Με αφορμή το αίτημα της Gucci, βρήκαμε πόσες φορές έχει δοθεί άδεια για φωτογράφιση στον Παρθενώνα (εικόνες, video)
Του Αγίου Βαλεντίνου συζητείται το αίτημά της στο ΚΑΣ
Την Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου, αναμένεται να συζητηθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το αίτημα του ιταλικού οίκου Gucci να πραγματοποιήσει επίδειξη μόδας στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.
Σύμφωνα με το αίτημα του οίκου, ο οποίος έχει υποβάλει άδεια και για φωτορυθμικά και για μουσική και για παραγωγή βίντεο, η επίδειξη μόδας προγραμματίζεται για την 1η Ιουνίου.
Στην ημερήσια διάταξη του ΚΑΣ το αίτημα της εταιρείας με την επωνυμία «Guccio Gucci S.p.A.» βρίσκεται στην 8η θέση.
Βέβαια, σημειώνεται ότι για κάτι τέτοια αιτήματα, μπορεί απευθείας ο υπουργός Πολιτισμού, εν προκειμένω η Λυδία Κονιόρδου να παρακάμψει το ΚΑΣ και να δώσει άδεια αν κρίνει ότι η προβολή αυτή θα κάνει καλό στη χώρα.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πραγματοποιήσει ανάλογες εκδηλώσεις στη Φοντάνα ντι Τρέβι, αλλά και στο Αβαείο του Γουέστμινστερ. Ειδικά για το τελευταίο είχαν σημειωθεί σφοδρές αντιδράσεις στη Μεγάλη Βρετανία.
Προς το παρόν, η εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων είναι αρνητική για την πραγματοποίηση επίδειξης μόδας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Μάλιστα, η διάθεση γίνεται ακόμη πιο αρνητική προς τον συγκεκριμένο οίκο, καθώς πριν από 5 περίπου μήνες, η Gucci είχε ντύσει με παρδαλά ρούχα τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, με πολλά μέσα, ακόμη και στη Βρετανία να κάνουν λόγο για «artistic vandalism» (καλλιτεχνικό βανδαλισμό)!
Σημειώνεται ότι ελάχιστες είναι οι φορές που το υπουργείο Πολιτισμού έχει δώσει σχετική άδεια για λήψη φωτογραφιών ή βίντεο στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Το 2008 επί υπουργίας Μιχάλη Λιάπη, παρακάμπτοντας το ΚΑΣ, είχε δοθεί στην Τζένιφερ Λόπεζ άδεια να φωτογραφηθεί με ρούχα υψηλής ραπτικής, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα η Νία Βαρντάλος είχε κάνει γυρίσματα στον Παρθενώνα, τη Ρωμαϊκή Αγορά και άλλους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας «My life in Ruins».
Ωστόσο, η πιο τολμηρή ενέργεια που έχει γίνει ποτέ στην Ακρόπολη ήταν αυτή της φωτογράφου Έλλης Σουγιουλτζόγλου – Σεραϊδάρη, γνωστής ως Νέλλυ, η οποία ήταν επί πολλά έτη η επίσημη φωτογράφος του υπουργείου Πολιτισμού, εκτελώντας παραγγελίες για τουριστικές αφίσες της Ελλάδας.
Η Νέλλυ, το 1928, φωτογράφισε γυμνή στην Ακρόπολη τη χορεύτρια της Κομεντί Φρανσέζ, Μόνα Πάιβα. Όπως η ίδια είχε αναφέρει, το γυμνό δεν ήταν προγραμματισμένο, αλλά προέκυψε τυχαία. Όταν η Νέλλυ πληροφορήθηκε, ότι η διάσημη χορεύτρια βρισκόταν στην Αθήνα για παραστάσεις, θέλησε να της κάνει μια καλλιτεχνική φωτογράφιση, με φόντο τον Παρθενώνα. Για τον λόγο αυτό, ζήτησε και πήρε άδεια από τον διευθυντή της Ακρόπολης, Αλέξανδρο Φιλαδελφέα. Το αρχικό σχέδιο ήταν, το μοντέλο να ποζάρει «ντυμένο» με μουσελίνες και πέπλα, για να παραπέμπει σε αρχαία Ελληνίδα. Όταν ο αρχαιολογικός χώρος έκλεισε για το κοινό, η φωτογράφος και το μοντέλο ξεκίνησαν τις ετοιμασίες. Η Πάιβα, έπειτα από υπόδειξη των υπεύθυνων, χρησιμοποίησε το σπιτάκι του φύλακα για καμαρίνι. Την ώρα που άλλαζε ρούχα, την είδε η φωτογράφος. Τότε αποφάσισε να τη φωτογραφίσει ολόγυμνη, αλλά δεν κατέθεσε ποτέ επίσημο αίτημα για αυτό. «Η πόρτα ήταν μισάνοιχτη, και καθώς ο ήλιος έγερνε και γέμιζε με φως τον μικρό χώρο, είδα για πρώτη φορά την ξένη χορεύτρια ολόγυμνη. Μου φάνηκε πως ενσάρκωνε το πνεύμα των αρχαίων μαρμάρων! «Θα μπορούσατε να ποζάρετε τελείως γυμνή;» είπα. Δέχτηκε. Έτρεξα και ρώτησα τον Φιλαδελφέα. Η απάντησή του ήταν καταφατική, υπό ένα όρο: «Φτάνει οι φωτογραφίες να μην είναι για δημοσίευση». Το μοντέλο πόζαρε γυμνό στον φακό της Νέλλυ, χορεύοντας και κρατώντας ένα κλωνάρι ελιάς. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα ήταν άψογο και η φωτογράφος, για να ευχαριστήσει την Πάιβα, της έδωσε μερικές από τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει. Την επόμενη χρονιά, μία από αυτές τις φωτογραφίες δημοσιεύτηκε στο γαλλικό περιοδικό Illustration de Paris και στην Ελλάδα προκλήθηκε σάλος, με τη συντηρητική κοινωνία της εποχής να κατακρίνει το γυμνό στον Ιερό Βράχο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από το πολυαναμενόμενο άλμπουμ Missionary που κυκλοφορεί στις 13 Δεκεμβρίου
«Δεν ξέρω πότε θα τραγουδήσω ξανά», είπε δακρυσμένη η τραγουδίστρια
Ακούστε την καλλιτεχνική σύμπραξη στο νέο τραγούδι «Η Σπίθα»
Η επίδραση Μότσαρτ δεν υποστηρίζεται από τα αντικειμενικά επιστημονικά στοιχεία. Ίσως η επίδραση αυτή θα πρέπει να αποκτήσει έναν διαφορετικό ορισμό
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Ένα βιβλίο μυστηρίου για ένα κορίτσι που μεγαλώνει προσπαθώντας ν’ ανακαλύψει τον εαυτό του, αλλά και το κατά πόσο ο Αμερικανός πατέρας του ήταν μπλεγμένος με την Απριλιανή χούντα
Στο βίντεο κλιπ πηγαίνει με το αυτοκίνητό του από την Αθήνα στη Βόρεια Ήπειρο
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Ελεύθερη είσοδος με προσκλήσεις για το event της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.