Πολιτισμος

Θάνος Χρόνης: Ο Έλληνας που συμβούλευσε τους Δανούς να βάζουν αντηλιακό

Κάνει βόλτα στην Πλάκα και μιλά στην Athens Voice για το διαφημιστικό σποτ που έκανε θραύση

sgdi.jpg
Μαριάννα Μαρμαρά
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
346686-719800.jpg
Ραφαήλ Φωτόπουλος / Athens Voice

Το σποτάκι της ΜΚΟ «Help a Dane» έκανε διαδικτυακή θραύση. Ο διάσημος στη χώρα του παρουσιαστής Μίκαελ Μπέρτελσεν μιλά στα ελληνικά και ζητά από όλους εμάς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες να παροτρύνουμε τους φίλους μας Δανούς τουρίστες να φορούν αντηλιακό, μιας και τα κρούσματα μελανώματος στη σκανδιναβική χώρα αυξάνονται τα τελευταία χρόνια με γεωμετρική πρόοδο.

Η ελληνική απάντηση δεν άργησε να έρθει. Γνωστή ελληνική εταιρεία δημιούργησε σε χρόνο-ρεκόρ ένα πανομοιότυπο σποτ. Σε αυτό, ο ηθοποιός Θάνος Χρόνης μιλά στη γλώσσα των Δανών και τους καλεί να έρθουν άφοβα στην Ελλάδα για διακοπές, καθώς τα αντηλιακά γνωστής φαρμακευτικής εταιρείας είναι η κατάλληλη ασπίδα τους απέναντι στη βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία.

Αποτέλεσμα ήταν το ελληνικό σποτ να συναγωνίζεται σε views στο YouTube το δανέζικο και ο ένας μετά τον άλλο Έλληνας χρήστης να ποστάρει στη σελίδα του «Help a Dane» την ελληνική «απάντηση».

Εμείς συναντήσαμε τον πρωταγωνιστή της, Θάνο Χρόνη στην άκρως τουριστική Πλάκα και μας μίλησε για το διαφημιστικό που έσπασε τα μηχανάκια του Διαδικτύου, αλλά και για πολλά άλλα…

 Ραφαήλ Φωτόπουλος

Πριν σε προσεγγίσουν για το ελληνικό διαφημιστικό είχες δει το δανέζικο σποτ; Πώς σου είχε φανεί;

Σαφώς και μου άρεσε πάρα πολύ, επειδή το θεώρησα πάρα πολύ έξυπνο. Αυτό το αυτοσαρκαστικό ύφος μου πιστοποιούσε αυτά που ήξερα ήδη για τους Δανούς, ότι δηλαδή είναι πολύ κοντά στη δική μας νοοτροπία, αλλά ταυτόχρονα είναι κι ένα βήμα παραπάνω όσον αφορά στο «σκληροπυρηνικό» χιούμορ.

Γιατί νομίζεις ότι έχει κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία στο ελληνικό κοινό;

Πρώτον και σημαντικότερο, ότι ο παρουσιαστής μίλησε στα ελληνικά, μολονότι φαίνεται ότι δεν τα γνώριζε. Κι εγώ ως Έλληνας όταν βλέπω ξένους να μιλούν ελληνικά νιώθω περήφανος που ξέρουν τη γλώσσα μου. Δεύτερον, μιλά ελληνικά ένας άνθρωπος που θεωρείται «Ευρωπαίος». Και τρίτον, ο παρουσιαστής δεν μιλά απλώς ελληνικά, αλλά δείχνει να τον αφορά η Ελλάδα.

Στη διαφήμιση σε ακούμε να μιλάς στη γλώσσα των Δανών. Να υποθέσω δεν είχες προηγούμενη επαφή…

Καμία. Μελέτησα το κείμενο λίγες ημέρες πριν και η παραγωγή με βοηθούσε με χαρτόνια να θυμάμαι τα λόγια μου.

