- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
2 εβδομάδες διορία στους Αθηναίους για αγορά ηλεκτρικού ΙΧ
Μπορεί να είναι σωστό στο κέντρο να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα ή και καθόλου οχήματα. Αυτό όμως δεν είναι κάτι που το αποφασίζεις σήμερα και το εφαρμόζεις σε 15 ημέρες
Σχόλιο για τα ηλεκτρικά ΙΧ, την επαναφορά του δακτυλίου και τις δηλώσεις του υπουργού μεταφόρων, Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Για αρχή να πω πως τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο τα περιγράφει ο τίτλος. Στην πραγματικότητα, η διορία δεν είναι μόνο για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όσοι ζείτε στο κέντρο (και θέλετε να μπορείτε να μετακινείστε από και προς το σπίτι σας με το ΙΧ σας) μπορείτε, αντί για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να αγοράσετε δεύτερο ΙΧ και, φυσικά, να βρείτε και χώρο να το σταθμεύετε. Αυτό γιατί, όπως δήλωσε στο ραδιόφωνο του Real o υπουργός Μεταφορών και Οδήγησης Χωρίς Ζώνη Ασφαλείας, Κώστας Αχ. Καραμανλής, από τις 25 Οκτωβρίου που επανέρχεται ο δακτύλιος και τα μονά-ζυγά, τα μόνα αυτοκίνητα που θα εξαιρούνται είναι τα ηλεκτρικά «χωρίς καμία άλλη εξαίρεση».
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όλοι οι κάτοικοι του κέντρου οι οποίοι, επειδή δεν υπάρχει τρόπος να παρακάμψεις το σπίτι σου, αγόρασαν υβριδικά ή αυτοκίνητα Euro 6 και Euro 5, δηλαδή αυτά που εξαιρούντο μέχρι σήμερα από τον δακτύλιο, μπορούν να τα βάλουν εκεί που ξέρουν (στο γκαράζ) για τις μισές μέρες του χρόνου. Ας πρόσεχαν να μη ζούσαν στο κέντρο ή, ακόμα καλύτερα, ας μη ζούσαν στην Ελλάδα. Κι αν εκτός από τη δική τους μετακίνηση πρέπει να φροντίσουν και για τη μετακίνηση π.χ. των παιδιών τους ας πρόσεχαν και ας μετακόμιζαν στα προάστια πριν κάνουν παιδιά. Το κέντρο δεν είναι για οικογένειες ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται να νομίζει ο (κάτοικος του κέντρου κι αυτός, αλλά πολύ πιο άνετος στις μετακινήσεις του λόγω θέσης) υπουργός.
Μπορεί ο υπουργός να μην το έχει συνειδητοποιήσει αλλά τον διαβεβαιώνω πως τέτοιου είδους αλλαγές στους κανόνες γίνονται σε βάθος χρόνου και σίγουρα όχι σε βάθος διβδόμαδου. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί οι περισσότεροι από μας που ζούμε στο κέντρο δεν έχουμε χρήματα για δεύτερο αυτοκίνητο (για να έχουμε ένα μονό κι ένα ζυγό), πολύ περισσότερο για ένα ηλεκτρικό και πολύ πολύ περισσότερο για ένα οικογενειακό ηλεκτρικό.
«Για κάτσε, βρε Βουλαρίνε», θα πει ο υποψιασμένος αναγνώστης, «δεν πρέπει κάτι να γίνει με το κέντρο της πόλης; Δεν πρέπει κάτι να γίνει για την ατμόσφαιρα;» κι εγώ θα του απαντήσω ότι βεβαίως και πρέπει, αλλά αυτό μάλλον δεν μπορεί να είναι η φυγή των οικογενειών στα προάστια.
Για αρχή, εδώ και χρόνια το μέτρο των μονών και ζυγών δεν είναι περιβαλλοντικό. Αν σε ενδιαφέρει το περιβάλλον επιτρέπεις την κίνηση μόνο «καθαρών» οχημάτων κάθε μέρα. Πρόκειται για μέτρο που και ο ίδιος ο Κώστας Αχ. Καραμανλής χαρακτήρισε παρωχημένο για να προσθέσει ότι η κυβέρνηση θα το εκσυγχρονίσει κυρίως επειδή τον δακτύλιο αντί για «πράσινο» θα τον λέει «καθαρό». Το σύστημα μονά-ζυγά αφορά κυρίως την κίνηση και ως εκ τούτου είναι παλαβό τα μεγαλύτερα θύματα του να είναι οι άνθρωποι που ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ εκεί που υπάρχει πρόβλημα κίνησης και όχι όσοι απλώς διασχίζουν ή επισκέπτονται την περιοχή. Ο κάτοικος του κέντρου ΔΕΝ μπορεί να κάνει κύκλο, δεν μπορεί να αποφύγει το κέντρο, δεν μπορεί να πάει τα παιδιά του σχολείο και μετά να αφήσει το αυτοκίνητο για να πάρει κάποιο ΜΜΜ γιατί στο κέντρο ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ.
