Καραμανλής: Oύτε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, έργα 8 δισ. ευρώ σε τρία χρόνια
Τι είπε για την ενεργειακή κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο
Κώστας Καραμανλής: «Oύτε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν βγήκαν έργα 8 δισ. ευρώ σε τρία χρόνια».
Στα έργα που έχουν ωριμάσει τα τελευταία τρία χρόνια και τώρα προχωρούν, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Ο κ. Καραμανλής συνέδεσε τη συζήτηση και με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στις ΗΠΑ, σημειώνοντας ότι: «Πριν από μερικά χρόνια η Ελλάδα ήταν στα πρόθυρα να βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σήμερα η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην Ανατολική Μεσόγειο».
Επισήμανε άλλωστε ότι: «Όλα τα έργα που βλέπετε και αυτά τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί και έχουν ξεκινήσει, είναι με χρήματα κυρίως από το ΕΣΠΑ, δηλαδή από ευρωπαϊκά ταμεία, και τώρα και από το Ταμείο Ανάκαμψης» και πρόσθεσε:
«Αυτή η Κυβέρνηση με σχέδιο και σοβαρότητα έχει μπορέσει να απορροφήσει κονδύλια και με ταχύτητα να ξεμπλοκάρει παλιά έργα, όπως το Πάτρα-Πύργος, η Γραμμή 4 του Μετρό, ο Ε65, η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, το Μετρό στη Θεσσαλονίκη και να ξεκινήσει καινούργια έργα».
Αναφέρθηκε πιο αναλυτικά στο Άκτιο-Αμβρακία και το Πάτρα-Πύργος, καθώς όπως σημείωσε «είναι δύο εμβληματικά έργα, που για χρόνια είχαν κολλήσει». Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι όσον αφορά στο Άκτιο-Αμβρακία, το μισό έργο παραδίδεται πριν τη συμβατική υποχρέωση μέσα σε αυτό το καλοκαίρι και μέσα στο 2023 θα παραδοθεί και το υπόλοιπο. Υπενθύμισε μάλιστα ότι εάν δεν τελείωνε το 2023, θα χάνονταν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσον αφορά στο Πάτρα-Πύργος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «τα εργοτάξια έχουν ξεκινήσει σε ένα έργο που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ευελπιστώντας ένα μεγάλο κομμάτι του να έχει δοθεί νωρίτερα.
Καραμανλής: Η ενεργειακή κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο
Ερωτηθείς για τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης στον κατασκευαστικό κλάδο, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα στην εκτέλεση των έργων, γιατί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εδώ και έξι με οκτώ μήνες, έχει κάνει ήδη αναθεώρηση τιμών και συντελεστών κατά 10%.
Αναφέρθηκε επίσης στη συνάντηση που είχε πριν από δύο εβδομάδες με όλους τους φορείς του κλάδου, με τους οποίους κατέληξε σε μία συμφωνία για τις πρώτες ύλες.
«Η άσφαλτος, που είναι βασική πρώτη ύλη, θα πληρώνεται απολογιστικά. Όσο την παίρνεις, θα την πληρώνεσαι. Το ίδιο θα ισχύσει και για τους πλαστικούς σωλήνες. Είπαμε και κάτι άλλο. Ότι σε περίπτωση που δεν μπορείτε – μιλάμε για τα μικρά έργα, όχι για τα μεγάλα έργα του Υπουργείου όπως τα έργα της Γραμμής 4- να το εκτελέσετε, σας δίνουμε μία παράταση έξι μηνών, αλλά αν το εκτελέσετε εντός του χρονοδιαγράμματος θα σας δώσουμε ένα μπόνους 5%», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Άρα βρίσκουμε τρόπους, με τα διαθέσιμα που έχουμε, να συνεχίσουν τα έργα και να μη σταματάνε».
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: «Δεν υπάρχει καμία σύνδεση με πρόωρες εκλογές. Απλούστατα έχει γίνει μία πολύ σοβαρή δουλειά τα τελευταία δυόμισι χρόνια στο Υπουργείο και έχουν ωριμάσει πολλά έργα και τώρα φαίνονται τα αποτελέσματα».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επίσης ότι: «Ποτέ, μα ποτέ, ούτε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έχουν βγει έργα 8 δις. ευρώ μέσα σε τρία χρόνια».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει, κυρίως από τις διοικήσεις και τους εργαζόμενους, για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, που ήταν πραγματικά επί ΣΥΡΙΖΑ στα τάρταρα. Σημείωσε ότι από 820 λεωφορεία που κυκλοφορούσαν το 2019 στους δρόμους της Αθήνας, σήμερα έχει σχεδόν διπλασιαστεί ο αριθμός. «Το πρόβλημα το έχουμε λύσει; Σε καμία περίπτωση. Χρειαζόμαστε περαιτέρω ενίσχυση», πρόσθεσε. Τόνισε επίσης ότι: «Είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις, αλλά δεν είμαστε εκεί που ήμασταν πριν από τρία χρόνια».
Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι παρά την ενεργειακή κρίση, σε καμία περίπτωση δεν θα αυξηθεί το εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παρόλο που το κόστος της βενζίνης είναι αυξημένο, υπενθυμίζοντας ότι ήδη έχει γίνει μείωση της τιμής πριν από δύο χρόνια. Ανέφερε εξάλλου ότι γύρω στο 70% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σήμερα στην Αττική έχουν κάρτα, όπου υπάρχουν ακόμη καλύτερα εκπτωτικά πακέτα.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το πλάνο για τους ενοίκους μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα
«Κατέθεσα μήνυση διότι έχει πει πολλά συκοφαντικά ψέματα κατά εμού και ινστιτούτων που ίδρυμα πριν 33 χρόνια» ανέφερε.
Τι αποκαλύπτει ο δικηγόρος της πολιτικού για τον κοινό τους στόχο
Κάλεσμα στους υποστηρικτές του να δώσουν το «παρών» στην αυριανή εκδήλωση απεύθυνε ο Στέφανος Κασσελάκης
Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα
«Είναι σαφές ότι δεν σέβονται την ψήφο των πολιτών» δήλωσε για τις ανεξαρτητοποιήσεις Τζάκρη και Πούλου
Αιχμές από τον υποψήφιο για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στην τελική ευθεία πριν τις εκλογές στην Κουμουνδούρου
«Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω πολύ καλά, με πίεζε ο χρόνος», είπε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Μακάρι να επαναληφθεί και να ανανεωθεί η θητεία της» σημειώνει ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου
Ποιο είναι το σχέδιο δράσης για το 2025
«Ο Κώστας Καραμανλής τοποθετείται με ευπρέπεια», λέει ο Παύλος Μαρινάκης
Ο ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε μεν αλλά άφησε ανεξίτηλο λεκέ στο συλλογικό υποσυνείδητο
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.