- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Σχεδιάζοντας την οδική ασφάλεια ενός σχολείου στη Σαλαμίνα
Είναι πλέον στα χέρια του Δήμου Σαλαμίνας και της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσουν το έργο
![stavros-konstantinidis.jpg stavros-konstantinidis.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/stavros-konstantinidis_0.jpg)
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/13_73.jpg)
Το πρόβλημα της οδικής ασφαλείας των σχολείων στις πόλεις και ένα παράδειγμα στη Σαλαμίνα με πλήρη επανασχεδιασμό κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα
Το 1ο και 2ο Λύκειο της Σαλαμίνας, όπως και πολλά σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα, έχει αρκετά προβλήματα οδικής ασφαλείας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μάς έθεσε το πρόβλημα. Ανταποκριθήκαμε με χαρά και με αίσθημα κοινωνικής εταιρικής ευθύνης. Επισκεφθήκαμε το σχολείο στη Σαλαμίνα, συζητήσαμε με τους καθηγητές και καταγράψαμε τις ειδικές πτυχές του ζητήματος.
Το συγκεκριμένο σχολείο έχει ακόμη περισσότερα προβλήματα από τα συνηθισμένα γιατί βρίσκεται επί της επαρχιακής οδού της Λεωφ. Φανερωμένης που εμφανίζει υψηλές ταχύτητες μέχρι 80-90 km/h, και διαθέτει ελάχιστες υποδομές προστασίας των πεζών. Η μόνη παρέμβαση περιορίζεται σε μια και μόνο διάβαση πεζών, η οποία φυσικά, έτσι αποσπασματική, δεν συνεισφέρει σχεδόν σε τίποτα. 700 μαθητές καθημερινά βρίσκονται εκτεθειμένοι πάνω στον επικίνδυνο δρόμο, κατά την άφιξη και την αναχώρηση από το σχολείο. Η κατάσταση αυτή είναι συνήθης δυστυχώς για τις ελληνικές πόλεις. Ο χώρος γενικώς είναι ανεπαρκής, ο δρόμος περνάει ακριβώς μπροστά από την είσοδο του σχολείου αλλά πάντα υπάρχουν λύσεις, τουλάχιστον καλύτερες από το «do nothing» που λένε και οι Βρετανοί.
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/png/sites/default/files/yfistamena_provlhmata_1.png)
Σχεδιάσαμε έναν κυκλικό κόμβο που μειώνει στο ελάχιστο τις ταχύτητες, δημιουργεί προστατευμένες διαβάσεις πεζών, μέσω και διαχωριστικών νησίδων, και επιτρέπει στο λεωφορείο να αναστρέφει.
Πυκνώσαμε την προειδοποιητική σήμανση, σχεδιάσαμε επί της οδού ειδικές έντονες σημάνσεις που δημιουργούν οπτική μείωση του πλάτους και επανασχεδιάσαμε πεζοδρόμια που σήμερα δεν υπάρχουν.
Τέλος, διευθετήσαμε την προσωρινή στάθμευση των γονέων σε κάποιους αναξιοποίητους χώρους, δημιουργήσαμε ασφαλείς χώρους αναμονής των μαθητών και εξασφαλίσαμε τη λειτουργική κίνηση των λεωφορείων που παραλαμβάνουν τους μαθητές.
Ο χώρος αναζωογονήθηκε και τονίζει εμφατικά την ύπαρξη του σχολείου, ενώ παράλληλα ο φυσικός σχεδιασμός προστατεύει τους μαθητές από τους κινδύνους. Ξέρουμε ότι με τις παρεμβάσεις αυτές η ταχύτητα θα μειωθεί στα 20 km/ h μπροστά από το σχολείο και ξέρουμε ότι η μείωση της ταχύτητας μειώνει λογαριθμικά τη μείωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Σχεδόν τη μηδενίζει, εφόσον υλοποιηθούν αυτές οι προτάσεις.
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/02_70.jpg)
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/03_66.jpg)
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/08_45.jpg)
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/09_34.jpg)
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/13_73.jpg)
![Σαλαμίνα Σαλαμίνα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/16_41.jpg)
Είναι πλέον στα χέρια του Δήμου Σαλαμίνας και της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσουν το έργο. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν σε εκατοντάδες σχολεία σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η οδική ασφάλεια είναι πολιτισμός. Αρκεί να δούμε τις ευρωπαϊκές πόλεις, με πόση φροντίδα διαχειρίζονται αυτό το θέμα και ειδικά στις περιοχές των σχολείων. Ένα ακόμη θέμα όπου η χώρα βρίσκεται σε αδυναμία, να πράττει το προφανές, με κοινωνική ευαισθησία και αλληλεγγύη
3D Σχεδιασμός: Πέππα Θεανώ, Αρχιτέκτων
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βρίσκονται σχεδόν παντού στον κόσμο, επειδή εμείς τα φέραμε εκεί
Θα αλλάξει ο τρόπος που ταξιδεύουμε στον κόσμο και βρίσκουμε φτηνά καταλύματα μετά τη δραστική απόφαση της Βαρκελώνης εναντίον του AirBnB;
Μαγαζιά, φίλοι, γνωστοί, κουβέντες, και ίσως ένα σάντουιτς με σαλάμι και κασέρι, σε ζυμωτό ψωμάκι
Τέσσερις μέρες με συναυλίες εικαστικά, εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, αγώνες δρόμου, Yoga, φαγητό, παιχνίδια για παιδιά, πεζοπορία, αναρρίχηση
Γιατί αυτές οι δύο φωτογραφίες από την πόλη τους Φωτός, που είναι τραβηγμένες με απόσταση ενός και πλέον αιώνα, μάς εντυπωσιάζουν; Γιατί δεν έχει αλλάξει τίποτα σ’ αυτές
Το 2023 εκατό χιλιάδες κάτοικοι της πολιτείας της Νέας Υόρκης μετακόμισαν σε άλλες πολιτείες
Νέα έρευνα αναλύει τις μεταβλητές που διαμορφώνουν την ποιότητα διαβίωσης
Ονειρεύονται την πόλη τους ως έναν κατεξοχήν προορισμό για extreme sports και πόλο έλξης αθλητών από όλο τον κόσμο
Όταν βομβαρδιζόμαστε από εικόνες, δεν υπάρχει χώρος για ονειροπόληση
H Άρτα τόσα χρόνια για μένα ήταν πέρασμα και όχι στάση
Ένα εγχειρίδιο κατανόησης της βιώσιμης κινητικότητας που συνδέεται άρρηκτα με την κοινωνική συμπερίληψη και την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων
Όλες οι γειτονιές της πόλης δηλώνουν παρόν στο έθιμο που θέλει και την ενδυμασία του
Τα fun facts, τα νόστιμα spots, οι φετινές προετοιμασίες
Η «νύμφη του Βορρά» με τα στραβά αλλά και τα εκατό καλά της, η πόλη μέσα από αντιφάσεις, συνονθυλεύματα, γκρίνιες για τα χρωστούμενα και κατάλοιπα αιώνων
Μεγαλεπήβολο αρχιτεκτόνημα στην πόλη των καουμπόηδων
100 χιλιόμετρα νότια του Αρκτικού Κύκλου, με θερμοκρασίες στους -30°C
Ένας δρόμος γεμάτος έμπνευση και φαντασία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.