Γιώργος Σαπουντζής “Charleroi”
Στην Γκαλερί Gazon Rouge έχουμε την ευκαιρία να δούμε το έργο του Γιώργου Σαπουντζή “Charleroi”. Μια εντυπωσιακή κατασκευή στο ισόγειο του κτιρίου, συνδυάζει χρωματιστά πανιά και σωλήνες, τη γλυπτική και το βίντεο. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει δύο πολύ ενδιαφέροντα βίντεο τα οποία γυρίστηκαν στη βελγική πόλη Mechelen. Το πρώτο προβάλλει όλα τα δημόσια γλυπτά της πόλης, ενώ το δεύτερο καταγράφει τη νυχτερινή δράση του καλλιτέχνη στην κεντρική πλατεία του να κατασκευάζει ένα γλυπτό και να το περιφέρει εντός του αστικού ιστού. Με μοναδικό πειραματισμό και χιούμορ ο Σαπουντζής επαναπραγματεύεται την παραδοσιακή λειτουργία του μνημείου και ανατρέπει τη σημασία του. Έως 15/1, Κυκλάδων 8, 210 8837.909
Ειρήνη Ευσταθίου
Στο Project Room του ΕΜΣΤ παρουσιάζει 4 ενότητες έργων –λιθογραφίες, ξυλογραφίες, σχέδια και ζωγραφική– διερευνώντας την πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας από την περίοδο της μεταπολίτευσης μέχρι σήμερα, για να πραγματευτεί έννοιες όπως η αντίσταση, η συλλογική ζωή, η προσωπική συνείδηση. Η έκθεση πραγματεύεται με άμεσο τρόπο δημόσια γεγονότα με πολιτικό χαρακτήρα και επιδιώκει να ανιχνεύσει τον κοινωνικό χώρο που διαμορφώνεται από τις συλλογικές αναταραχές. (25/11 εγκαινιάζεται η ατομική έκθεσή της με τίτλο “Ιερά Οδός Revisited” στην Γκαλερί Ελένη Κορωναίου). Έως 28/11, “Customer/Value/Service”, Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17-19 & Ρηγίλλης, 210 9242.111 -3
Ρίτα Άκερμαν
Η Ρίτα Άκερμαν παρουσιάζει στην Γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή μια σειρά καινούργιων ζωγραφικών έργων. Οι εύθραυστες και λεπτεπίλεπτες γυναικείες μορφές παλιότερης δουλειάς της δίνουν θέση σε πιο αφηρημένες ζωγραφικές συνθέσεις με έντονα χρώματα, παχιές και βίαιες πινελιές, στις οποίες η γυναικεία φιγούρα είναι λιγότερο εμφανής αλλά παρούσα. Μεταμορφώνεται, είναι ευαίσθητη και ταυτόχρονα βίαιη, δέχεται πιέσεις αλλά και επιβάλλεται. “Crash Stop”, έως 4/12, Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο, 210 5233.049
Οι Σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια στη Νεολιθική εποχή
Σε αυτή την έκθεση μπορεί να δει κανείς τη σχέση που είχε η Ελλάδα με άλλες περιοχές της ΝΑ Ευρώπης κατά τη Νεολιθική περίοδο (5η χιλιετία π.χ.) μέσα από τη συνοπτική παρουσίαση 90 αντικειμένων. Είναι μια αρκετά σύνθετη έκθεση για τη συκεκριμένη περίοδο και δίνει τη δυνατότητα να μελετηθεί η Ελλάδα μέσα στο ευρύτερο πολιτισμικό πλαίσιο των Βαλκανίων. Έως 10/1, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Βασιλίσσης Σοφίας & Ηροδότου 1, 210 7228.321-3
*Επιλέγει η Αλεξάνδρα Οικονόμου Διευθύντρια και συν-ιδιοκτήτρια της Γκαλερί Ελένη Κορωναίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε η πρωταγωνίστρια της σειράς ταινιών
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στη Γενική Γραμματεία Αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μια βαθιά αντιπολεμική κραυγή μέσω της τέχνης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.