 Ραφαήλ Φωτόπουλος

Εκτός από το δανέζικο κείμενο, σου είχαν δώσει κάποια οδηγία να «μιμηθείς» τον Δανό παρουσιαστή;

Η παραγωγή πέτυχε ακριβώς την ίδια αισθητική του χώρου. Ήταν όλοι πάρα πολύ προετοιμασμένοι να κοπιάρουν όλη την αισθητική της διαφήμισης, από τα φώτα μέχρι τον χώρο και τη φωτογραφία. Αν και δεν μου είχαν πει εκ των προτέρων να αντιγράψω το ύφος και τις κινήσεις του Δανού, εγώ όταν μου έστειλαν το κείμενο το είχα σκεφτεί με αυτόν τον τρόπο και κόπιαρα όσο μπορούσα αυτό το ρομποτικό ύφος του Δανού παρουσιαστή.

Γιατί θεωρείς ότι και η ελληνική διαφήμιση έκανε τόσο μεγάλη διαδικτυακή επιτυχία;

Πρώτον, για την εξυπνάδα. Αυτό το σποτ μπόρεσε να σταθεί στο ίδιο ύφος και στο ίδιο επίπεδο χιούμορ των Δανών. Δεύτερον, επειδή είναι κάτι σαν απόδειξη ότι κι εμείς στην Ελλάδα της κρίσης  μπορούμε να κάνουμε κάτι ανάλογο με τους Δανούς, αλλά και με οποιονδήποτε άλλο Ευρωπαίο, σε ποιότητα και ύφος. Και τρίτον, γιατί έτσι κι αλλιώς είναι αστείο, με πνευματώδες κι έξυπνο χιούμορ.

Τι έχεις να απαντήσεις σε κάποιους χρήστες που κατηγόρησαν το διαφημιστικό πως εκμεταλλεύτηκε το ζωτικής σημασίας ζήτημα της καταπολέμησης της εξάπλωσης του μελανώματος, προκειμένου να πωλήσει προϊόντα;

Καλά, το να πωληθούν προϊόντα είναι κάτι παράπλευρο. Δεν θεωρώ ότι η διαφήμιση θίγει τον σκοπό του «Help a Dane» ή οποιονδήποτε Δανό. Το συγκεκριμένο διαφημιστικό δεν βομβάρδισε το ελληνικό κοινό με το μότο «πάρτε αυτά τα προϊόντα», απλώς προσπάθησε να δώσει μια «απάντηση» εξίσου χιουμοριστική. Και για αυτό νομίζω είχε κι επιτυχία. Σε καμία περίπτωση, η πρόθεσή μας δεν ήταν να θίξουμε τους Δανούς. Απλώς είχαμε το ίδιο αυτοσαρκαστικό ύφος που είχαν και οι Δανοί στο δικό τους σποτ.  Για αυτό κι εγώ δεν μίλησα με δεικτικό τόνο, αλλά με ρομποτικό.

 Ραφαήλ Φωτόπουλος

Θεωρείς ότι μια πετυχημένη διαφήμιση μπορεί να δώσει ώθηση στην καριέρα ενός ηθοποιού;

Σαφώς.

Δηλαδή δεν θα σε δούμε έπειτα από λίγο καιρό να προσπαθείς να βγάλεις τη «ρετσινιά» από πάνω σου, όπως έχουν κάνει και πολλοί άλλοι συνάδελφοί σου οι οποίοι έκαναν μεγάλη επιτυχία μέσα από μια διαφημιστική καμπάνια;

Γιατί, επειδή δεν θα μου «αναγνωρίζεται» η όλη μου πορεία; Αυτό είναι ανασφάλεια. Για μένα, σαν ποιότητα -και για αυτό οι διαφημιστές μεταξύ τους αναφέρονται στα σποτ ως «ταινία», ακόμη κι αν είναι 3 δεύτερα- η διαφήμιση είναι η καλύτερη κινηματογραφική δουλειά που μπορεί να έχω μια δεδομένη στιγμή. Θέλω να πω ότι πολλές φορές η παραγωγή μιας διαφήμισης μπορεί να προσφέρει και άψογες συνθήκες δουλειάς και ένα άριστο ποιοτικά αποτέλεσμα, οπότε για μένα, το να συμμετέχω σε κάτι τέτοιο μόνο χαρά μπορεί να μου προκαλέσει. Τώρα, το πώς θα το διαχειριστεί από εκεί κι έπειτα ο καθένας, είναι δικό του θέμα.