Αλλά, για να μη χάνουμε χρόνο, δέχομαι ότι μπορεί να είναι σωστό στο κέντρο να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα ή και καθόλου οχήματα. Αυτό όμως δεν είναι κάτι που το αποφασίζεις σήμερα και το εφαρμόζεις σε 15 ημέρες. Αυτό είναι μια απόφαση που εφαρμόζεται σε βάθος χρόνου κι αφού πρώτα ενημερώσεις τους κατοίκους και τους δώσεις το περιθώριο να αποφασίσουν πώς θα πορευτούν. Θα πάρουν ηλεκτρικό, θα μείνουν χωρίς αυτοκίνητο ή θα μετακομίσουν;
Για να είμαι ειλικρινής (και εκτός αν το σχέδιο είναι η εκδίωξη των κατοίκων και κυρίως των οικογενειών από το κέντρο) δεν πιστεύω ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί όπως το εξήγγειλε ραδιοφωνικώς ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι τέτοιου είδους αλλαγές δεν μπορεί να γίνονται σε βάθος ημερών. Αλλά και πάλι, η επιπολαιότητα με την οποία μιλούν και εξαγγέλλουν άνθρωποι που θα έπρεπε α) να ξέρουν β) να είναι προσεκτικοί στο τι λένε, είναι ιδιαιτέρως ανησυχητική είτε ζεις στο κέντρο είτε όχι. Και μπράβο σου.
Υ.Γ. Φυσικά όλη αυτή η κουβέντα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνεται εντελώς ακατανόητη αν σκεφτούμε τις μηδενικές υποδομές που υπάρχουν για όσους γενναίους αποφασίσουν να κινούνται μόνο με αυτά. Στην χώρα του υπουργού Μεταφορών και Οδήγησης Χωρίς Ζώνη Ασφαλείας Κώστα Αχ Καραμανλή, τα ηλεκτρικά είναι ακόμα, δυστυχώς, ένα γκάτζετ το οποίο δεν αντικαθιστά το βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αλλά απλώς το συμπληρώνει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
Ιδιαίτερη μέριμνα έχει ληφθεί για τρίτεκνους και πολύτεκνους γονείς
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών
Το νέο Δικαστικό Σωφρονιστικό Συγκρότημα Αθηνών θα κατασκευαστεί σε έκταση 103 στρεμμάτων
«Αν και ζείτε μακριά, διατηρείτε τις παραδόσεις μας ζωντανές», τόνισε η ΠτΔ
«Δημιουργούμε μια anti - drone προστασία πάνω από την πατρίδα», δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας
Μια μικρή αναδρομή, πλησιάζοντας στην ολοκλήρωση της πρώτης θητείας της
Οι ώρες και οι διευκρινίσεις του ΔΕΔΔΗΕ
Η Αθήνα μεταμορφώνεται σε άλλη Αθήνα. Τι είναι αυτή η αλλαγή που βιώνει η πόλη; Αλλάζει κάτι σημαντικό. Αλλάζει ο χώρος και ο χρόνος της ζωής των κατοίκων
Τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ πάντρεψε o δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης
Το μοναδικό προϊόν που συνεχίζει να ακριβαίνει
«Δεν έχουμε την πολυτέλεια του εφησυχασμού» είπε στους υπουργούς στην τελευταία συνεδρίαση του 2024
Για τους πολιτικούς όλα είναι δουλειά και ακόμα και το ήθος υπόκειται στις ανάγκες της
Από 509 έως 1.200 ευρώ - Οι δικαιούχοι και τα κριτήρια που αλλάζουν
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγορεί την κυβέρνηση πως επέτρεψε «ασυδοσία»
Πότε θα τεθεί σε λειτουργία - Οι προδιαγραφές του έργου και τα οφέλη του
Τα επτά θέματα που είναι στην ατζέντα των συζητήσεων
Τι είπε για την προεδρία της Δημοκρατίας
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του κυβερνητικού έργου από τον πρωθυπουργό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.