- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
![ioannis-xountis.jpg ioannis-xountis.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/ioannis-xountis_0.jpg)
![sculpture-1694728_1920.jpg sculpture-1694728_1920.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/10/04/sculpture-1694728_1920.jpg)
Τα τελευταία χρόνια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στον τομέα της επικοινωνίας, των επιχειρήσεων και -εσχάτως- της πολιτικής. Οι επιχειρήσεις, ήδη, έχουν συμφωνήσει και αντιληφθεί πως για να έρθουν σε πιο στενή επαφή με τους καταναλωτές χρειάζονται νέες τεχνικές marketing και δημιουργίας του brand τους. Πολλές μεγάλες και γνωστές εταιρείες ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν το Instagram και κοινοποιούν στους ακολούθους – καταναλωτές τους ποιοτικό υλικό. Άλλωστε το Instagram έχει το σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της εικόνας -στην εποχή της εικόνας- όταν το αντιπαραβάλουμε με τα υπόλοιπα social media.
Τη στιγμή που ο επιχειρηματικός κόσμος «αγκαλιάζει» το Instagram, ο χώρος της πολιτικής δείχνει να ακολουθεί με αργά βήματα προς την ίδια κατεύθυνση. Πολιτικά κόμματα στην Αμερική και την Ευρώπη δημιουργούν λογαριασμούς στο Instagram με στόχο να ενεργοποιήσουν τους οπαδούς τους (grass roots call to action) και να αποκτήσουν νεανικό κοινό (the millennials). Την τελευταία τριετία ακολουθούν αρχηγοί κρατών, πολιτικοί ηγέτες, βουλευτές και κάθε λογής εκλεγμένοι άρχοντες σε πολλές χώρες. Φυσικά ο τρόπος διαχείρισης ποικίλλει από χώρα σε χώρα και από περίπτωση σε περίπτωση, ποιοτικά και ποσοτικά.
Βασικά, το Instagram προσφέρει δύο μοναδικά πλεονεκτήματα σε κάθε πολιτική καμπάνια: την παρουσίαση μίας ιστορίας (story telling) και την επαφή με τους νέους, που αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών. Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις, συνηθίζουμε να λέμε. Μέσω των εικόνων, που δημοσιεύονται στο Instagram είτε ως αναρτήσεις (posts) είτε ως ιστορίες (stories) η/ο υποψήφια/ος πολιτικός μπορεί να πει την ιστορία που θέλει με τον πιο αποδοτικό και εύληπτο τρόπο. Παράλληλα, εάν το κοινό 18-35 είναι το επιθυμητό δεν υπάρχει καλύτερο μέσο από το Instagram.
Στην Ελλάδα τα πράγματα κινούνται διαφορετικά, όπως γίνεται συχνά. Τα πολιτικά κόμματα δεν έχουν ξεκινήσει με ενεργό τρόπο να εμπλέκονται στο Instagram, αφήνοντας πεδίον δόξης λαμπρό για μελλοντική χρήση. Οι πολιτικοί αρχηγοί, όπως ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, χρησιμοποιούν το Instagram, ενώ συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός και των βουλευτών που δημιουργούν τους δικούς τους λογαριασμούς. Άλλοι χρησιμοποιούν το πολύτιμο αυτό εργαλείο πιο «θεσμικά» -αντιγράφοντας με αυτόν τον τρόπο το Facebook-, είτε πιο προσωπικά, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες του Instagram. Όπως και να έχει, η χρήση του στο ελληνικό πολιτικό σύστημα είναι ακόμη στα σπάργανα και αρκετά περιορισμένη.
Πάντως το τρένο του Instagram με περισσότερους από 800.000.000 επιβάτες έχει ήδη ξεκινήσει. Και το μεγαλύτερο προσόν του; Είναι εντελώς δωρεάν στη χρήση. Έτσι, προσφέρεται για καμπάνιες μειωμένου budget. Φυσικά, οι χορηγούμενες δημοσιεύσεις και η δυνατότητα διαφημίσεων καλύπτουν τις ανάγκες και αυτών (κομμάτων και πολιτικών ηγετών) που θέλουν να επενδύσουν το κάτι παραπάνω.
So, get involved! Fast!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
10 ερωτήσεις και απαντήσεις για τις αλλαγές στον χρόνο εργασίας
Αιχμές προς τον Στέφανο Κασσελάκη στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ
Ο βουλευτής Α' Αθήνας διεκδικεί την προεδρία του ΠΑΣΟΚ
Χωρισμένο στα δύο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Η εισήγηση του Στέφανου Κασσελάκη στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ
Με την εισήγηση του Στέφανου Κασσελάκη ξεκινά στις 10.00
Με αφορμή την υποψηφιότητα της και την νίκη των Εργατικών
Όσα δήλωσε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως
Mιλώντας στο οικονομικό συνέδριο Le Cercle des Economistes
Την Επιτροπή Ανταγωνισμού επισκέφτηκε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Τι δηλώνει στην απαντητική της επιστολή η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Τι αποφάσισε η Κεντρική Εκλογική Επιτροπή
Τι είπε η Υπουργός Εργασίας για την ψηφιακή κάρτα και το επίδομα ανεργίας
«Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια να χτίσουμε ξανά τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες» είπε ο πρωθυπουργός
Γιατί η εμφάνιση Σαμαρά - Καραμανλή στο Πολεμικό Μουσείο προκάλεσε θυμό σε μερικούς από εμάς
Θα ήταν παράδοξο αν η Ευρώπη έχανε εκείνα ακριβώς τα στοιχεία που την κάνουν ελκυστική για τους μετανάστες. Τον ανοιχτό δημοκρατικό της χαρακτήρα και την ανεκτικότητα στη διαφορά
Η απάντηση στο ερώτημα αν στηρίζει τον πρόεδρο του κόμματος
Η ανάρτηση του πρωθυπουργού στο Χ μετά την ευρεία νίκη των Εργατικών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.