Έχεις σπουδάσει και χημικός;

Ναι, το πρώτο μου πτυχίο είναι στη Χημεία. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι θα γίνω ηθοποιός. Όχι ότι είχα σκεφτεί ότι θα γίνω χημικός… Το μηχανογραφικό φταίει. Και τρία χρόνια μετά τις σπουδές μου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, πήγα στο Βασιλικό Θέατρο στο Λονδίνο. Άνοιξε το μυαλό μου. Γυρνώντας εδώ γράφτηκα σε μια Δραματική Σχόλη. Κι έτσι, το πτυχίο μου στη Χημεία το πήρα πολύ αργότερα.

Σε ποια γειτονιά μένεις στην Αθήνα;

Στην Αθήνα ήρθα το 2003 -γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Πρέβεζα και μετά σπούδασα στη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη μου γειτονιά ήταν ο Χολαργός. Μετά έμεινα στα όρια του δήμου Αθηναίων με το Ψυχικό, στην Ελληνορώσων.

Πού σου αρέσει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Μου αρέσει πολύ το κέντρο και κυρίως η Πλάκα. Αυτή η συνοικία με σταματάει από το να θέλω να φύγω από την Ελλάδα, καθώς από μικρός είχα τάσεις φυγής. Στην Πλάκα, που λόγω των τουριστών έχει μια πολύπολυτισμικότητα, συνειδητοποιώ ότι δεν χρειάζεται να φεύγω.

Πες μας τα πράγματα που αγαπάς στην Αθήνα και τα πράγματα που σε ενοχλούν.

Αγαπώ την Πλάκα για τους λόγους που ήδη σου είπα. Αγαπώ το Παλαιό Φάληρο γιατί είναι πολύ κοντά στο κέντρο, αλλά και δίπλα στη θάλασσα. Αγαπώ να περπατώ στο κέντρο της πόλης. Αγαπώ το γεγονός ότι η Αθήνα είναι σε ένα πολύ κομβικό σημείο και για την Ελλάδα, αλλά και για τον κόσμο. Βρίσκεται μεταξύ Δύσης και Ανατολής. Έχει ό,τι μπορεί να έχει μια ευρωπαϊκή πόλη και ακόμα περισσότερα. Έχει βουνό, έχει θάλασσα, έχει λιμάνια, έχει ιστορικό κέντρο, έχει αρχαιολογικούς χώρους, έχει εμπορικό κέντρο, έχει διαφορετικά μέρη για να βγεις, από τη Γλυφάδα μέχρι το Χαλάνδρι. Είναι ίσως από τις πιο πολιτιστικές πόλεις Ευρώπης με περίπου 150 ενεργές θεατρικές σκηνές. Όσο για αυτά που με ενοχλούν στην πόλη, με ενοχλεί ότι νομίζουμε ότι είναι η χειρότερη πόλη στον κόσμο. Με ενοχλεί ότι προσπαθούμε να βρούμε με τον οποιοδήποτε τρόπο να βρούμε την εύκολη λύση. Και τέλος,  με ενοχλεί ότι σε αντιδιαστολή με το πρώτο, νομίζουμε ότι είμαστε και οι καλύτεροι.

Σε περίπτωση που δεν έχεις δει ούτε το δανέζικο ούτε το ελληνικό σποτ, πάρε μια γεύση:

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.