- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Expats: έχοντες και μη έχοντες στη μεγαλούπολη
Παρουσίαση της μίνι σειράς που προβάλλεται στο Amazon
Expats: Η μίνι σειρά του Amazon Prime με πρωταγωνίστρια τη Νικόλ Κίντμαν
Όπως και η πρώτη ταινία της Lulu Wang, «The Farewell», η σειρά «Expats» μιλάει για το πένθος και τη γεωγραφική αποξένωση, για το πώς βιώνεται η απώλεια μακριά από τον οικείο, γενέθλιο τόπο. Αν και το «Expats» αποτελείται από έξι επεισόδια δίνοντας την εντύπωση του ξεχειλώματος, δεν θα μπορούσε να απεικονίσει συντομότερα σ’ αυτές τις παράλληλες αφηγήσεις την κατάσταση στο Χονγκ Κονγκ, όπως κι εκείνη στην οικογένεια της Μάργκαρετ (Nicole Kidman).
Expats: Η μίνι σειρά του Amazon Prime
Η ιστορία εκτυλίσσεται σε μια κοινότητα πλούσιων αλλοδαπών που ζουν στο Χονγκ Κονγκ το 2014. Αρχικό υλικό για τη σειρά αποτέλεσε το ομότιτλο μυθιστόρημα της Janice Y.K. Lee η οποία έχει χαρακτηριστεί ως ο σύγχρονος Henry James της Ασίας. Τόσο στο μυθιστόρημα όσο και στην τηλεοπτική σειρά, τον κεντρικό ρόλο παίζουν οι γυναίκες: η αρχιτέκτονας Μάργκαρετ που άφησε την καριέρα της για να ακολουθήσει τον Ασιάτη σύζυγό της στο Χονγκ Κονγκ (πολύ βαρετή η Nicole Kidman στον ρόλο), η Ινδο-αμερικανή Χίλαρι (υπέροχη η Sarayu Blue) και η Μέρσι (Ji-young Yoo), μια νεαρή Aμερικανo-κορεάτισσα που προσπαθεί να πιάσει δουλειά γκουβερνάντας.
Η Wang μας κρύβει τις λεπτομέρειες της τραγωδίας στα πρώτα δύο επεισόδια της σειράς, πιάνοντας την πλοκή έναν χρόνο μετά το συμβάν, όλα όσα γνωρίζουμε είναι κρυμμένα στην ταραχή της Μάργκαρετ όταν νομίζει ότι βλέπει ένα γνώριμο πρόσωπο σε μια ομάδα από ομοιόμορφα ντυμένους μάγειρες, καθώς και στη βαριά σκιά που πέφτει στο πάρτι των γενεθλίων του συζύγου της (Brian Tee) — τα γενέθλια συμπίπτουν με την επέτειο της εξαφάνισης του γιου τους. Στο τέλος του δεύτερου επεισοδίου μαθαίνουμε με ένα φλασμπάκ τι συνέβη και γιατί η Mέρσι νιώθει ένοχη. Στο «Expats», η εξαφάνιση ενός παιδιού —μια πολύ συνηθισμένη σεναριακή αφορμή— αποκαλύπτει τις αληθινές σχέσεις ανάμεσα στους συζύγους των δύο κεντρικών ζευγαριών, ανάμεσα στις δύο φίλες (τη Μάργκαρετ και τη Χίλαρι), ανάμεσα στους εύπορους ξένους και τους φτωχότερους και ταπεινότερους ντόπιους. Κι όλα αυτά με φόντο το κίνημα της ομπρέλας που κλόνισε τη μεγάλη ασιατική μητρόπολη: κάτω από τον βαρύ ουρανό, όλοι οι χαρακτήρες αισθάνονται το βάρος του κόσμου στους ώμους τους και πσχίζουν να διαχειριστούν τις τύψεις τους. Η Μάργκαρετ επειδή δεν ήταν επαρκής μητέρα, η Χίλαρι η οποία δεν θέλει να αποκτήσει παιδί διαψεύδοντας τις προσδοκίες του συζύγου της και η Μέρσι για δύο ηθικές παραβιάσεις μαζί και ταυτοχρόνως. Η Kidman προσδίδει στη Μάργκαρετ το είδος της στιλπνής ρηχότητας που έχει γίνει μανιέρα με αποκορύφωμα την εμφάνισή της στη σειρά «Nine Perfect Strangers» — μια όχι και τόσο ένδοξη στιγμή ούτε για τον David E. Kelly ούτε για την ίδια. Όσο για τη Sarayu Blue, την επισκιάζει η ερμηνεία της, αλλά και ο ρόλος. Η Χίλαρι είναι περίπλοκη και φέρει το σπέρμα της εξέγερσης, ενώ την ίδια στιγμή είναι αγκιστρωμένη στην κοινωνική της τάξη.
Η φωτογραφία της Kαταλανής Anna-Franquesa Soleno αναδεικνύει τις δονήσεις του Χονγκ Κονγκ: μια βροχερή υπερπόλη φτιαγμένη από υπαίθριες αγορές, ουρανοξύστες, φανταχτερά πάρτι και μικρές στρατιές από υπηρετικό προσωπικό, από υπηρέτριες, μαγείρισσες και νταντάδες: η διαλεκτική των τάξεων σε μια διχασμένη κοινωνία μεταξύ φιλοκινέζων και δημοκρατικών, μεταξύ παράδοσης και υψηλής τεχνολογίας. Όλοι οι χαρακτήρες είναι διχασμένοι: ακόμα και οι οικιακές βοηθοί ταλαντεύονται ανάμεσα στην αφοσίωση στους εργοδότες τους και στις προσωπικές τους ανάγκες. Στην πραγματικότητα, το «Expats» είναι ένα είδος Upstairs-Downstairs στο οποίο όσοι βρίσκονται downstairs, εκτός του ότι γίνονται πιο συμπαθητικοί, έχουν περισσότερα πράγματα να πουν.
Η γοητεία της σειράς οφείλεται κυρίως στην ατμόσφαιρα, στην αισθητική των πλάνων: το «Expats» περιγράφει τον ενδιάμεσο χώρο του εκπατρισμού σαν ένα συνωστισμένο κενό· και το Χονγκ Κονγκ σαν δυο πόλεις που συγχέονται και γίνονται μία. Οι «εκπατρισμένοι» μένουν σ’ έναν ουρανοξύστη που ονομάζεται «The Peak» – όταν βρίσκεσαι στην κορυφή, το μόνο που μπορεί να σου συμβεί είναι η πτώση.