θα ρίξει φως στο «Rumors»
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.