Πολιτικη & Οικονομια

Κώστας Α. Καραμανλής: Σε πέντε χρόνια έτοιμο το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Πρόκειται για μια συνολική επένδυση που θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κυριάκος Μητσοτάκης, Νέο Αεροδρόμιο Κρήτης
Περιοδεία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020. Η φωτογραφία από την τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης, στο Καστέλι Ηρακλείου © EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Τι τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Α. Καραμανλής κατά την τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης

Στις ενέργειες της κυβέρνησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ώστε να είναι σε λειτουργία το 2025, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, παρουσία και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, κατά την τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης από τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Πρόκειται για μια συνολική επένδυση που θα ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ, η οποία ενισχύει την εθνική οικονομία, εκσυγχρονίζει και ενισχύει τον τουρισμό στην Κρήτη και συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού. Επιπλέον, θα αναβαθμίσει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην περιοχή του Ηρακλείου, αφού ελευθερώνει την έκταση στην οποία λειτουργεί σήμερα το «Νίκος Καζαντζάκης», θα δημιουργήσει άμεσα νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή, αλλά και -το κυριότερο- περίπου 7.000 νέες θέσεις μόνιμης και σταθερής απασχόλησης κατά τη λειτουργία του.

Αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης και της χώρας σε μία κρίσιμη περίοδο

«Το νέο, σύγχρονο, διεθνές αεροδρόμιο που θα φτιάξουμε στο Καστέλι, όμως, είναι καθοριστικό και για κάτι ακόμα πιο σημαντικό: Για τη συνολική αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης. Και μέσω αυτής, για την ουσιαστική αναβάθμιση συνολικά της εθνικής μας παρουσίας στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο, με απόσταση περίπου 4 ωρών από τη Ντόχα, τη Μόσχα, το Λονδίνο και τη Μαδρίτη. «Δηλαδή μιλάμε για ένα εθνικά κρίσιμο έργο υποδομής, που υπηρετεί στρατηγικά το νέο μεγάλο εθνικό στόχο: Να γίνει η Ελλάδα κόμβος στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Σε μια περίοδο, που όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο κρίσιμη είναι γεωστρατηγικά για την πατρίδα μας», πρόσθεσε.

Ο αγώνας δρόμου για την επίλυση των γραφειοκρατικών προβλημάτων

«Αποτελεί βαθιά μας πεποίθηση ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον  γίνονται πραγματικότητα. Και η κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην προϊστορία του μεγάλου αυτού έργου.

5027634.jpg
EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

«Η κυβέρνηση που πρώτη οραματίστηκε και ξεκίνησε το σχεδιασμό αυτού του σπουδαίου έργου, ήταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2004-2009. Από τότε, πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι. Και το έργο έφτασε να συμβασιοποιηθεί με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Υπέγραψαν τη σύμβαση, έβαλαν το δικό τους λιθαράκι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, κι αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. Όμως, εξίσου αντικειμενικά, πρέπει να πούμε ότι έκαναν και λάθη εξαιτίας των οποίων μέχρι σήμερα δεν είχε ξεκινήσει το έργο», τόνισε.

Εξήγησε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παρέλαβε ένα έργο με υπογεγραμμένη σύμβαση, που όμως εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών και γραφειοκρατικών προβλημάτων, επί έναν χρόνο δεν είχε ξεκινήσει.

«Ξεκινήσαμε, λοιπόν, έναν αγώνα δρόμου. Ήταν ένα από τα δύο πρώτα θέματα που έθεσα προσωπικά στην Επίτροπο κυρία Μ. Βεστάγκερ από την πρώτη φορά που τη συνάντησα. Καταφέραμε να επιλύσουμε το θέμα της συμβατής κρατικής ενίσχυσης, ένα θέμα που πρακτικά είχαν δημιουργήσει άστοχοι ελληνικοί χειρισμοί. Κι εξασφαλίσαμε τελικά το ‘‘πράσινο φως’’. Παράλληλα, ολοκληρώσαμε μια καταλυτικής σημασίας συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για τη χρηματοδότηση του έργου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και προανήγγειλε ότι με σοβαρή, μεθοδική δουλειά, σε πέντε χρόνια από σήμερα το Ηράκλειο θα έχει σε λειτουργία το νέο του αεροδρόμιο.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου παρουσίασε στον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ενώ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από την πλευρά του δεσμεύτηκε για την ασφάλεια, τη λειτουργικότητα και την αισθητική του νέου αεροδρομίου.

Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι περιλαμβάνει έναν διάδρομο μήκους 3.200μ., ένα βιοκλιματικό Κεντρικό Κτήριο Αεροσταθμού σχεδόν 72.000 τ.μ., 5 σταθερές θέσεις με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 10 αεροσκαφών, χώρους στάθμευσης 800 οχημάτων κατ’ ελάχιστον, χώρους αναμονής για 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 μίνι βαν. Υπάρχει πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρεμμάτων για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Όσον αφορά στις οδικές συνδέσεις, θα κατασκευαστούν: περίπου 18 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου διατομής 2x2 λωρίδες, ανά κατεύθυνση, για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, 6 χλμ. οδού μιας λωρίδας, ανά κατεύθυνση, για τη σύνδεση με τον ΒΟΑΚ.

Κώστας Α. Καραμανλής, Αεροδρόμιο Καστέλι
© EUROKINISSI/ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ

«Δεν θα γίνει νέο Ελληνικό η Αλικαρνασσός»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι σήμερα δεν ξεκινά μόνο ένα σπουδαίο έργο για την Κρήτη, αλλά δύο, καθώς η κυβέρνηση «βάζει μπροστά» και για την απελευθέρωση και αξιοποίηση του σημερινού αεροδρομίου του Ηρακλείου, «Νίκος Καζαντζάκης», στην Αλικαρνασσό, έκτασης 2.800 στρεμμάτων.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεσμεύεται ότι δεν θα γίνει νέο Ελληνικό η Αλικαρνασσός! Από την ώρα που θα μεταφερθούν οι λειτουργίες του αεροδρομίου στο Καστέλι, δεν θα επιτρέψουμε να ερημώσει και να μείνει αναξιοποίητος ο χώρος του “Νίκος Καζαντζάκης”, δεν θα επιτρέψουμε να κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, της αναποφασιστικότητας και του νεοελληνικού παραλογισμού», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, ανακοινώνοντας ότι ήδη ξεκίνησαν οι ενέργειες για την αξιοποίηση του αεροδρομίου.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε δε, πως «ούτε θέμα υποθήκης της έκτασης τίθεται, ούτε οτιδήποτε που να έχει σχέση με την κυριότητά της. Εκεί θα είναι το ‘‘Καζαντζάκης’’, ό,τι κι αν συμβεί δικό μας θα παραμένει, δεν μας το παίρνει κανείς» και εξήγησε: «Απλώς, αυτό το οποίο κάναμε ήταν ότι καταρτίσαμε έναν οδικό χάρτη για την αξιοποίησή του, με συγκεκριμένα ορόσημα. Και είπαμε το εξής απλό, ότι θα πρέπει να επιτυγχάνεται το κάθε ορόσημο, για να καταβάλεται η αντίστοιχη δόση του δανείου».

«Καστέλι και ΒΟΑΚ αλλάζουν την Κρήτη»

Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι το πρώτο βήμα ενός συνολικού σχεδίου για να υλοποιηθούν σημαντικά έργα υποδομής, αναγκαία για να μπει η Κρήτη σε μια νέα εποχή ανάπτυξης και δημιουργίας. Όπως χαρακτηριστικά είπε «αρκετά περίμενε η Κρήτη, αρκετά ταλαιπωρήθηκε, φτάνει πια!».

Το επόμενο βήμα είναι ένα μεγάλο έργο το οποίο η Κρήτη περιμένει επί δεκαετίες: Ο ΒΟΑΚ. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε ότι περισσότερα θα ανακοινωθούν το απόγευμα από τα Χανιά, ενώ ο ίδιος τόνισε πως η κυβέρνηση προσπαθεί να λύσει μεθοδικά και χωρίς μεγάλα λόγια τα σύνθετα και πολύπλοκα προβλήματα που παρέλαβε. «Μακάρι προβλήματα τόσων ετών, να μπορούσαν να λυθούν μέσα σε λίγους μήνες. Εργαζόμαστε σκληρά όμως και να το ξέρετε: Καστέλι και ΒΟΑΚ αλλάζουν την Κρήτη!», κατέληξε. 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.